Gå til innhold

Angrer på at jeg skjelte ut utleieren

Anbefalte innlegg

Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker said:

Har ikke anmeldt men sa jeg ville ha tilbake pengene, men han nekter. Shady fyr. Tror han har svært dårlig råd da han har gjennomsnittlig inntekt men kone på minstesats på NAV og eier hytte, rekkehus og leaser dyr bil så pengene rekker ikke til.

Anonymkode: 94f66...6b5

Hvorfor i alle dager skulle du få pengene tilbake? Dere har inngått en avtale, og du har fått et husvære til en pris du har akseptert. Sånn er det fakisk med den saken.

Anonymkode: 18a05...e63

• Liker 17
Videoannonse
Annonse
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men synes det er litt flaut at jeg kjeftet og sa at det blir rettssak etter jul.

Rettssak?, hvis du har inngått en leiekontrakt og samtidig bodd på bopelen i en lengre periode så er det alt for sent å komme i etterkant med krav.

Enten så er du kort eller uvitende, vet du hva egentlig hva en rettssak innebærer og har du i det hele tatt tenkt over hva det kommer til å koste deg?. For ikke å snakke om hva kostnadene blir hvis du taper denne rettsaken.

Anonymkode: 13db3...da2

• Liker 11
Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Manglende utsyn og lys inn samt at rømningsveien er slik at man må klatre opp da den er for høyt opp på veggen. Det er egentlig bare et vindu med en lysgrav foran.

Ikke vet jeg hvor høyt dette vinduet er, men rømningsveier kan faktisk bli godkjent ved å stå høyt grunnet man forutsetter at det er naturlig å ha en mødel plassert under som går det lett å komme seg ut. 

Lysgrav kan også være godkjent såfremt det er stor nok plass. Jeg vet ikke om dette er noen av tilfellene hos der du bodde.

• Liker 10
Skrevet
8 minutter siden, Morten1 skrev:

Ikke vet jeg hvor høyt dette vinduet er, men rømningsveier kan faktisk bli godkjent ved å stå høyt grunnet man forutsetter at det er naturlig å ha en mødel plassert under som går det lett å komme seg ut. 

Lysgrav kan også være godkjent såfremt det er stor nok plass. Jeg vet ikke om dette er noen av tilfellene hos der du bodde.

Men ikke manglende utsyn (typisk to små vinduer på toppen av veggen). Ikke godkjent for varig opphold.

• Liker 3
Skrevet
17 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Manglende utsyn og lys inn samt at rømningsveien er slik at man må klatre opp da den er for høyt opp på veggen. Det er egentlig bare et vindu med en lysgrav foran.

Og hvorfor inngikk du leiekontrakt da? Og hvor lenge bodde du der? 

Anonymkode: 63224...7ec

• Liker 9
Gjest Giftmann30
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Har leid en kjeller som er ulovlig og havnet i heftig krangel med utleieren i går da jeg flyttet ut. Sa jeg ville ha tilbakebetalt husleie da kjelleren var ulovlig, men han nektet. Nå føler jeg meg slem som kranglet... Hvem har rett?

Er du virkelig så frekk?

Skrevet
6 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Er du virkelig så frekk?

Han er frekk som leide ut ulovlig.

• Liker 4
Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og hvorfor inngikk du leiekontrakt da? Og hvor lenge bodde du der? 

Mangel på andre muligheter. Alt var tatt. bodde der i 12 måneder.

Gjest Giftmann30
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Han er frekk som leide ut ulovlig.

Du har jo godkjent samt bodd der. Om det ikke er godkjent så sier man opp.

Gjest Giftmann30
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Nå skjønte jeg at dette er tull👍🏻🙂 Tok litt tid,  du skulle ha skrevet noen mnd og ikke  1 år. 

Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du mener at du skal ha tilbake husleie for 1 år fordi leiligheten ikke lovlig, om alt annet var tatt så hadde det funnet andre muligheter. Tviler på at du får tilbake så mye som en krone om du skal gå til sak mot han, du kan melde til kommunen om at leiligheten ikke er lov, men du inngikk som sagt kontrakt og du hadde helt sikkert sett leiligheten og hilst på utleier før du flyttet inn.

• Liker 7
Skrevet
7 minutter siden, Giftmann30 skrev:

Nå skjønte jeg at dette er tull👍🏻🙂 Tok litt tid,  du skulle ha skrevet noen mnd og ikke  1 år. 

Hvorfor er det tull?

• Liker 2
Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Har ikke anmeldt men sa jeg ville ha tilbake pengene, men han nekter. Shady fyr. Tror han har svært dårlig råd da han har gjennomsnittlig inntekt men kone på minstesats på NAV og eier hytte, rekkehus og leaser dyr bil så pengene rekker ikke til.

Anmeld han og i anmeldelsen så huker du av at du krever erstatning,  altså tilbakebetaling av husleie du har betalt.

Du har krav på det, har leid svart før og jeg hadde krav på pengene tilbake.

Skrevet
2 timer siden, Bamse20 skrev:

Vell, dette er noe du burde ha sjekket før du leide ut leiligheten din. 
Det er ikke hans skyld fordi at du ikke klarer og sjekke opp ting før du leier ut, og at du skjelte han ut synes jeg var dårlig gjort.

Som sagt, du må bare si opp kontrakten og vente til det har gått så lang tid (oppsigelsestid) og si ifra at han ikke kan bo der lengre pågrunn av at det er ulovligt. Om han nekter så trur jeg faktisk du har rett til og gå til sak med dette, men igjen, det blir og svi for deg.

Les engang til! Så ser du at det er TI som LEIER og ikke som LEIER UT. Klart det er hans skyld at han leier ut og tjener penger på bolig som ikke er godkjent. Det er det ikke LEIETAGER som skal passe på. ( annet om å si fra om dette så snart man finner ut av det ) 

Anonymkode: 2dfd6...c19

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ja, men synes det er litt flaut at jeg kjeftet og sa at det blir rettssak etter jul.

Hadde troppet opp og beklaget for at jeg truet med rettsak. Så hadde jeg sagt; at du har sjekket opp saken og at du kommer til å  kontakte kommunen slik de får ha en  kontroll av boligen er forskriftsmessig i stand til å være utleie del. 

Dette kan medføre at huseier vil få varsel om at han pr dags dato ikke kan leie ut før utbedringene er dokumentert og kontrollert. 

( ville selvsagt ha gjort dette før jeg hadde troppet opp og beklaget ) 

Anonymkode: 2dfd6...c19

Skrevet
2 timer siden, Bamse20 skrev:

Vell, dette er noe du burde ha sjekket før du leide ut leiligheten din. 
Det er ikke hans skyld fordi at du ikke klarer og sjekke opp ting før du leier ut, og at du skjelte han ut synes jeg var dårlig gjort.

Som sagt, du må bare si opp kontrakten og vente til det har gått så lang tid (oppsigelsestid) og si ifra at han ikke kan bo der lengre pågrunn av at det er ulovligt. Om han nekter så trur jeg faktisk du har rett til og gå til sak med dette, men igjen, det blir og svi for deg.

Selvsagt er det utleiers skyld at han leier ut en ulovlig leilighet?

Skrevet

Hva var ulovligheten? Mangel på rømningsvinduer? I så fall krev prisavslag, 10% av alt du har betalt er vel rimelig.

Anonymkode: 11c90...f86

• Liker 1
Skrevet
2 timer siden, flygefisk1 skrev:

Anmeld han og i anmeldelsen så huker du av at du krever erstatning,  altså tilbakebetaling av husleie du har betalt.

Du har krav på det, har leid svart før og jeg hadde krav på pengene tilbake.

TS leier ikke svart, her er det snakk om en mangel, men siden TS ikke opplyser om hva mangelen er blir det vanskelig å gi noe godt råd i denne saken.

Anonymkode: 11c90...f86

Skrevet
6 timer siden, Giftmann30 skrev:

TS skrev jo 12 mnd, og det er 1 år. Hvorfor er det tull? 

Anonymkode: 40b17...274

Skrevet
6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det så du vel da du var på visning før du flyttet inn? Og det virker litt rart at du først godtar å bo der et helt år fordi du "må", og så når du har flyttet ut, etter å bodd der i et helt år, finner du ut at dette var så forferdelig at du vil ha erstatning? 

Hvis du hadde vært så ekstremt plaget av dette hver eneste dag i 365 dager, så hadde du vel klart å finne deg noe annet? Et rom i et kollektiv, langtidsleie på campingplass, hva som helst?

Jeg er litt usikker på hva du egentlig vil oppnå også, først virker det som at du angrer på at du har kjeftet og truet med rettssak, så påstår du at det er begrunnet.

Tror det lureste du gjør, er å bare legge det bak deg og gå videre. Og ikke minst sjekk at du synes de neste boligene du skal bo i er ok før du flytter inn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...