Møysa Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 (endret) Jeg har selvfølgelig hatt mange symptomer på graviditet, men har også hatt det de mnd jeg testet negativt. Jeg kunne skimte noen svake tester rett før «mensen», men når jeg blødde 2 mensenkopper om dagen i fire dager, så tenkte jeg at det var kjemisk graviditet. men i dag skulle jeg ta lh for å se når neste eggløsning nærmer seg, så fikk jeg så utrolig sterke tester(som ikke gikk overens cervical mucus), så da tok jeg en gt eller 4!😳 jeg er helt satt ut og lurer på hva dette er🤔 Er dag 36/21dpo eller dag 7... Endret 11. november 2020 av Møysa
Patriotpaula Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 Jeg vil tippe på kjemisk og at hcg henger igjen, eller at du har abortert en tvilling. Du må bare vente å se og teste igjen om det blir sterkere/digitale øker. Er du 21 DPO og gravid, så skulle nok hcg-stripsene vært mye sterkere og den digitale skulle ha vist i hvert fall 2-3. Det er nå min mening 😊 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Jeg synes også den forrige her resonnerte bra, og ville antatt at det var en kjemisk graviditet/tidlig SA. En mulighet for en abortert tvilling kanskje, men generelt sett tar det litt tid før hcg går helt ned etter man har mistet, og da vil det være rimelig at det slår ut som 1-2 uker. Dersom du synes dette er mentalt vanskelig å håndtere så kan du nok gå til legen og spør om å få måle hcg med et par dagers mellomrom. Anonymkode: 91df2...a71 1
Amatariel Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Jeg har opplevd nøyaktig det samme som deg. Var 100% sikker på at jeg fikk mensen da jeg begynte å blø masse. Like mye som en vanlig mens, og fikk totalt sjokk to uker etterpå da jeg skulle EL-teste. Nå tok jeg aldri en digital da, men tok g-tester som ble sterke. Forskjellen fra meg og deg var kanskje at testene var noe sterkere. Så det er ikke lett å svare helt sikkert på hvordan dette vil gå for deg... Kan være kjemisk som nevnt av andre her, eller tap av tvilling. For meg gikk det veldig fint, og svangerskapet ble fullført. Blødningen ble bare "kimset bort" av gynekolog som svangerskapsblødning. Helt sykt når jeg tenker på hvor mye jeg faktisk blødde... I ditt tilfelle må du nesten enten fortsette å strimmelteste nå for å sjekke om streken øker eller synker i styrke, evnt. dra til legen for å måle hcg av blodprøve. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #5 Skrevet 13. november 2020 Ikke for å skremme. Men her synes jeg du skal være obs på svangerskap utenfor livmoren. Ds kan man blø og graviditetstester er svake/lite hcg etter hvor mange DPO du er... jeg synes clear blue burde visst 2-3 etter hvor langt du er på vei... anbefaler sterkt tidlig UL og kjenn etter hvis du får smerter da man får dette etterhvert med svangerskap utenfor livmoren. Anonymkode: 4923f...f1c 3
Møysa Skrevet 17. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 17. november 2020 Nå er jeg veldig spent på hva legen skal si om to dager. 41hcg på 23 dpo og 81 på 26dpo.
Møysa Skrevet 18. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 18. november 2020 Og nå er jeg ikke så spent. Hcg på fredagen var 41, mandagen hadde den doblet(72 timer senere) til 81 og på onsdag hadde den synker til 50(48 timer senere). Mistet kvalmen på mandag og hadde sterke mensensmerter på høyre siden på tirsdag kveld. Har hatt mye el-slim og såvidt litt brunt istad når jeg sjekket med finger. Nå må jeg vel bare vente til ting starter av seg selv eller hva legen sier i morgen.
Møysa Skrevet 19. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 19. november 2020 (endret) Nå kommer jeg til å bruke denne tråden som en dagbok. Jeg ble ganske overrasket av legen i dag. Hun virket veldig positiv og gratulerte meg og greier. Hun sa at vi ikke skal ta sorgene på forskudd, men at vi skal ta flere hcg, progesteron og noen andre hormon(eller noe) tester og en ultralyd neste uke(uten at jeg trengte å spørre om noe). Også sa hun at jeg kanskje var litt kortere på vei(3uker) enn jeg trodde(6uker). Og dersom jeg begynner å blø så skal jeg til legevakten og ta ultralyd, sa hun. Endret 19. november 2020 av Møysa 1
Møysa Skrevet 22. november 2020 Forfatter #12 Skrevet 22. november 2020 Jeg har vel mer eller mindre sørget nå. Ganske sikker på at det ikke blir en juli-baby fra denne graviditeten.
Måndagsbarn Skrevet 22. november 2020 #13 Skrevet 22. november 2020 Beklager:( Det ser veldig slik ut, ønsker deg alt godt og håper du får en ny mulighet med positivt resultat veldig snart
Møysa Skrevet 14. desember 2020 Forfatter #15 Skrevet 14. desember 2020 Det ble SA 1. desember, dagen etter venninnen min fødte sønnen sin, så det var litt rart at hun fødte mens jeg spontanaborterte. Men jeg var jo veldig forberedt på det. Og så fikk jeg endelig negativ gt og eggløsningstest den 7. Desember. Og i dag fikk positiv eggløsningstest etter fire dager med negativ. Så nå er håpet tilbake om en ny graviditet❤️ 3
Patriotpaula Skrevet 14. desember 2020 #16 Skrevet 14. desember 2020 Møysa skrev (40 minutter siden): Det ble SA 1. desember, dagen etter venninnen min fødte sønnen sin, så det var litt rart at hun fødte mens jeg spontanaborterte. Men jeg var jo veldig forberedt på det. Og så fikk jeg endelig negativ gt og eggløsningstest den 7. Desember. Og i dag fikk positiv eggløsningstest etter fire dager med negativ. Så nå er håpet tilbake om en ny graviditet❤️ Ååh, det var kjapt - både negativ test og positiv test igjen ☺️👏 I mitt første svangerskap mistet jeg litt senere enn deg og jeg hadde ikke negativ g-test før etter 6 uker (ingen rester, sjekket med UL) 😬 Lykke til på veien videre, håper på en snarlig positiv g-test igjen 🥰
Møysa Skrevet 16. desember 2020 Forfatter #17 Skrevet 16. desember 2020 Patriotpaula skrev (På 15.12.2020 den 0.21): Ååh, det var kjapt - både negativ test og positiv test igjen ☺️👏 I mitt første svangerskap mistet jeg litt senere enn deg og jeg hadde ikke negativ g-test før etter 6 uker (ingen rester, sjekket med UL) 😬 Lykke til på veien videre, håper på en snarlig positiv g-test igjen 🥰 Jeg lurer på om jeg mistet før jeg dro til legen, men at hcg fortsatte å stige etterpå. Så da ville det vært 6 uker før negativ test. Eller at jeg mistet så mye hcg før blødning at det ikke hang så mye igjen. Veldig vanskelig å vite hva som skjedde når ikke legen har et klart svar. Men det viktigste er at jeg ble gravid og at jeg kan bli det igjen(med eggløsning)😊 1
Møysa Skrevet 24. desember 2020 Forfatter #18 Skrevet 24. desember 2020 Oppdatering Da fikk jeg positiv gt på 9 dpo. Så da ble jeg gravid første eller andre periode etter SA. Jeg kunne ikke vært mer lykkelig! Dette er virkelig beste julegaven(fant ut i dag)! 6
bruker_navn Skrevet 24. desember 2020 #19 Skrevet 24. desember 2020 Gratulerer så mye! For en julegave 1
Rebecks Skrevet 24. desember 2020 #20 Skrevet 24. desember 2020 Herlighet ,tenk å rekke alt det på under en mnd. Det er godt gjort. For en fantastisk julegave. Du er heldig 🥰🥰🥰🥰 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå