Gå til innhold

Kjæresten møter av og til kamerater for prat og kortspill

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke sett disse på en god stund nå, men hadde lyst på å møte de i kveld.

Dette er i Oslo området. Jeg sa han gjerne må dra, men at vi da må vente en stund før vi møtes pga korona.

Er dette innafor? Han ble litt sur. Jeg har mine foreldre og ett barn i risikogruppen og jobber på sykehus.

Anonymkode: 64f89...e79

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han burde ventet med kompisene.

• Liker 7
Skrevet

Syns det er helt innafor. Du sier jo at det går helt fint at han drar. Du har lov til å sette grenser for deg selv, så lenge han har fri tilgang til å gjøre det han vil. Det er viktig å være komfortabel, og når du jobber på sykehus skjønner jeg det spesielt godt.

• Liker 25
Skrevet
2 minutter siden, LillEve skrev:

Syns det er helt innafor. Du sier jo at det går helt fint at han drar. Du har lov til å sette grenser for deg selv, så lenge han har fri tilgang til å gjøre det han vil. Det er viktig å være komfortabel, og når du jobber på sykehus skjønner jeg det spesielt godt.

Han ble litt sur, og dro ikke. Jeg ga han muligheten, bare at jeg vil være forsiktig. 

• Liker 1
Skrevet (endret)

Helt innafor. Er selv veldig forsiktig med tanke på covid-19 og julefeiring med flere av slektningene i år er uaktuelt siden de bor i epicsenteret. Det å treffe noen for en slik kveldstur er veldig risikabelt slik som det er i Oslo nå. Siden myndighetene aldri får testet alle sammen er nok tallene enda høyere enn det tallene viser oss. Man vet heller aldri om kompisene har det uten å vise til noen av symptomene. Fryktelig kjipt om han skulle ha smittet deg og du til dine nære.

Endret av Lasox
Skrevet
8 minutter siden, Lasox skrev:

Helt innafor. Er selv veldig forsiktig med tanke på covid-19 og julefeiring med flere av slektningene i år er uaktuelt siden de bor i epicsenteret. Det å treffe noen for en slik kveldstur er veldig risikabelt slik som det er i Oslo nå. Siden myndighetene aldri får testet alle sammen er nok tallene enda høyere enn det tallene viser oss. Man vet heller aldri om kompisene har det uten å vise til noen av symptomene. Fryktelig kjipt om han skulle ha smittet deg og du til dine nære.

Det jeg tenker og. Samtidig blir jeg litt trist om han velger å møte de da det blir lenge til vi ses igjen. Føler meg kanskje litt mindre viktig.

• Liker 1
Skrevet

Du legger begrensninger på han, som gjør at han kan føle seg "fanget" på¨en måte. Fordi han på en måte må velge mellom kompisene og deg. Jeg ville beklaget meg og, ikke brydd meg mer om dette. Hvis det er faste kompiser han treffer, så ser jeg ikke problemet. Treffer ikke du venner selv om det er corona?  Skal vi slutte å leve helt, blir vi psykisk syke. 

Anonymkode: 4ba48...256

• Liker 3
Skrevet

Har de PC/laptop kan de spille poker f.eks online med hverandre og ha camera på..bør ha headset også

må tenke litt kreativt 

Anonymkode: 05332...502

• Liker 7
Skrevet (endret)
11 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det jeg tenker og. Samtidig blir jeg litt trist om han velger å møte de da det blir lenge til vi ses igjen. Føler meg kanskje litt mindre viktig.

Derfor blir han irritert på deg. Du sier en ting men mener noe annet og det har han plukket opp. Hvis du først skal si at han kan dra så må du nesten mene det også.

Jeg synes for øvrig ikke at kravet ditt ellers var urimelig, bare for å ha det sakt. 

Endret av Ryuk
  • Liker 3
Skrevet
18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du legger begrensninger på han, som gjør at han kan føle seg "fanget" på¨en måte. Fordi han på en måte må velge mellom kompisene og deg. Jeg ville beklaget meg og, ikke brydd meg mer om dette. Hvis det er faste kompiser han treffer, så ser jeg ikke problemet. Treffer ikke du venner selv om det er corona?  Skal vi slutte å leve helt, blir vi psykisk syke. 

Nei, ingen gjør jo det nå hvis de også treffer kjæreste/familie. Da er nærkontaktene brukt opp....

Man kan jo evt gå en tur sammen og snakke utendørs med flere. 

Anonymkode: 62958...5a4

• Liker 4
Skrevet

Så lenge de er flinke på avstand og handhygiene ville jeg ikke sagt noe på det. Kortspill utenfor familien i disse dager er imidlertid unødvendig. 

Har vært i flere mdidager, flyturer og sammenkomster der det senere har vist seg at en er smittet, uten at det har spredd seg til flere. Nettopp fordi avstandsreglene virker. 

Man må leve litt også. Dette kan vare i årevis. Om alle begrenser sosial kontakt mye, har vi rom for at alle kan møte andre nå og da. 

Anonymkode: 69c51...ced

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møter minst mulig. Disse vennene har igjen sine jobber, familie og andre venner. Kjæresten min vil leve som før,  og det vil ikke jeg. Hensynet må da gå begge veier?

• Liker 5
Skrevet
2 timer siden, Ryuk skrev:

Derfor blir han irritert på deg. Du sier en ting men mener noe annet og det har han plukket opp. Hvis du først skal si at han kan dra så må du nesten mene det også.

Jeg synes for øvrig ikke at kravet ditt ellers var urimelig, bare for å ha det sakt. 

Mener at han kan dra, men må da vente en stund før vi treffes. Mener selv dette er innafor. 

• Liker 4
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg møter minst mulig. Disse vennene har igjen sine jobber, familie og andre venner. Kjæresten min vil leve som før,  og det vil ikke jeg. Hensynet må da gå begge veier?

Dere har bare ulikt syn på det. Du vil at han skal tenke som deg. Ikke mye "hensyn" der.

Anonymkode: 89baf...945

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Dere har bare ulikt syn på det. Du vil at han skal tenke som deg. Ikke mye "hensyn" der.

Jeg vil at han skal ta hensyn til smittevern. Jeg vil ikke dra med meg smitte videre fordi han må møte kamerater. 

• Liker 4
Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Herregud.. nå virker det nesten som om du bruker det som et pressmiddel når du sier det på den måten

Anonymkode: 2725c...dbf

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Samme tenkte jeg

Anonymkode: 2725c...dbf

Skrevet
17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det trenger du ikke fortelle ham! Det er dine følelser og tolkninger som ikke reelt sier noe om hans følelser eller rangering. Han savner kompisene sine. Resten av luvet hans kan ikke forsvinne bare fordi dama hans har en viktig jobb.

Anonymkode: 97027...555

Skrevet
7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei, ingen gjør jo det nå hvis de også treffer kjæreste/familie. Da er nærkontaktene brukt opp....

Man kan jo evt gå en tur sammen og snakke utendørs med flere. 

Anonymkode: 62958...5a4

Det er ikke noe som heter nærkontakter. 

Det er bare noe føleri myndighetene har funnet på for å berolige nevrotikerne i samfunnet. Det er nevrotikerne som har definisjonsmakt i samfunnet nå. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...