Gjest Villfisker Skrevet 16. november 2020 #361 Del Skrevet 16. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Liten sekt?? Det er ingen liten sekt,bedre å sette seg litt inn i ting før en kommenterer:-) Anonymkode: 4bc86...3ed Hei sektemedlem? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #362 Del Skrevet 16. november 2020 4 hours ago, AnonymBruker said: Hei! Ja, det var The New Yorker som lagde en reportasje om Psy-Group som kontaktet BCC og informerte BCC at de stod på oppdragslisten dere. Før det hadde BCC aldri hørt om Psy-Group, men hadde opplevd både branner, trusler og at rykter oppstod om BCC. Oppdragsgiver til Psy-Group er noen som har underslått BCC for millioner av kroner. 'Link, der the new yorker selv bekrefter dette: https://www.newyorker.com/magazine/2019/02/18/private-mossad-for-hire Det eneste som står hos The New Yorker er et kort avsnitt om at de skal ha forberedt en rapport om BCC. Det står ikke noe om hvor de har fått den informasjonen fra, og BCC vil ikke vise noe av det de påstår å ha til NRK. Det virker lite troverdig. Et innlegg fra en skrulling på document.no beviser enda mindre. Anonymkode: 9e616...39c 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #363 Del Skrevet 16. november 2020 Sist jeg sjekka så kan man tro på hva man vil i Norge. Anonymkode: 4d468...e3c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #364 Del Skrevet 16. november 2020 På 14.11.2020 den 3.30, AnonymBruker skrev: - Jeg har hørt at naboen til Truls, som igjen har hørt fra sin onkel, at tanta til Sofie sa at hun har hørt at familien Hansen ikke hadde det så bra i smiths venner! - Anonymkode: 29559...97a Tror du må lese på nytt. Det er samboeren min det er snakk om, hans familie (som jo ikke er liten, de er jo tidligere Smiths), altså mine svigerforeldre, svigerinner og svogere, hans søskenbarn og tanter og onkler og våre venner. Altså ikke via via noen som helst. Jeg har hørt maaaange historier om ting som ikke er bra. Men det skjønner man ikke før man er ute av det tydeligvis. Dette med fysisk avstraffelse er også kjent for meg, min samboer og hans søsken måtte selv ut og hente bjørkeris hvis de hadde gjort noe galt, og ble slått med det. Og det var på 80-tallet. Anonymkode: 219c0...7d1 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #365 Del Skrevet 16. november 2020 På 12.11.2020 den 8.15, AnonymBruker skrev: Det er ingen som tvangsgifter barna sine i Smiths venner! Det er heller ikke mange som blir utsatt for overgrep! Det har vært noen episoder med enkeltpersoner, men dette har blitt tatt tak i. Overgrep er helt uaktuelt og noe som får meg til å se rødt 😡🥵 Når det gjelder utdannelser tar SV like varierte og lange utdannelser som alle andre. Mine nærmeste jobber alt fra reklamebransjen, webdesign, jurist, advokatfullmektig, takstmann, HR, i butikk, sykepleier, legesekretær, tannpleier, ingeniør, lærer...osv osv. Anonymkode: a638b...641 Jeg kjenner en ung jente som faktisk ble " tvangsgiftet". Hun sa hun måtte gifte seg fra noen innen SV. Dro på camp til England og møtte en mann, 1 måndte senere var hun gift, 18 år gammel. Hun virket ikke akkurat lykkelig. Husker jeg var sjokkert, trodde ikke sånt kunne skje i Norge med etniske norske. Anonymkode: 62e45...40f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #366 Del Skrevet 16. november 2020 51 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en ung jente som faktisk ble " tvangsgiftet". Hun sa hun måtte gifte seg fra noen innen SV. Dro på camp til England og møtte en mann, 1 måndte senere var hun gift, 18 år gammel. Hun virket ikke akkurat lykkelig. Husker jeg var sjokkert, trodde ikke sånt kunne skje i Norge med etniske norske. Anonymkode: 62e45...40f Forskjell på å måtte gifte seg med noen i SV, og det å tvangsgiftes! Ja, kulturen sånn er at man finner seg en mann innenfor SV. Men man tvangsgiftes ikke, og i dag får som regel folk litt sjokk når noen gifter seg før de er 18. Å gifte seg etter en måned er overhodet ikke normalen heller. 6-12 mnd er typisk, men en måned og tvangsgifting? Et ekstremt tilfelle som er uhyre sjeldent, eller bare en historie som er blitt noe miskommunisert Anonymkode: 0a0d7...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. november 2020 #367 Del Skrevet 16. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Jeg kjenner en ung jente som faktisk ble " tvangsgiftet". Hun sa hun måtte gifte seg fra noen innen SV. Dro på camp til England og møtte en mann, 1 måndte senere var hun gift, 18 år gammel. Hun virket ikke akkurat lykkelig. Husker jeg var sjokkert, trodde ikke sånt kunne skje i Norge med etniske norske. Anonymkode: 62e45...40f Tvangsgifting skjer ikke. Foreldre i bcc ser på giftermål som noe man overlater til Gud og de voksne barna sine å finne utav selv. ps: Ville ikke lagt ut slike opplysninger her, ikke mange 18-åringer som giftet seg med en engelsksmann etter 1 mnd, så lett å kjenne seg igjen hvis hun eller noen hun kjenner leser dette... Anonymkode: a638b...641 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. november 2020 #368 Del Skrevet 17. november 2020 Anbefaler dere å se på sb på Facebook (Sandefjords blad) og lese kommentarfeltet under saken om BCC. Mange støttespillere Anonymkode: aa50a...f53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 20. november 2020 #369 Del Skrevet 20. november 2020 På 17.11.2020 den 19.25, AnonymBruker skrev: Anbefaler dere å se på sb på Facebook (Sandefjords blad) og lese kommentarfeltet under saken om BCC. Mange støttespillere Anonymkode: aa50a...f53 uff Anonymkode: 4db2e...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #370 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (På 16.11.2020 den 17.18): Tror du må lese på nytt. Det er samboeren min det er snakk om, hans familie (som jo ikke er liten, de er jo tidligere Smiths), altså mine svigerforeldre, svigerinner og svogere, hans søskenbarn og tanter og onkler og våre venner. Altså ikke via via noen som helst. Jeg har hørt maaaange historier om ting som ikke er bra. Men det skjønner man ikke før man er ute av det tydeligvis. Dette med fysisk avstraffelse er også kjent for meg, min samboer og hans søsken måtte selv ut og hente bjørkeris hvis de hadde gjort noe galt, og ble slått med det. Og det var på 80-tallet. Anonymkode: 219c0...7d1 Det har blitt påpekt flere ganger her i tråden, at det var forskjellig praksis blandt medlemene. Noen familier var ultrakonservative, gav barna ris og fysisk avstraffelse, mens andre gav knapt barna oppdragelse. Hva folk gjør i sine private hjem er ikke noe folk har noe med! Hverken innenfor eller utenfor menigheter. Poengetmitt er jo at å rise barna og tvinge til å gi osv. har aldri vært i menighetens lære. Det er aldri noe ledelsen har pushet på medlemene sine. Og som jeg nevnte tidligere, jeg har vært på utsiden og innsiden, kjenner svært mange fra menigheten og også mange som forlot BCC. Så vet litt om hva som skjer der. Anonymkode: 29559...97a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #371 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det har blitt påpekt flere ganger her i tråden, at det var forskjellig praksis blandt medlemene. Noen familier var ultrakonservative, gav barna ris og fysisk avstraffelse, mens andre gav knapt barna oppdragelse. Hva folk gjør i sine private hjem er ikke noe folk har noe med! Hverken innenfor eller utenfor menigheter. Poengetmitt er jo at å rise barna og tvinge til å gi osv. har aldri vært i menighetens lære. Det er aldri noe ledelsen har pushet på medlemene sine. Og som jeg nevnte tidligere, jeg har vært på utsiden og innsiden, kjenner svært mange fra menigheten og også mange som forlot BCC. Så vet litt om hva som skjer der. Anonymkode: 29559...97a Heldigvis så er det ikke sånn i Norge at religiøse sekter med sine religiøse lover og skikker er unntatt fra Norges lover, både myndigheter og folket har absolutt noe med hva som foregår i private hjem hvis det bryter med lovverket og menneskerettighetene. Anonymkode: dafc4...582 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #372 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Heldigvis så er det ikke sånn i Norge at religiøse sekter med sine religiøse lover og skikker IKKE er unntatt fra Norges lover, både myndigheter og folket har absolutt noe med hva som foregår i private hjem hvis det bryter med lovverket og menneskerettighetene. Anonymkode: dafc4...582 Anonymkode: dafc4...582 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. desember 2020 #373 Del Skrevet 25. desember 2020 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Poengetmitt er jo at å rise barna og tvinge til å gi osv. har aldri vært i menighetens lære. Det er aldri noe ledelsen har pushet på medlemene sine. Og som jeg nevnte tidligere, jeg har vært på utsiden og innsiden, kjenner svært mange fra menigheten og også mange som forlot BCC. Så vet litt om hva som skjer der. Dette er simpelthen løgn. Ris, fysisk avstraffelse av barn var i veldig mange år en ting det ble anbefalt å gjøre fra talerstolen, og det er ufattelig trist at noen synes det er greit å forurense en ryddig debatt med feilinformasjon. Her er en hel del linker med kilder: https://www.facebook.com/310173649365883/posts/579896815726897/ Anonymkode: 64e51...580 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #374 Del Skrevet 26. desember 2020 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Det har blitt påpekt flere ganger her i tråden, at det var forskjellig praksis blandt medlemene. Noen familier var ultrakonservative, gav barna ris og fysisk avstraffelse, mens andre gav knapt barna oppdragelse. Hva folk gjør i sine private hjem er ikke noe folk har noe med! Hverken innenfor eller utenfor menigheter. Poengetmitt er jo at å rise barna og tvinge til å gi osv. har aldri vært i menighetens lære. Det er aldri noe ledelsen har pushet på medlemene sine. Og som jeg nevnte tidligere, jeg har vært på utsiden og innsiden, kjenner svært mange fra menigheten og også mange som forlot BCC. Så vet litt om hva som skjer der. Anonymkode: 29559...97a Men det her jo tull! Feks Arild T har taler der han snakker rimelig varmt om å gi barna ris/fysisk avstraffelse. Han som har så mange fine taler ellers, jeg fikk nesten sjokk når jeg hørte talen og leste det. Men det var det som var normen. Så å si at det ikke har skjedd, er ren fornektelse. Litt som med alt annet negativt som påpekes. Altså, det er UTROLIG mye positivt med BCC. Men det skjer også negative ting, men det blir på generelt grunnlag bare avvist. Vet du hva konsekvensene kan være? At folk ikke føler seg trodd, eller at det ikke er plass til de. Også mister de troen sin, eller tør ikke å være åpen om egen tro. For sammenlignet med familien i menigheten, vil de jo aldri være «gode nok kristne”. Eller man har en frykt for å ikke ha en “riktig» tro. Ikke det at alle har det sånn jeg beskriver nå, men jeg kjenner et titalls. Og det er mer enn nok. Anonymkode: 0a0d7...772 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. desember 2020 #375 Del Skrevet 26. desember 2020 Så det har kanskje aldri vært en «nedskrevet læresetning». Men at det har blitt forkynt fra talerstolen av brødre med tillit er en realitet. Anonymkode: 0a0d7...772 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest shash90 Skrevet 28. desember 2020 #376 Del Skrevet 28. desember 2020 Ja, sett den. Det gjelder egentlig alle andre religioner også. Jeg kjenner til muslimer som blir lurt av imamer på samme måte. En ting er å bli lurt av en imam i en landsby der alle er analfabeter og hele landet er korrupt. Men dette forventet jeg ikke i Norge, folk er mye mer opplyst her. Det må i såfall være familier som har vært isolert i mange år og ikke aner hva som foregår i Norge. Ble litt små skuffa over norske myndigheter som lar de små sektene holde på som de gjør. Minnet meg om hjemlandet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. desember 2020 #377 Del Skrevet 28. desember 2020 Mye rart i kristne miljø... Anonymkode: c9e09...029 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå