AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #321 Del Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, PunkCouture skrev: Det som skurrer for meg, er ikke at Kåre Smith er rik. Det er hvor mye og ofte han snakker om penger, og HVORDAN han snakker om penger, og i hvilke kontekster. Han ordlegger seg ofte uheldig, og bruker store ord, skremsel, virker sint, roper, er frekk mot folk utenfor menigheten, osv. Minner meg litt om Trump. Hadde han virket mer empatisk, sympatisk, varm, kjærlighetsfylt, uegoistisk, og slike ting, hadde jeg ikke reagert så sterkt. Han kunne også planlagt enkelte taler bedre. I blant ser det ut som om han babler i vei på improvisasjon, og sier usmakelig ting han kunne unngått. Ref. praten om Gud synes det å ikke gi penger er likt som drit og diare. Er det slik en stor leder bør te seg? Jeg synes ikke det. Vi ser jo også den «empatiske, sympatiske, varme, kjærlighetsfylte, uegoistiske» Kåre. Kan skjønne at man tror han snakker mye om penger når det er de klippene man ser, men sikkert 90 % av talene er jo om helt andre ting, om nestekjærlighet, ydmyket, følge Jesus osv. Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #322 Del Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, PunkCouture skrev: Hvis du har det bra og er fornøyd, er jeg glad for det. Og jeg respekterer deg, uansett hva du tror på. Det mener jeg virkelig. Jeg fanger opp noen signaler fra deres leder som jeg reagerer på, men jeg skiller han fra menigheten. Påstår heller ikke at alle anklager mot han er riktig, for jeg vet absolutt ikke alt om saken. - Men en uggen følelse av at "noe er feil med noe", det har jeg. Tusen takk 😊❤️ Og i like måte! Anonymkode: a638b...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #323 Del Skrevet 14. november 2020 56 minutter siden, PunkCouture skrev: Det som skurrer for meg, er ikke at Kåre Smith er rik. Det er hvor mye og ofte han snakker om penger, og HVORDAN han snakker om penger, og i hvilke kontekster. Han ordlegger seg ofte uheldig, og bruker store ord, skremsel, virker sint, roper, er frekk mot folk utenfor menigheten, osv. Minner meg litt om Trump. Hadde han virket mer empatisk, sympatisk, varm, kjærlighetsfylt, uegoistisk, og slike ting, hadde jeg ikke reagert så sterkt. Han kunne også planlagt enkelte taler bedre. I blant ser det ut som om han babler i vei på improvisasjon, og sier usmakelig ting han kunne unngått. Ref. praten om Gud synes det å ikke gi penger er likt som drit og diare. Er det slik en stor leder bør te seg? Jeg synes ikke det. Han har ikke noe manus, så alt er i grunn improvisasjon.. Anonymkode: 0a0d7...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #324 Del Skrevet 14. november 2020 Wow...😬 Anonymkode: ff3fe...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #325 Del Skrevet 14. november 2020 Dette er jo galskap Anonymkode: ff3fe...5f9 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #326 Del Skrevet 14. november 2020 28 minutter siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo galskap Anonymkode: ff3fe...5f9 Kjære vene.... Anonymkode: 49515...b82 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #327 Del Skrevet 14. november 2020 Så utgått på dato å være svovelpredikant! Og som i alle sekter: sex and money hånd i hånd.... og vil du ha guds frelse må du avstå fra ....+ at du må betale for å holde gudshus og menighet levende slik at dere får høre mer om guds ord ellers kommer dere i fristelse fra djevelen å da vet jo alle hvordan det går. Da er du død sier Smith. Å sånn går no dagan... Fortsatt noen som ikke forstår at dette er vinn-vinn for predikantene mht. egen berikelse og det å holde folk i sin makt ved å skremme om død og fordervelse? Anonymkode: 60744...dad 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #328 Del Skrevet 14. november 2020 'cause Jesus he knows me, and he knows I'm right... Anonymkode: 9e616...39c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 14. november 2020 #329 Del Skrevet 14. november 2020 Tråden er ryddet for spekulasjoner, brukerdebatt, personangrep og svar til dette. Kragebein, adm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fru Uperfekt Skrevet 14. november 2020 #330 Del Skrevet 14. november 2020 På 13.11.2020 den 10.47, AnonymBruker skrev: Jeg driver en bedrift med mange unge ansatte som bor hjemme og har kun persolige utgifter. Mange synes jo det er gøy, de jobber sammen med vennene sine og lærer mye som både utvikler dem personlig og som de får med på cv'en sin. Jeg kan likevel ikke si til dem at om de vil, så kan de jobbe dugnad istedenfor. Arbeidstilsynet hadde tatt meg hardt om jeg forsøkte meg på det. Om dette var en kristen menighet derimot, da er det greit. Jeg har faktisk fått en del søkere, spesielt utenlandske som sliter med å komme seg inn på arbeidsmarkedet, som tilbyr seg å jobbe gratis. Jeg må selvsagt avvise dem å si at i Norge er ikke dette lov, man kan ikke jobbe i en bedrift uten å motta lønn. Det er ikke bare hos BCC dette foregår, det foregår mange steder. Katolikker måler seg selv som bedre enn andre om de går oftere i kirken enn andre og gir mer i kollekten. Mange av de sier de gjør det av eget gode hjerte, men er mer opptatt av statusen det gir. Om det var det å gi i seg selv som var det viktige hadde de ikke vært så opptatt av å få vist fram til andre hva de gjør og gir. Et eksempel som ikke har noe med meninghetsarbeid å gjøre; Dugnad for idrettslag/klubber. Det er salgsdugnader, kiosk-vakter osv. Dette kommer i tillegg til kontingent. Det er pr se frivillig, men om du har barn som vil være med i klubben må foreldre stille opp på dugnad. Det er da ikke frivillig, men sosial tvang hvor det både går ut over barnet og synet de andre foreldrene får på de som ikke stiller opp. Det er jo veldig synlig for alle hvem som aldri er med. Absolutt gråsone, men sosialt akseptert likevel. Om man slutter i et idrettslag snur ikke venner og familie ryggen til deg og du mister ikke nettverket ditt. Det kan man risikere om man går ut av en menighet. Anonymkode: 1f64a...68b Det er få jobber med minstelønnskrav i Norge så jo en kan, men et normalt oppegående menneske ville ikke utnyttet andre på en slik måte. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #331 Del Skrevet 14. november 2020 På 13.11.2020 den 11.38, AnonymBruker skrev: Synes Brennpunkt burde lage en sak av FLDS også, men de finnes sikkert ikke i Norge? Anonymkode: 6d0b6...4d1 Mormonerne finnes i Norge Anonymkode: 3cd27...cdd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #332 Del Skrevet 14. november 2020 På 13.11.2020 den 10.38, AnonymBruker skrev: Synes Brennpunkt burde lage en sak av FLDS også, men de finnes sikkert ikke i Norge? Anonymkode: 6d0b6...4d1 NRK burde kjøre på med en serie i samme stilen som tar for seg skyggesidene i alle religiøse grupperinger i Norge. Det ville vært meget interessant hvis de hadde turt og sette fokus på det som skjer innad i de muslimske miljøene og fått frem i lyset hva som egentlig kommer fra de religiøse lederne med tanke på integrering eller rettere sagt fordømmelsen av norsk kultur, norske lover og i det hele tatt oppfordringene til å ta avstand fra alt som handler om "fornorskelse". Anonymkode: dafc4...582 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #333 Del Skrevet 14. november 2020 Skal det ikke komme om Jehovas på onsdag? Anonymkode: ff3fe...5f9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #334 Del Skrevet 14. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Skal det ikke komme om Jehovas på onsdag? Anonymkode: ff3fe...5f9 Jo det stemmer! Anonymkode: 0a0d7...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #335 Del Skrevet 14. november 2020 Selvsagt opplever menigheten Kåre Smith som en «snill», «hjelpsom» og «god» leder. En annen oppførsel lønner seg jo ikke for han, innerst inne bryr han seg kun om seg selv. Anonymkode: 2fe20...945 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #336 Del Skrevet 15. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Du siterer meg, og avfeier jo ALT! Det er jo utrolig imponerende. Og du sier at menigheten kanskje bør sørge for at de som er «følsomme» følges opp osv. hva slags reinspikket bullshit er det her? Det blir jo komisk😂 Jeg synes at NRK sin dokumentar var litt ufullstendig og kunne hatt et annet fokus. Men... Dere avblåser glatt, og kommer med unnskyldninger for dere selv, i stedet for å bare si at ok, dette skjer visst. Det medlemmer forteller om. Reaksjonene og uttalelser fra medlemmer har jo gjort meg sikrere på at jeg har tatt et riktig valg, enn dokumentaren - den gjorde ingen innvirkning sånn sett. og jo.. Jeg er i dag kristen, men har fått det greit servert at jeg ikke har forstått det riktig, vil aldri være ordentlig omvendt før jeg er i BCC, liksom. Sånn ang det å møte gamle medlemmer med respekt. Anonymkode: 0a0d7...772 Så at jeg mener at bcc har forbedringspotensialet, som du desperat etterlyser, er altså å sette to streker under poenget ditt....fordi jeg samtidig avfeier alt av anklager? Alt? 🤔 Leser du det du skriver? Jeg avfeier ikke alt. Men jeg avfeier oppgulp som kommer fra ignorante forståsegpåere som tror de vet sannheten om noe de aldri har vært en del av. Du tror at dersom noen få medlemmer sier ifra om press og pengemas, så er det sannheten for alle. Da krever du altså at BCC skal stoppe dugnader og la være å ha pengeinnsamlinger for å tilpasse seg den promillen?? Da er det jo merkelig at 95% av medlemmene trives som plommen i egget syntes du ikke? Deres mening om hvor godt de har det i menigheten teller visst ikke en døyt? Har tanken falt deg inn at de få som roper høyt er lett trigga og sarte? At de tåler lite og knekker fort under press? Hadde det ikke vært frivillighetsarbeide og oppoffrelse i BCC, ville de ha sittet i telt og ikke kommet noen vei. Til det siste avsnittet ditt. Du har fortsatt ikke forstått at dine enkeltopplevelser på ingen måte representerer BCC sine holdninger. Det er enkeltindivider du har møtt som aldri har forstått læren. Eller har du fått alle 8000 yttringene til samtlige medlemmer etter deg? Det er noe artig med bitterhet....det siver liksom igjennom uansett hvor godt man prøver å skjule det. En av hovedmennene bak drittpakkeoperasjonen mot BCC, skryter stort på facebook at han ønsker alle medlemmene det beste og at han gjør dette for en bedre fremtid for dem alle......🙄 Riiiight! Og nå er den ene bestekompisen hans i fengsel for 80 millioner kroners svindel! Og han selv er fersket i å fóre nrk med falske eposter! Vi snakker mennesker som etter 30 bittre år fortsatt ikke har klart å komme seg videre i livet. Det er trist! Først og fremst for dem selv som lever livet på den måten, men også tragisk for alle de som nå må lide for all dritten de spyr ut over BCC. Anonymkode: 29559...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #337 Del Skrevet 15. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er jo galskap Anonymkode: ff3fe...5f9 Herregud, stakkars dem som tror på dette. Det er jo potensielt fryktelig skadelig! Anonymkode: ad2f8...b91 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #338 Del Skrevet 15. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så at jeg mener at bcc har forbedringspotensialet, som du desperat etterlyser, er altså å sette to streker under poenget ditt....fordi jeg samtidig avfeier alt av anklager? Alt? 🤔 Leser du det du skriver? Jeg avfeier ikke alt. Men jeg avfeier oppgulp som kommer fra ignorante forståsegpåere som tror de vet sannheten om noe de aldri har vært en del av. Du tror at dersom noen få medlemmer sier ifra om press og pengemas, så er det sannheten for alle. Da krever du altså at BCC skal stoppe dugnader og la være å ha pengeinnsamlinger for å tilpasse seg den promillen?? Da er det jo merkelig at 95% av medlemmene trives som plommen i egget syntes du ikke? Deres mening om hvor godt de har det i menigheten teller visst ikke en døyt? Har tanken falt deg inn at de få som roper høyt er lett trigga og sarte? At de tåler lite og knekker fort under press? Hadde det ikke vært frivillighetsarbeide og oppoffrelse i BCC, ville de ha sittet i telt og ikke kommet noen vei. Til det siste avsnittet ditt. Du har fortsatt ikke forstått at dine enkeltopplevelser på ingen måte representerer BCC sine holdninger. Det er enkeltindivider du har møtt som aldri har forstått læren. Eller har du fått alle 8000 yttringene til samtlige medlemmer etter deg? Det er noe artig med bitterhet....det siver liksom igjennom uansett hvor godt man prøver å skjule det. En av hovedmennene bak drittpakkeoperasjonen mot BCC, skryter stort på facebook at han ønsker alle medlemmene det beste og at han gjør dette for en bedre fremtid for dem alle......🙄 Riiiight! Og nå er den ene bestekompisen hans i fengsel for 80 millioner kroners svindel! Og han selv er fersket i å fóre nrk med falske eposter! Vi snakker mennesker som etter 30 bittre år fortsatt ikke har klart å komme seg videre i livet. Det er trist! Først og fremst for dem selv som lever livet på den måten, men også tragisk for alle de som nå må lide for all dritten de spyr ut over BCC. Anonymkode: 29559...97a https://www.nrk.no/dokumentar/xl/smiths-venner_-skjulte-eierforhold-og-hundrevis-av-innsamlede-millioner-i-skatteparadis-1.15242175 Jeg tror du har godt av å lese denne. Og nei, det er ikke falske opplysninger som er plantet av innleide israelere... Anonymkode: 1f64a...68b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. november 2020 #339 Del Skrevet 15. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: https://www.nrk.no/dokumentar/xl/smiths-venner_-skjulte-eierforhold-og-hundrevis-av-innsamlede-millioner-i-skatteparadis-1.15242175 Jeg tror du har godt av å lese denne. Og nei, det er ikke falske opplysninger som er plantet av innleide israelere... Anonymkode: 1f64a...68b Psy-group har bekreftet at de har fått et oppdrag mot BCC, da. Og jo, det nrk skriver medfører ikke riktighet. Vil minne om at Smith og Larsen er frikjent av Økokrim. https://www.document.no/2020/11/14/et-glott-inn-i-den-massive-manipulasjonens-verden/ https://berntaksel.no Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Sprettballen Skrevet 15. november 2020 #340 Del Skrevet 15. november 2020 På 14.11.2020 den 3.30, AnonymBruker skrev: Jeg var med før Kåre Smith overtok styringen og har sett utviklingen. Jeg har altså fått smake på livet den gangen BCC var hyperkonservative, hvor kvinner gikk i skjørt, hvor ingen hadde tv og menigheten var lukket og traust. Anonymkode: 29559...97a Her tegner du et helt annet bilde enn AB...641 gjør i tidligere innlegg. Hun fortalte at dette jeg har uthevet i sitatet (unntatt kleskodene) var unntakene, ikke regelen, og jeg trakk sammenligningen til misjonsmiljøet hvor noen satte fasade over alt annet. Her sier du motsatt, at dette levesettet var regelen, ikke unntaket, noe som stemmer bedre med min erfaring fra menigheten. Som jeg også skrev er jeg glad at dette har blitt endret for barn og unges del, men hva mener du var grunnen til endringene? Hvorfor har menigheten blitt mer liberal de siste 20-25 årene? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå