Gjest Skrevet 13. november 2020 #241 Del Skrevet 13. november 2020 Når jeg ser slikt håper jeg nesten vi får antireligionslover i Norge. Det er så mye negativt med religion i 2020 at det på ingen måte veier opp for det positive. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #242 Del Skrevet 13. november 2020 29 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du ser ikke ironien i at han forkynner at det er Guds nåde som bestemmer hvem som skal være fattig og rik? Når Kåre selv svømmer i cash samtidig som han står på scenen og oppfordrer medlemmene til å gi det de kan? Om det faktisk stemmer at de klarte å samle inn 100 millioner på en enkelt innsamling betyr jo det at mange har gitt MYE. En gjennomsnittlig inntekt i dag brukes fort opp på egne kostnader. At mange skal tjene godt nok til å donere tusenvis hver måned uten at det går ut over ens egen økonomi får jeg ikke til å stemme. Anonymkode: 1f64a...68b Kanskje det var Kåre og de rike som ga det meste av de 100 millionene da? Har du tenkt på det? Jeg husker ikke hva Kåre mente med det, men det var nok i sammenheng med at de rike bør ta støyten og betale mest. Men igjen, helt frivillig. Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #243 Del Skrevet 13. november 2020 Synes Brennpunkt burde lage en sak av FLDS også, men de finnes sikkert ikke i Norge? Anonymkode: 6d0b6...4d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #244 Del Skrevet 13. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg forstod ikke helt dette? Han betalte til menigheten, men var ikke medlem? Eller har jeg misforstått? Folk er forskjellige, så kan godt være dette stemmer, samtidig som det ikke stemmer for andre. Ellers, må du gjerne se denne minidokumentaren, der det legges frem bcc’s forklaring. (Hold tunga rett i munn og se hele) Skjønner du er skeptisk siden den er fra BCC’s hjemmeside, men jeg opplever den likevel som informativ og tror den kan være til interesse for alle, da den fremlegger er «nytt» eller hvertfall ukjent problem som få har kunnskap om, og som kan ramme flere enn BCC. https://bcc.no/2020/11/mini-dokumentar-pavirkningsoperasjonen-nrk-tvilte-pa/ Anonymkode: 6e3cd...fe0 Har sett på den nå. Interessant og skremmende dersom slike står bak. Samtidig, og jeg beklager, så blir dette for meg en konspirasjonsteori. Og hvis vi skal snakke om unyanserte dokumentarer så blir jo dette et prakteksempel på det. Hvorfor vil ingen i bcc legge frem dette i samarbeid med nrk? Dersom man sitter på bevis om at det faktisk er det som har skjedd? En «faktavideo» som kun ligger på deres hjemmeside? Man skulle tro ledelsen i bcc ville spredd dette i alle landets medier dersom de ikke hadde noe som helst å skjule, i tillegg til at de kan bevise at Psy-group står bak alt sammen. Det er absolutt mulig at jeg tar feil, men jeg syns det er veldig mye rart her. Ledelsen vil ikke svare på spørsmål fra mediene, det vil si, de svarer på noen få utvalgte spørsmål. Men stille i denne saken. I alt de legger ut til menigheten er mediene fienden og de finner på alt (noe dere sluker rått.) «Alle» er altså ute etter å ta bcc uten grunn, samtidig som dere tilsynelatende sitter på bevis for at alt er en svertekampanje, men ledelsen nekter altså å møte mediene og legge frem dette. Til slutt. Si at dette er den riktige versjonen da. Jeg tviler på at Psy-group velger ut en liten menighet i Norge dersom de ikke har noe «å ta» de på. Noe foregår, enten ulovlig eller i gråsonen, for at de skal ha noe å lage en slik sak av. For å ha noe og presse de med. For og i det hele tatt komme i søkelyset til en slik gruppe i Israel. Forresten, helt helt til slutt. Jeg tviler ikke på at han van Linden er en bedrager og har urent mel i posen. Men jeg tviler på at han er den eneste i denne sammenhengen. Med tilknytning til bcc.. hadde bcc sittet med beviser på at denne dokumentaren viser sannheten hadde de aldri trengt å inngå en avtale med Linden for å få han til å holde munn. Hadde holdt å legge frem bevisene. Anonymkode: 49515...b82 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #245 Del Skrevet 13. november 2020 7 timer siden, AnonymBruker skrev: Har sett på den nå. Interessant og skremmende dersom slike står bak. Samtidig, og jeg beklager, så blir dette for meg en konspirasjonsteori. Og hvis vi skal snakke om unyanserte dokumentarer så blir jo dette et prakteksempel på det. Hvorfor vil ingen i bcc legge frem dette i samarbeid med nrk? Dersom man sitter på bevis om at det faktisk er det som har skjedd? En «faktavideo» som kun ligger på deres hjemmeside? Man skulle tro ledelsen i bcc ville spredd dette i alle landets medier dersom de ikke hadde noe som helst å skjule, i tillegg til at de kan bevise at Psy-group står bak alt sammen. Det er absolutt mulig at jeg tar feil, men jeg syns det er veldig mye rart her. Ledelsen vil ikke svare på spørsmål fra mediene, det vil si, de svarer på noen få utvalgte spørsmål. Men stille i denne saken. I alt de legger ut til menigheten er mediene fienden og de finner på alt (noe dere sluker rått.) «Alle» er altså ute etter å ta bcc uten grunn, samtidig som dere tilsynelatende sitter på bevis for at alt er en svertekampanje, men ledelsen nekter altså å møte mediene og legge frem dette. Til slutt. Si at dette er den riktige versjonen da. Jeg tviler på at Psy-group velger ut en liten menighet i Norge dersom de ikke har noe «å ta» de på. Noe foregår, enten ulovlig eller i gråsonen, for at de skal ha noe å lage en slik sak av. For å ha noe og presse de med. For og i det hele tatt komme i søkelyset til en slik gruppe i Israel. Forresten, helt helt til slutt. Jeg tviler ikke på at han van Linden er en bedrager og har urent mel i posen. Men jeg tviler på at han er den eneste i denne sammenhengen. Med tilknytning til bcc.. hadde bcc sittet med beviser på at denne dokumentaren viser sannheten hadde de aldri trengt å inngå en avtale med Linden for å få han til å holde munn. Hadde holdt å legge frem bevisene. Anonymkode: 49515...b82 Enig at det høres ut som en konspirasjonsteori. Men likevel har The New Yorker avdekket at det er sant og at BCC stå på listen deres https://www.newyorker.com/magazine/2019/02/18/private-mossad-for-hire?fbclid=IwAR2Ht_gVUpFsVzn-Vh1Ql2Jgr-rpc_ZxS4n9eQDQe24GjEnLeWiMmyEjj8k BCC har forsøkt å forklare dette til NRK, men blir ikke trodd, til tross for at The New Yorker har avdekket at det er sant. Ledelsen ønsket ikke å stille opp for NRK bl.a fordi de hadde skjønt at NRK hadde bestemt seg for en "sannhet" og at uansett hva de sa ville NRK klippe det slik at det passet inn. NRK velger jo hvordan de vil fremstille alt. NRK fortalte også hva BCC fortalte videre til Jonathan vL som stod i ledtog med nettopp PsyGroup - slik at dette rammet BCC igjen. Psy-Group har ikke "valgt seg ut BCC". De har fått et betalt oppdrag fra noen med personlige hevn-motiver, bl.a Jonathan vL som har svindlet BCC. Ang det du skriver om at BCC inngikk avtale med JvL om om holde munn... Du har kun JvL sine ord på det - kanskje det heller var det Jonathan vL ville ha deg til å tro at skjedde...? Vil til slutt anbefale å se hva Kjetil Hasselberg (ja, han fra Kjetil og kjartan show..) skriver på sin facebookside, om å ikke tro på en ensidig mediaskapt versjon. Elllers hjertelig takk for et interessant innspill 😄 Anonymkode: a638b...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #246 Del Skrevet 13. november 2020 På 12.11.2020 den 19.05, AnonymBruker skrev: Enig. Den gir et innblikk i hvor forskrudd denne sekten er: Om leveregler/samliv, bl.a: -Det passer seg heller ikke for de hellige å gå i bryllup til skilte som vil gifte seg igjen. -Hvis det er slike anledninger innen ens nærmeste familie [skilte som vil gifte seg igjen], kan man for eksempel gi en gave til den som er av ens egen slekt, men ikke til begge, slik at man ved det velsigner den synd de lever i. -Menighetsarbeidere som forlover seg utenfor menigheten har jo forlatt sin første kjærlighet - Arbeidere som tar slike valg [forlover seg utenfor menigheten] sviker jo de yngre de har arbeidet med. Ekstra ille er det hvis de i tillegg forherliger det de har gjort. Eller om andre kristne samfunn: «Den Norske Kirkes ledere har så liten åndelig kraft at de har veket langt bort fra den oppgave de skulle forvalte.» «Kirkens trosbekjennelse er i virkeligheten en vantrosbekjennelse.» «Det er de religiøse som hater oss.» «Falsk nåde har i våre dager overtatt nærmest hele kristenheten.» «Det viser at hele kristenhetens forståelse er korrupt og gjennomsyret av skjøgedom.» «Risper du i de kristne kulturlagene, er det ikke lenge før du er inne på rått kjøtt, og da vil du se at det kun er kalkede graver.» Morsom bok. De bruker den fortsatt aktivt innad i sekten. Anonymkode: 64e51...580 På 12.11.2020 den 20.56, AnonymBruker skrev: Smiths venner har ikke sex før ekteskap. Nytelse før den tid, med selvstimulering er sett på som djevelskap. De tjener seg rike på å kjøpe eiendommer i Sandefjord, skille ut tomter for så å bygge nytt hus og selge det. Byggmestere mange av de. De ser ned på «vanlige» mennesker og har en skremmende «uskyldig» holdning. De ser på seg selv som bedre enn vanlige folk. Mange har mange unger som er griske og lite oppdratt. Ikke vant til å få «kosemat». Ser de kaster seg over pizza f.eks. i bursdager. Virker som mange har for mange barn til å holde kontroll. Anonymkode: 62692...a42 23 timer siden, AnonymBruker skrev: De får vel ikke bruke prevensjon, så det sier seg selv at da blir det noen unger. Anonymkode: 634ab...80f Så rart at dere er så skråsikre på alt dette. Jeg er nemlig ateist, oppvokst i den norske kirke, og gift med en som er oppvokst i BCC. Og kan bekrefte at jeg som er utenforstående har et helt annet syn enn dere har (som jeg tviler på har møtt en fra BCC noen gang). Joda, vi pulte med prevensjon før vi gifter oss. Vi bruker prevensjon i dag. Mannen min har aldri sett ned på meg eller min familie/venner, han er tvert imot kjempegodt likt og behandler meg som en prinsesse. Familien hans er fantastisk, og jeg hadde glatt valgt oppveksten til mannen min (som han har fortalt om) enn min egen oppvekst. Anonymkode: 604eb...e7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #247 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg har foreløpig bare sett 10 minutter, og er helt sjokkert selv. Man får jo ikke akkurat noe valg om å gi penger eller ikke når lederen står og gjør narr av kristne som ikke vil gi bort noe særlig. Klart han sier det, så han kan få penger selv, tenker jeg. Jeg får mest vondt av barna som vokser opp i dette. De har det sikkert fint med leik og moro på Brunstad, men hva vet de egentlig om det som foregår? Anonymkode: 7e4b6...71e 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #248 Del Skrevet 13. november 2020 Synes forresten det blir litt pinlig å høre om at BCC-medlemmer viser så stor takknemlighet ovenfor hverandre og hjelper til med dugnad for hverandre. Slike ting gjør jo folk utenfor denne menigheten også, uten å nødvendigvis kalle det dugnad... Jeg lurer på om jeg har lest et sted at medlemmene får ekstra penger per barn? Jeg tror det var fra en TV2-dokumentar for ikke så lenge siden. Anonymkode: 7e4b6...71e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #249 Del Skrevet 13. november 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Synes forresten det blir litt pinlig å høre om at BCC-medlemmer viser så stor takknemlighet ovenfor hverandre og hjelper til med dugnad for hverandre. Slike ting gjør jo folk utenfor denne menigheten også, uten å nødvendigvis kalle det dugnad... Jeg lurer på om jeg har lest et sted at medlemmene får ekstra penger per barn? Jeg tror det var fra en TV2-dokumentar for ikke så lenge siden. Anonymkode: 7e4b6...71e Hei, det var jeg som skrev det. Det var fordi mange henger seg veldig opp i at bcc-medlemmer jobbet dugnad på huset til Smith, men det er jo vanlig. Som du sier, det gjør jo alle andre også! Nei, får ikke noe ekstra penger per barn. Anonymkode: a638b...641 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #250 Del Skrevet 13. november 2020 Jeg synes det er veldig spesielt at BCC-folk fullstendig diskrediterer absolutt alt som han nederlenderen sier, med bakgrunn i at han beviselig er kriminell. Jeg er enig i at man absolutt ikke skal ta alt han sier for god fisk, det sier seg jo selv, men noe av det som har kommet fram, viser at bildet er mye mer komplisert enn at han er en kriminell, mens Kåre Smith og de andre fra BCC har sitt på det tørre. Det ser ut til å være en samrøre her, hvor det åpenbart er flere enn han nederlenderen som er kriminell, for å si det sånn ... ! Anonymkode: ad2f8...b91 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #251 Del Skrevet 13. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Enig at det høres ut som en konspirasjonsteori. Men likevel har The New Yorker avdekket at det er sant og at BCC stå på listen deres https://www.newyorker.com/magazine/2019/02/18/private-mossad-for-hire?fbclid=IwAR2Ht_gVUpFsVzn-Vh1Ql2Jgr-rpc_ZxS4n9eQDQe24GjEnLeWiMmyEjj8k BCC har forsøkt å forklare dette til NRK, men blir ikke trodd, til tross for at The New Yorker har avdekket at det er sant. Ledelsen ønsket ikke å stille opp for NRK bl.a fordi de hadde skjønt at NRK hadde bestemt seg for en "sannhet" og at uansett hva de sa ville NRK klippe det slik at det passet inn. NRK velger jo hvordan de vil fremstille alt. NRK fortalte også hva BCC fortalte videre til Jonathan vL som stod i ledtog med nettopp PsyGroup - slik at dette rammet BCC igjen. Psy-Group har ikke "valgt seg ut BCC". De har fått et betalt oppdrag fra noen med personlige hevn-motiver, bl.a Jonathan vL som har svindlet BCC. Ang det du skriver om at BCC inngikk avtale med JvL om om holde munn... Du har kun JvL sine ord på det - kanskje det heller var det Jonathan vL ville ha deg til å tro at skjedde...? Vil til slutt anbefale å se hva Kjetil Hasselberg (ja, han fra Kjetil og kjartan show..) skriver på sin facebookside, om å ikke tro på en ensidig mediaskapt versjon. Elllers hjertelig takk for et interessant innspill 😄 Anonymkode: a638b...641 Kjetil Hasselberg skriver selv på facebookinnlegget du refererer til at han har økonomiske bindinger til BCC. Til info. Anonymkode: 1f64a...68b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #252 Del Skrevet 13. november 2020 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei, det var jeg som skrev det. Det var fordi mange henger seg veldig opp i at bcc-medlemmer jobbet dugnad på huset til Smith, men det er jo vanlig. Som du sier, det gjør jo alle andre også! Nei, får ikke noe ekstra penger per barn. Anonymkode: a638b...641 Det virker jo som et godt samhold, og da blir det jo naturlig å drive med dugnad, tenker jeg. Ok, da er det enten jeg eller dokumentaren som har misforstått. Mente jeg hadde sett eller lest det et sted... Anonymkode: 7e4b6...71e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #253 Del Skrevet 13. november 2020 Det er ett begrep som slår meg når det gjelder ledelsen i BCC: LYSSKY AKTIVITETER (som for all del ikke må komme medlemmene for øre). Anonymkode: ad2f8...b91 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #254 Del Skrevet 13. november 2020 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Kjetil Hasselberg skriver selv på facebookinnlegget du refererer til at han har økonomiske bindinger til BCC. Til info. Anonymkode: 1f64a...68b Han har vært leid inn på eventer på Oslofjord. Ikke av BCC. Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #255 Del Skrevet 13. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han har vært leid inn på eventer på Oslofjord. Ikke av BCC. Anonymkode: a638b...641 BCC eier Oslofjord. Anonymkode: 1f64a...68b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #256 Del Skrevet 13. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: BCC eier Oslofjord. Anonymkode: 1f64a...68b Men han er ikke leid inn av BCC. Han er leid inn av andre som har leid Oslofjord for anledningen. Det gjelder nok for øvrig halve underholdningsnorge. Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #257 Del Skrevet 13. november 2020 Min samboer er vokst opp i denne menigheten, men familien brøyt ut da han var i tenårene. Han har venner/familie som har vært med lenger, og vi kjenner personlig en familie som har meldt seg ut av menigheten og dermed blitt frosset ut av sin egen familie som fortsatt er medlemmer. Nær familie, type foreldre/søsken. Barna deres blir mobbet på skolen av barn som er medlemmer, fordi de ikke er med lenger. Kjenner også en som ikke ble bedt i søsteras bryllup fordi han ikke er med i menigheten lenger. Kunne fortalt drøye ting som går på økonomi også, men da kunne jeg avslørt hvem det er snakk om for de som kjenner dem. Dette er personlige historier jeg har direkte fra de som har opplevd det, og det er fra nyere tid. Vet også at ungdommen i menigheten, tror det er året etter vgs, bruker et år på å jobbe dugnad for SV, enten som «ansatte» på Brunstad eller det kan være utenlands i fabrikker som menigheten (les: ledelsen) eier. For at det skal høres fint og flott ut for ungdommen så blir de som jobber der kalt «A-laget». Hvem tjener på det? De som eier bedriftene selvsagt, og man ser jo av inntektslistene hvem er. Anonymkode: 219c0...7d1 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #258 Del Skrevet 13. november 2020 En ting som er sikkert, er at det er nesten umulig for "folk flest" å forstå at enkelte folk, som de i BCC, er fornøyd med å bli fortalt hva de skal mene, tro, tenke, hvordan de skal oppføre seg og forholde seg til verden. (Og sikkert bli fortalt hvordan de skal ha sex også, når de har blitt gift - i hvert fall er det sånn for Jehovas vitner at det finnes ting de ikke får lov til i senga av ledelsen i menigheten.) Dere som er innenfor slike sekter, synes sikkert at sånt er helt normalt. Men for oss i resten av samfunnet er det faktisk helt ubegripelig. Og de aller fleste av oss "andre" - i motsetning til hva dere blir fortalt av lederne deres - er gode, snille, skikkelige og lovlydige folk. Anonymkode: ad2f8...b91 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #259 Del Skrevet 13. november 2020 Det virker som BCC har kuppet Wikipedia. Ser man på Smiths Venner-relaterte artikler er en bruker med nicket Cavernia med administratorrettigheter svært aktiv, sletter ting som er kritiske, og bruker ladede ord til fordel for Smiths Venner. Det står f.eks. at van der Linden "vedgikk" at påstandene ikke var sanne. I følge https://steigan.no/2015/11/steigan-no-er-mannen-bak-sensuren-avslort/ er det virkelige navnet på denne personen Bjarne Fosse. Det er ikke mange Bjarne Fosse i Norge, og en av dem jobber eller har jobbet på Brunstad Conference Center. https://www.hest.no/article.html?news.nid=4495 Anonymkode: 9e616...39c 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #260 Del Skrevet 13. november 2020 På 11.11.2020 den 23.00, AnonymBruker skrev: Flere av mine søsken forlot menigheten (alle har kommet tilbake nå, det er noen år siden). Ingen av de mistet familie eller venner i den tiden de var «utenfor». Noen av de fant også kjæreste utenfor som ble tatt varmt imot av familien min og av menigheten. Hvorfor mener du da at jeg ville mistet familie og venner om jeg forlot menigheten i morgen? Anonymkode: a638b...641 Haha, det her... altså, alle har behandlet meg høflig og pent etter at jeg gikk fra menigheten. Men det er overhodet ikke til å legge skjul på at jeg aldri er 100% førsteprioritet for mine tidligere venner lengre. Dessuten har jeg jo basically gått i mot Gud siden jeg har forlatt alt. Eller hur? På 11.11.2020 den 23.41, AnonymBruker skrev: Smith's, Jehovas Vitner, Pinsebevegelsen, Mormonerne og alle disse andre sektene har slående fellestrekk. Fellesnevneren er at de har sitt opphav i USA rundt den tiden det ble åpnet for andre menigheter enn den som den etablerte kirken styrte. Alle er nye sidegrener av kristendommen med egne tolkninger av bibelen, dette er selvfølgelig bevist for å tiltrekke seg medlemmer som igjen betyr penger i kassen til "menigheten". Pengene fra menigheten havner til slutt på kontoene til grunnleggerne. Det er rett og slett et gigantisk pyramidespill, men siden det går som "religion" så blir det vannvittig nok godtatt med begrunnelsen av religiøs frihet. Anonymkode: dafc4...582 Smiths venner/ BCC er hundre prosent norsk. På 12.11.2020 den 7.48, AnonymBruker skrev: Kjenner mange som er med i SV og de fleste av de har store psykiske problemer. De tvangsgifter bort barna sine, mange blir utsatt for overgrep og SV utnytter medlemmer som billig arbeidskraft. Det er en grunn til at mange av se utdannes til snekkere, elektrikere og rørleggere. Når det gjeldet S selv, fremstår han som en kriminell. At dette makkverket av en sekt får statstøtte er for meg en gåte. Anonymkode: 758eb...7e3 Tvangsgiftning? Det har de ikke akkurat kultur for, hvis du har hørt om noe sånt er det ekstremt sjeldent. På 12.11.2020 den 9.45, AnonymBruker skrev: Uff da, skjønner du ble satt ut. Vi lærer ikke opp barna til å ikke ha venner utenfor menigheten, tvert imot. Men mange barn får likevel de beste vennene sine innad i menigheten fordi de er mye sammen (fritidsaktiviteter, Brunstad, aktivitetsklubb, osv). Likevel ønsker i alle fall jeg at barna skal være venn med andre barn også. Mine bestevenner på skolen var ikke i menigheten, selvom jeg hadde andre i menigheten i klassen. Mamma og pappa sa aldri et negativt ord om det. Anonymkode: a638b...641 Eh, det ble sagt rett ut på BUK camp for ikke så lenge siden at enten valgte man det som skjedde i menigheten, eller så var man ikke ordentlig med. Kjenner mange som reagerte, helt til Kåre kom og støttet opp under det etterpå. Da var det plutselig bare å være lydig. På 12.11.2020 den 21.47, AnonymBruker skrev: Er dette strategien til sekten for å øke antall medlemmer? Oppfordres det sterkt til å få masse barn ? Anonymkode: 7b6c5...491 Nei😂 prevensjon er et personlig valg, men de er i mot abort. Barn er en gave. Derfor blir det en del barn.. 15 timer siden, Sprettballen skrev: Som tidligere lærer på en skole hvor mange "Smithebarn" hadde tilhørighet til, har jeg fått litt kunnskap om menigheten. Barna som tilhørte Smiths venner var hyggelige, arbeidsomme, høflige, og trygge, og foreldrene var like hyggelige, men barna hadde mange restriksjoner å forholde seg til i hverdagen. Kleskoder, hvem de fikk omgås, hva de fikk lov til å gjøre, hva de ikke fikk lov til å gjøre. Det var faktisk veldig vanskelig når barn måtte tas ut av undervisningen fordi de ikke fikk lov til å se på undervisningsfilmer, diskutere nyhetsbildet fordi de ikke fikk se på nyhetene, jobbe med det sosiale i klassen når noen barn ikke fikk lov til å være sammen med barn utenfor menigheten osv. Jeg har inntrykk av at det har endret seg litt nå, stemmer det? 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvis du har objektive briller regner jeg med at du setter deg inn i begge sider av saken før du uttaler deg, slik bcc-medlemmer gjør. Tro meg, bcc-medlemmer hadde ikke godtatt at ledelsen beriket seg selv på våre midler. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Nå har de fleste bcc-medlemmer et stort nettverk i bcc, nettopp fordi de har søsken, søskenbarn, barndomsvenner osv i bcc. Så jeg kan uttale meg på vegne av mange når jeg sier at vi ikke betaler 10-15000 i mnd som noen fast sum. Noen måneder har man kanskje camp for ungdommen, som de må betale for. Har man mange ungdommer er det klart det kan bli dyrt om man betaler for de, men de får mulighet til å jobbe inn pengene på dugnad eller ikke melde seg på. Det er helt frivillig! Kanskje noen føler det ikke er frivillig å melde seg på, og det er veldig synd, da har bcc et stort informasjonsansvar i så fall. Men jeg har alltid visst at alt er frivillig. Det arrangeres turer og sosiale sammenkomster som jeg ikke deltar på, fordi det ikke har passet meg eller jeg har synes det har vært for dyrt. Skal man feks til USA med en gruppe fra bcc koster jo det penger. Anonymkode: a638b...641 Med gavedel + innskudd til 2020avtale, sparing til eget lokale, Davids søyle/drift, avgift til hockey, volley og annet i BUK+ camper til et par barn? Det kan fort gå godt over 10k. Skjønner nesten ikke at det går an å benekte det så hardt jeg. 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Ok! Har du spurt han da om det er frivillig eller om han følte seg tvunget? Kanskje han jobber ekstra fordi han ønsker å være med på mye av det sosiale i bcc? Det er i så fall ingen tvang. Fikk oppriktig vondt av jenta som stod frem og fortalte at hun ga så mye og ikke eide noe. Kåre har presisert flere ganger at vi først skal betale våre regninger og gjøre rettferdighet for oss osv. Alle jeg kjenner i bcc eier enten hus eller leilighet, og mange har hytte både på brunstad og på fjellet. Det er også helt ok å kun melde seg på det man har tid til og råd til. Anonymkode: a638b...641 Det går helt fint med «hun jenta» - her er jeg! Jeg legger inn et eget innlegg om det å stille opp for NRK etterpå☺️ —— Deler av siteringen hang seg opp, beklager det 😬 Anonymkode: 0a0d7...772 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå