Lassie Skrevet 2. august 2005 #1 Skrevet 2. august 2005 Jeg har litt lyst å lage bryllupskake selv. Ser for meg marspiankake av noe slag, da. Har utrolig lyst å ha som topp enten denne eller denne. eller denne. Synes de er utrolig kule, og snuppen er også enig. Litt annet enn de vanlige pene brudeparene som er på toppen av kakene! Har lyst på disse formene. Men jeg trenger egentlig kun de to største vi, vi trenger ikke 4 med tanke på hvor få gjester vi blir. Men det spiller jo ingen rolle sånn sett da, trenger ikke bruke alle. Hvis vi skal ha de formene ovenfor, så må vi også ha denne og denne. Tilsammen vil jo bare alt dette blir rundt 1500kr, også kommer ingredienser og slikt i tillegg. Vil det da lønne seg å faktisk bestille en kake fra et sted? Forslag til hvor? Hvis vi bestiller kake, kan vi likevel si at vi vil kjøpe toppen selv slik at vi kan ha en av de kule brudeparene på toppen?
sixx Skrevet 3. august 2005 #2 Skrevet 3. august 2005 Jeg får ikke opp noen av linkene du henviser til....så du får ta svaret mitt utfra det. Min forlover og jeg lagde alle kakene til vårt bryllup. Bryllupskake kan jo være veldig billig å lage...vi gjorde følgende: -Lagde fire sukkerbrødbunner i forskjellig størrelse. -Hadde likt fyll i to og to bunner (henholdsvis jordbærsyltetøy og valnøtter + krem). -Dekket med marspianlokk...og fylte på med lysrosa marsipanroser med lyse og mørkegrønne blader. Når det gjelder stativ....så kan du få leid det hos enkelte bakeriforretninger.....vi lagde forresten vårt.
Augustbrud02 Skrevet 3. august 2005 #3 Skrevet 3. august 2005 (endret) Jeg fikk heller ikke opp linkene, men hvis alt kommer på 1500 kr + ingredienser, vil du jo få kjøpt kake billigere. Vår bryllupskake kostet rett i overkant av 800 kr. Kaketopp kan man jo uansett kjøpe selv og erstatte med den som følger med kaken Endret 3. august 2005 av Augustbrud02
Gjest Gjesta Skrevet 3. august 2005 #4 Skrevet 3. august 2005 Jeg får ikke opp linkene jeg heller, men jeg laget bryllupskaken vår selv. Jeg kjøpte stativ på tre etasjer fra Cacas, kjøpte hjerteformer og satte igang. Stativet koster 1300 og formene koster rundt 200 pr stk, men det har jeg jo for alltid. Det lønnet seg ikke økonomisk, men kan du få lånt tustytr så er det klart at det kan lønne seg. Men husk at du skal ha tid, jeg stod hele dagen før bryllupet og pyntet kake.....................
lol75 Skrevet 3. august 2005 #5 Skrevet 3. august 2005 Jeg har litt lyst å lage bryllupskake selv. Ser for meg marspiankake av noe slag, da. Har utrolig lyst å ha som topp enten denne eller denne. eller denne. Synes de er utrolig kule, og snuppen er også enig. Litt annet enn de vanlige pene brudeparene som er på toppen av kakene! Har lyst på disse formene. Men jeg trenger egentlig kun de to største vi, vi trenger ikke 4 med tanke på hvor få gjester vi blir. Men det spiller jo ingen rolle sånn sett da, trenger ikke bruke alle. Hvis vi skal ha de formene ovenfor, så må vi også ha denne og denne. Tilsammen vil jo bare alt dette blir rundt 1500kr, også kommer ingredienser og slikt i tillegg. Vil det da lønne seg å faktisk bestille en kake fra et sted? Forslag til hvor? Hvis vi bestiller kake, kan vi likevel si at vi vil kjøpe toppen selv slik at vi kan ha en av de kule brudeparene på toppen? ← For å si det sånn.. Vi har bestilt en 3-etg sjokolade bryllupskake nok til 80-100 stk. Vi betaler 1650,- + 500,- i dep for stativ.
Gjest theresef i.i. Skrevet 3. august 2005 #6 Skrevet 3. august 2005 Jeg fikk dessverre heller ikke opp linkene dine... Vi betaler ca 1800,- for tre-etages bryllupskake inkl stativ, og da får jeg kritthvit kake med mørke røde roser. Så økonomisk lønner det seg nok ikke å kjøpe alt det utstyret, men det er klart, du kan jo 'leie' det ut til andre brudepar senere ;-)
Augustbrud02 Skrevet 3. august 2005 #7 Skrevet 3. august 2005 Men husk at du skal ha tid, jeg stod hele dagen før bryllupet og pyntet kake..................... ← Dette er et viktig poeng. det er alltid en del å gjøre dagen før bryllupet, så man må nok huske at å pynte kake tar mye tid.
Annie78 Skrevet 3. august 2005 #8 Skrevet 3. august 2005 Tanta mi laget bryllupskaka, og ble skikkelig plaget med kremen... Er noe med kyrne og sommeren... Men kaka ble helt utrolig fin, og det var kjekt med noe hjemmelaget. Pappa laget stativ til kaka vår, så det eneste vi betalte, var kaketoppen. Kaka ble bryllupsgave fra tante. Ville ikke styrt med å lage den selv, jeg hadde nok med andre ting dagen før, og det tok visst litt tid med kaka. Tante måtte og lage den ene kaka på nytt morgenen på bryllupsdagen fordi kremen ikke var bra nok..Det hadde jeg aldri hatt tid til!!!!
Lassie Skrevet 3. august 2005 Forfatter #9 Skrevet 3. august 2005 Når jeg ser hvilke summer dere gir for å få kjøpt kake, så er det avgjort - vi kjøper kake. Jeg baker ikke lekre hjertekaker så veldig ofte, så de formene har jeg ikke akkurat sååå bruk for liksom. Takk for mange svar!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå