Gå til innhold

Hvor kaster en termosen?

Cecilie82

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva er den laget av?

Anonymkode: 12d35...5ac

Metall som de fleste termoser

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Villfisker

Hmmm... Tror bare jeg hadde kasta en sånn en i nærmeste offentlige dunk, og ikke tenkt mer på det. Tatt den på vei ut en dag, og ikke noe mer hodebry med det :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kastet metall sammen med glass for under en måned siden jeg... jaiks, må sjekke om det har endret seg her også.

Sjekk kommunenes hjemmesider. Det skal jeg nå!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, loveli skrev:

Kastet metall sammen med glass for under en måned siden jeg... jaiks, må sjekke om det har endret seg her også.

Sjekk kommunenes hjemmesider. Det skal jeg nå!

Står kun glass på dunken hos meg nå. Så litt i tvil om de vil ha metall i den dunken

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

9 minutter siden, Villfisker skrev:

Hmmm... Tror bare jeg hadde kasta en sånn en i nærmeste offentlige dunk, og ikke tenkt mer på det. Tatt den på vei ut en dag, og ikke noe mer hodebry med det :) 

Offentlig dunk. Står det ikke bare glass på den dunken også?

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metall.Du kan kaste metallemballasje sammen med restavfallet dersom du har plass i dunken. Retningslinjer der jeg bor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 minutter siden, Cecilie82 said:

Metall.Du kan kaste metallemballasje sammen med restavfallet dersom du har plass i dunken. Retningslinjer der jeg bor

Da er det greit; du kaster i restavfallet.

Metallemballasje, som vi kaster sammen med glass her jeg bor, tror jeg i hovedsak betyr ganske tynn aluminium, som glasslokk og sånt. Ikke mer solide gjenstander.

I gamle dager, altså på 80-tallet og før det, ble termosene laget av plast (utvendig pluss drikkebeger) og glass (innmat). Glassinnmaten kunne skiftes ut, og det forekom en del, fordi de knuste. Jeg tenkte det kanskje var en sånn du hadde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I Oslo skal kun glass- og metallemballasje i containerne det står det på. Metall og glass som IKKE er emballasje skal ikke dit. Foreksempel termos, stekepanne, vinglass, vindusglass, speil, gamle nøkler osv. Det kan leveres på gjenbruksstasjon eller kastes i restavfall.

Anonymkode: 2851e...f28

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

det skal leveres som metallavfall.  I galss og metall skal det kun emballasje.   Hvis du går forbi et verksted eller lignende spør om de har metallkontainer. De leverer ofte så mye at de får betalt. Vi andre som kaster en thermos i skuddåret må betale for å levere metallavfall. 

Anonymkode: 60cea...c0b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.11.2020 den 23.32, AnonymBruker skrev:

Da er det greit; du kaster i restavfallet.

Metallemballasje, som vi kaster sammen med glass her jeg bor, tror jeg i hovedsak betyr ganske tynn aluminium, som glasslokk og sånt. Ikke mer solide gjenstander.

I gamle dager, altså på 80-tallet og før det, ble termosene laget av plast (utvendig pluss drikkebeger) og glass (innmat). Glassinnmaten kunne skiftes ut, og det forekom en del, fordi de knuste. Jeg tenkte det kanskje var en sånn du hadde.

Skulle gjerne hatt den lengre😢Har trykknapp/kork ødelagt å finne kork som er større en 5x5

Endret av Cecilie82
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...