AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Jeg skal feire jul hos sønnen min, og han bor i eget hus men har personale rundt seg 24/7. Hva skal jeg ta med til dem på julaften? En konfekteske eller twist? er en mann og ei dame som er på jobb da. Anonymkode: 5e281...743
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg skal feire jul hos sønnen min, og han bor i eget hus men har personale rundt seg 24/7. Hva skal jeg ta med til dem på julaften? En konfekteske eller twist? er en mann og ei dame som er på jobb da. Anonymkode: 5e281...743 Hei. Jeg har en sånn jobb :) Så koselig at du vil ta med noe. Twist og konfekt er alltid populært,men ikke alle som spiser så mye søtt. Kanskje kombinere det med litt frukt? Klementiner,druer, kanskje en pose nøttemiks? Anonymkode: 3d551...6c1 5
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #3 Skrevet 14. november 2020 Nå aner jeg jo ikke hvordan økonomien din er. Men det virker stusselig å dukke opp med en pose twist. Er det ikke noe julemat eller en skikkelig god dessert som du kan lage og ta med? Hva med en gave hver til de to ansatte? Anonymkode: 75e0e...276 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #4 Skrevet 14. november 2020 Vi får alltid konfekt og kort av de fleste pårørende. Det får bein å fly på i jula. Er også en pårørende som gir blomsteroppsats og flott kort. Begge to er fine å få, vi setter pris på at de pårørende synes vi tar godt vare på deres barn. Så er jo kortet som varmer mest. Anonymkode: 388da...618 2
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #5 Skrevet 14. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nå aner jeg jo ikke hvordan økonomien din er. Men det virker stusselig å dukke opp med en pose twist. Er det ikke noe julemat eller en skikkelig god dessert som du kan lage og ta med? Hva med en gave hver til de to ansatte? Anonymkode: 75e0e...276 Du må tulle? Vet du hvor mange som jobber på en bolig? Tror du sønnen til TS har egen leilighet utenfor et bofelleskap? Hos oss lager vi ansatte julemiddag til alle beboere. På egnet kjøkken, så samles vi til felles middag, også pårørende. Der betaler alle sin andel av hva det koster. Brukeren spanderer da på sine pårørende. Vi har en jobb, som er å gi brukere en best mulig hverdag utifra deres forutsettninger. Vi skal IKKE ha personlige gaver fra pårørende eller brukere. Er ikke oss som skal ha noe. Dette er, en fabelaktig jobb, vi er heldige og elsket av brukere, men det er enda en jobb. En pose twist, konfekt eller en blomsteroppsats er det som er greit å ta i mot i felleskap Anonymkode: 388da...618 14
Ville91 Skrevet 14. november 2020 #6 Skrevet 14. november 2020 Koselig med en liten oppmerksomhet, trenger ikke å være noe annet enn godteri ❤️ 3
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #7 Skrevet 14. november 2020 On 11/11/2020 at 10:37 PM, AnonymBruker said: Jeg skal feire jul hos sønnen min, og han bor i eget hus men har personale rundt seg 24/7. Hva skal jeg ta med til dem på julaften? En konfekteske eller twist? er en mann og ei dame som er på jobb da. Anonymkode: 5e281...743 Er sønnen din syk? Anonymkode: 63222...f27
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #8 Skrevet 14. november 2020 Om det er til fellesskapet ville jeg tatt med blomst, noe søtt eller litt god te/kaffe. Om det er to stykker (fikk inntrykk av at det var en dame og en mann?) og ha med en gave til dem hver hadde jeg tenkt litt som til fellesskapet; noe spiselig (en god olje, spekepølse, god sjokolade, karameller, vin/øl), en god bok, te/kaffe .... Anonymkode: 1357f...dc1 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #9 Skrevet 14. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Er sønnen din syk? Anonymkode: 63222...f27 Les overskriften. Anonymkode: 75e0e...276 3
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #10 Skrevet 15. november 2020 Vær forsiktig med blomster, mange av juleblomstene er forferdelige for allergikere. https://www.naaf.no/fokusomrader/allergi-og-overfolsomhet/mat-og-matoverfolsomhet/allergifrisk-jul/ny-tradisjon-skaper-allergitrobbel/ Anonymkode: 1a070...3a2 4
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #11 Skrevet 15. november 2020 Fruktkurv til alle ansatte på boligen. Veldig merkelig å gi noe spesielt til de som tilfeldigvis er på jobb akkurat den kvelden. Anonymkode: 0b945...f8a 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. november 2020 #12 Skrevet 15. november 2020 Sjokolade, frukt, nøtter, potetgull.
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. november 2020 #13 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fruktkurv til alle ansatte på boligen. Veldig merkelig å gi noe spesielt til de som tilfeldigvis er på jobb akkurat den kvelden. Anonymkode: 0b945...f8a Veldig vanlig at de som jobber kveld julaften får noe ekstra.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #14 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Fruktkurv til alle ansatte på boligen. Veldig merkelig å gi noe spesielt til de som tilfeldigvis er på jobb akkurat den kvelden. Anonymkode: 0b945...f8a Der jeg jobber får de som jobber julekvelden egen (men lik) gave, synes ikke det er merkelig i det heletatt jeg😅 Anonymkode: 607ac...0eb 1
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #15 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, Lama_Drama skrev: Veldig vanlig at de som jobber kveld julaften får noe ekstra. Ikke der jeg jobber. Eventuelle gaver går til alle ansatte. Anonymkode: 0b945...f8a 2
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. november 2020 #16 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ikke der jeg jobber. Eventuelle gaver går til alle ansatte. Anonymkode: 0b945...f8a Veldig vanlig de plassene jeg har jobbet. Men klart, de som jobber kveld julaften tar jo ikke med seg restene hjem, de blir liggende til neste vaktlag, altså blir godene fordelt.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #17 Skrevet 15. november 2020 Akkurat nå, Lama_Drama skrev: Veldig vanlig at de som jobber kveld julaften får noe ekstra. Absolutt ikke. Jobbet på flere boliger, kun 1 der de ansatte, på vegne av bruker kjøpte en liten ting. Da så klart i samarbeid med verge. Oppmerksomhet i jula er oftest en takk til alle som har gitt god omsorg i løpet av året. Litt kjipt da hvis kun 2 er gode nok for å bli satt pris på, fordi de jobber julekvelden. Fellesgave eller ingenting er det som passer seg best. Og nå skal man i såfall i boliger for utviklingshemmede la alle ha like stor verdi, er jo det vi jobber for. Anonymkode: 388da...618
Gjest Lama_Drama Skrevet 15. november 2020 #18 Skrevet 15. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Jobbet på flere boliger, kun 1 der de ansatte, på vegne av bruker kjøpte en liten ting. Da så klart i samarbeid med verge. Oppmerksomhet i jula er oftest en takk til alle som har gitt god omsorg i løpet av året. Litt kjipt da hvis kun 2 er gode nok for å bli satt pris på, fordi de jobber julekvelden. Fellesgave eller ingenting er det som passer seg best. Og nå skal man i såfall i boliger for utviklingshemmede la alle ha like stor verdi, er jo det vi jobber for. Anonymkode: 388da...618 Det er nok lokale forskjeller. Der jeg har jobbet er det faktisk vanlig at de som jobber julaften til og med får innpakket gave av sjefen. Men så jobber jeg ikke i bolig, men avdeling, om det har noe å si.
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #19 Skrevet 15. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Absolutt ikke. Jobbet på flere boliger, kun 1 der de ansatte, på vegne av bruker kjøpte en liten ting. Da så klart i samarbeid med verge. Oppmerksomhet i jula er oftest en takk til alle som har gitt god omsorg i løpet av året. Litt kjipt da hvis kun 2 er gode nok for å bli satt pris på, fordi de jobber julekvelden. Fellesgave eller ingenting er det som passer seg best. Og nå skal man i såfall i boliger for utviklingshemmede la alle ha like stor verdi, er jo det vi jobber for. Anonymkode: 388da...618 Du er jo hjemme å feirer med venner eller familie. Kan ikke skjønne at litt sjokolade til de som er på jobb har en så negativ innvirkning på deg. En blir nok satt like stor pris på uansett når er jobber, men når en kommer for feire julaften er det ikke rart at noen har med seg en liten ekstra oppmerksomhet til de andre som er der akkurat da. Anonymkode: d0e79...222 5
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #20 Skrevet 17. november 2020 Jeg tenker å kjøpe twist og konfekteske til de som jobber der på julaften, dem jobber skift, altså fra mandag-onsdag, Onsdag-fredag, fredag til mandag og dem ligger der men har en pause hver dag. sønnen min er 100% pleietrengende så dem er 2 på jobben hver dag. han er autist også så han kan plutselig bli sint og utagere og da må dem være 2 for å roe han ned som regel. jeg tenkte på å gi dem hver sin gave, men følte det ble feil i forhold til de andre som jobber der og ikke får gave. så syns det er greit å gi twist og konfekt så alle kan få kose seg med fra meg kommer jeg til å si. er ikke det greit da? TS Anonymkode: 5e281...743 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå