Gå til innhold

Hvordan hadde dere reagert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn sier han vil hjelpe med råd og gjør det også. Samme gjør jeg for han. Hvordan hadde dere reagert hvis rådene han ga var veldig til hjelp men i ettertid så sier han at han kastet bort tiden sin på å hjelpe?

Anonymkode: 79306...a77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Råd er frivillig å gi og det er ikke obligatorisk å følge rådene. Det må man akseptere uansett om rådene er gode eller ei. 

• Liker 1
Skrevet
19 minutter siden, PM75 skrev:

Råd er frivillig å gi og det er ikke obligatorisk å følge rådene. Det må man akseptere uansett om rådene er gode eller ei. 

Det jeg mente var at han sier ingenting om at han ikke vil eller har tid til å gi råd, men i ettertid klager han. Andre ganger blir han fornærmet når venner/familie ikke ber ham om råd innen tema han mener han mestrer.

Skrevet (endret)

Jeg har Sars Cov2 og har dermed ikke lov til å si moe om dette. Da gode råd kan smitte. Beklager og hopper inn i en 240 cm høy kengurudrakt for å skremme slemme i nabolaget.

Endret av MortenMinstelønn
  • Liker 1
Skrevet
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg mente var at han sier ingenting om at han ikke vil eller har tid til å gi råd, men i ettertid klager han. Andre ganger blir han fornærmet når venner/familie ikke ber ham om råd innen tema han mener han mestrer.

Noen mennesker liker å være evig fornærmet og martyr 😉 Det går an å påpeke det, så kanskje han endrer atferd. Og hvis han ikke gjør det, så er det hans ansvar og hans valg å fortsette slik. Det er ingen andre som står til ansvar for det. 

Skrevet
1 time siden, PM75 skrev:

Noen mennesker liker å være evig fornærmet og martyr 😉 Det går an å påpeke det, så kanskje han endrer atferd. Og hvis han ikke gjør det, så er det hans ansvar og hans valg å fortsette slik. Det er ingen andre som står til ansvar for det. 

Problemet er vel egentlig at han får meg, andre venner og familie til å føle oss skyldige i at han kaster bort tid på å hjelpe oss til tross for at han selv uttrykker at han vil vi skal spør ham om hjelp. Han kommer også ofte med uoppfordrede råd.

Skrevet

Jeg forstår ikke helt, hvorfor klager han? Fordi dere gir tilbakemelding på rådet, eller hvordan fungerer det?

Kanskje på tide at noen sier ifra til hen, at det er uakseptabel oppførsel - enten holde kjeft eller ikke gi råd. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...