AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Vi sliter fortsatt med uro på natt og mange oppvåkninger. Barnet er 4 år. De andre i barselgruppen sover gjennom nå og våkner i blant og kommer inn til foreldrene. Men hvor vanlig er det med mange oppvåkninger hver natt? Hvordan er det hos dere? Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Syv måneder gammel sov han hele natten. Anonymkode: 5f725...3c8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Syv måneder gammel sov han hele natten. Anonymkode: 5f725...3c8 Men har han fortsatt med dette? Tror sønnen vår også sov gjennom på den tida, i alle fall i perioder, men det gikk over. Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Hun sov natten gjennom fra hun var en måned gammel til 1 år. Etter det så har det vært gode og dårlige perioder. Gjerne en uke der hun våkner hver natt, med en påfølgende uke uten noen oppvåkning. Hun nærmer seg 2 år, og har plutselig bestemt seg for at hun ikke skal sove i senga si lenger. Og hun er en bestemt frøken. Jeg var mye oppe om natten som barn selv, kom inn til mamma og pappa på natten til opp i skolealder. Jeg fikk sovemedisiner (den gang), men det hadde motsatt effekt på meg, så det slutta de fort å gi meg. Jeg har lest at de første 6 åra av et barns liv, har foreldre et søvn-underskudd pga barnas søvnmønster. Så jeg vil ikke tro det er veldig uvanlig at hun kommer inn på natten. Er hun engstelig av seg? Snakker om at hun har mareritt e.l? Er det kaldt nok på soverommet? Tenker at man bare må legge godt til rette for en god natt søvn, og hvis det at hun er våken på natten ikke går utover humøret og energien på dagtid, så er det greit. Hvis det går utover energien og humøret derimot, så ville jeg kontaktet noen som kan hjelpe. Anonymkode: 1039f...f9c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 3 mndr Anonymkode: 440f9...7f3 Og hvor gammelt er barnet nå? Har det fortsatt å sove gjennom natten til det ble eldre? Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Yngste sov først en hel natt da han var 4, jeg har utvikler søvnproblemer etter de fire årene uten skikkelig søvn. Anonymkode: bced5...e34 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hvor gammelt er barnet nå? Har det fortsatt å sove gjennom natten til det ble eldre? Anonymkode: 3fe0f...939 2 år. Ja, har det. Har vært perioder til og fra der det har vært vanskelig å legge, men det har heldigvis ikke gått ut over oppvåkninger på natt. Anonymkode: 440f9...7f3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: 2 år. Ja, har det. Har vært perioder til og fra der det har vært vanskelig å legge, men det har heldigvis ikke gått ut over oppvåkninger på natt. Anonymkode: 440f9...7f3 Ok, for her ble det ille fra han fikk så fantasi da han fylte 3. Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Gutten min på 4 år har ikke sovet gjennom natten enda. Perioder har han våknet ofte, men nå er vi nede i at han våkner og kommer inn i sengen min. Kan da også «småvåkne» flere ganger, nok til at jeg blir vekt. Han har aldri våknet og vært våken lenge, men hyppige oppvåkninger og sovner fort. Anonymkode: 39ec4...b09 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Ok, for her ble det ille fra han fikk så fantasi da han fylte 3. Anonymkode: 3fe0f...939 Da er det bare å glede seg skjønner jeg 🥴🤫🙂 Anonymkode: 440f9...7f3 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Gutten min på 4 år har ikke sovet gjennom natten enda. Perioder har han våknet ofte, men nå er vi nede i at han våkner og kommer inn i sengen min. Kan da også «småvåkne» flere ganger, nok til at jeg blir vekt. Han har aldri våknet og vært våken lenge, men hyppige oppvåkninger og sovner fort. Anonymkode: 39ec4...b09 Under 1år våknet han kun for melk, etter dette av andre grunner. Myyyye drømming og oppvåkninger pga dette, og generelt urolig søvn. Anonymkode: 39ec4...b09
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 Her så begynte han å sove gjennom natten ca 5 av 7 netter i løpet av en uke da han fylte 2. Før det så våknet han flere ganger hver natt og startet dagen altfor tidlig (4-4.30). Anonymkode: c4f08...08a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #14 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da er det bare å glede seg skjønner jeg 🥴🤫🙂 Anonymkode: 440f9...7f3 De andre har ikke opplevd det samme altså, jeg bare tenker at det kanskje er vanskelig å si før man kanskje har unger i barneskolealder. Her går det i besøk av mange rare dyr på soverommet og alt mulig, det er ganske slitsomt ja 😅 Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #15 Skrevet 11. november 2020 Straks 4 år våkner fortsatt så og si hver natt.. veldig slitsomt, er andre barnet og jeg har knapt sovet en hel natt på snart 7 år.. siste barnet har vert helt ekstremt Anonymkode: dc1e0...f2b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #16 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Her så begynte han å sove gjennom natten ca 5 av 7 netter i løpet av en uke da han fylte 2. Før det så våknet han flere ganger hver natt og startet dagen altfor tidlig (4-4.30). Anonymkode: c4f08...08a Hvor gammel er han nå? Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #17 Skrevet 11. november 2020 Jeg avvennet dem med nattamming da de var 7 mnd ca tror jeg. Etter det sov de stort sett hele natta, noen oppvåkninger enkelte netter men det gikk stort sett bra. Anonymkode: f96a9...e9a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #18 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Straks 4 år våkner fortsatt så og si hver natt.. veldig slitsomt, er andre barnet og jeg har knapt sovet en hel natt på snart 7 år.. siste barnet har vert helt ekstremt Anonymkode: dc1e0...f2b Huff, er det mange ganger om natta hos dere også? Man blir gal av dette med lite søvn. Det er mye som er slitsomt med å få barn, men det med langvarig søvnmangel tar virkelig knekken på meg. Gikk bedre da han var liten og hormonene var på plass, nå er det bare umenneskelig 😄 Anonymkode: 3fe0f...939
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #19 Skrevet 11. november 2020 Endrer seg hele tiden. Eneste jeg vet med sikkerhet er at det er lenge til en god og uforstyrret natt med søvn. Barnet er 2 år. Anonymkode: 316ca...95f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #20 Skrevet 11. november 2020 Jeg sover ekstremt tungt selv, så her har ikke ungen så mye valg🙈. Samsov til han var ca 1 år, og da han sluttet å våkne for flaske på natten rundt 5 måneder sov vi hele natten uten oppvåkning. Utfordringen var å få ham til å sovne i sin egen seng, det tok ca 1 uke med hyling. Fra 1-2 år sov han fra 8- 6 i egen seng, og kom opp i min seng på morgenkvisten. Nå er han 2, og jeg gruer meg til han begynner å klatre ut av sprinkelsenga Anonymkode: a7cb4...e2e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå