Gå til innhold

Har gått ned 11 kg på 7 mnd!

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Burde jeg klart å gått ned mer på denne tiden tenker dere? 

Har igjen ca 5 kg jeg ønsker vekk. Hvor lang tid er realistisk å forvente at det går? 

Håper på tilbakemeldinger, 

Anonymkode: 68489...ea6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg synes du har hatt super vektnedgang/tempo. Jeg har sikkert brukt et år på de siste 5 (ca samme vektnedgang som deg før det). Det betyr ikke at du blir flinkere.

Anonymkode: eb55c...307

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor lang tid det tar kommer jo helt an på hvor intenst du går inn for det. 

For egen del mener jeg at en progresjon som sier at man går ned +/- 2 kg per måned indikerer en sunn og fornuftig progresjon, og en metode man kan leve fint med. Har selv gått ned 4 kg på 2,5 mnd, er fornøyd med fremgangen og har verken sultet eller strevd meg i hjel. Vil ned 4 til og tipper det tar meg 2-4 mnd (det er jo snart jul ;)

Innbiller meg at man ikke kan forvente å gå ned like mange kilo, like raskt, hvis man "bare" skal ned 5-15 kg som hvis man skal ned 40. 

Anonymkode: d470f...5e4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 12 kg på 4 mnd...

Anonymkode: 03b94...e54

Kan jeg spørre hva du har gjort? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har gått ned 12 kg på 4 mnd...

Anonymkode: 03b94...e54

Og jeg har gått ned mer enn 20 kg på like lang tid. Det betyr jo ingenting.

TS: Jeg tenker at du har en sunn vektnedgang. Mye spiller inn på hvor lang tid det tar. Det krever mer å gå fra 60 til 55 enn fra 100 til 95, rett og slett fordi 5 kg da utgjør en langt større andel av kroppsvekten din, og man kan ikke kutte like mange kalorier og fortsatt få i seg alle næringsstoffene som kroppen trenger. Stikkord for all vektnedgang er forholdet mellom kaloriinntak og kaloriforbruk. Skal man ned i vekt, må inntaket ned, forbruket opp eller en kombinasjon av disse.

Du må finne en måte som passer for deg. Skal du legge om livsstilen eller gjøre endringer for å kun gå ned de siste 5 kiloene. Hvor mye betyr mat for deg? Er du en som trives med å lage god mat, ha lange sosiale middager med god drikke? Kan du enkelt kutte ut øl og annen alkohol, eller droppe jus og sukkeholdig brus? Hvordan er forholdet til godteri og pottis?

Kan du legge inn et par treningsøkter i uka for å øke forbruket? Kanskje fungerer det bedre enn å kutte masse. Altså mer trening og små justeringer i kostholdet.

Uten å vite noe mer, synes jeg du skal tenker 1-2 kg i måneden. Gi deg selv 4-5 måneder.

Anonymkode: dbf86...3de

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Og jeg har gått ned mer enn 20 kg på like lang tid. Det betyr jo ingenting.

TS: Jeg tenker at du har en sunn vektnedgang. Mye spiller inn på hvor lang tid det tar. Det krever mer å gå fra 60 til 55 enn fra 100 til 95, rett og slett fordi 5 kg da utgjør en langt større andel av kroppsvekten din, og man kan ikke kutte like mange kalorier og fortsatt få i seg alle næringsstoffene som kroppen trenger. Stikkord for all vektnedgang er forholdet mellom kaloriinntak og kaloriforbruk. Skal man ned i vekt, må inntaket ned, forbruket opp eller en kombinasjon av disse.

Du må finne en måte som passer for deg. Skal du legge om livsstilen eller gjøre endringer for å kun gå ned de siste 5 kiloene. Hvor mye betyr mat for deg? Er du en som trives med å lage god mat, ha lange sosiale middager med god drikke? Kan du enkelt kutte ut øl og annen alkohol, eller droppe jus og sukkeholdig brus? Hvordan er forholdet til godteri og pottis?

Kan du legge inn et par treningsøkter i uka for å øke forbruket? Kanskje fungerer det bedre enn å kutte masse. Altså mer trening og små justeringer i kostholdet.

Uten å vite noe mer, synes jeg du skal tenker 1-2 kg i måneden. Gi deg selv 4-5 måneder.

Anonymkode: dbf86...3de

Takk for tilbakemeldinger. Skal gå fra 56 til 51 nå. Er veldig lav. 

Tror som du sier jeg skal bruke 4-5 mnd. Så til våren gjerne jeg har den vekten/ser ut som jeg har lyst. 

Prøver å justere maten når jeg er mindre aktiv og kunne spise litt som jeg har lyst og legger til litt mer mosjon da. Så får jeg se hvordan det går. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...