Gjest Airman Skrevet 11. november 2020 #41 Del Skrevet 11. november 2020 Oslo conference i Stokke Vestfold, som er basen til SV bl dømt for å ha leigd ut til arrangør som brøt alkoholloven under arrangement, banditter det der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #42 Del Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, Vin_fruen skrev: Leder tar ikke penger fra menighet til seg selv?? hvordan kan det da vært reg.over 20 mill i inntekt på han?? forklar meg gjerne det 😂 Jobb, vel. Han har drevet egne firmaer. Han får ikke betalt fra menigheten og har aldri fått det. Anonymkode: a638b...641 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #43 Del Skrevet 11. november 2020 57 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, vi finnes👋😄 Du møter oss sikkert mye oftere enn du tror, på butkken, som kollega, på foreldremøter, osv. Har ofte opplevd at folk ikke tror på meg når jeg sier jeg er Smiths Venner, for de tror Smiths Venner ser helt annerledes ut. Dokumentaren viser dessverre ikke sannheten og slenger ut påstander om at ledelsen har beriket seg selv, noe som ikke stemmer. Alle penger som er samlet inn er gått til å bygge Brunstad. Man trenger ikke gi noe som helst om man ikke ønsker. Alt er frivillig og kan man ikke betale er det som regel helt greit, eller man kan jobbe dugnad istedet. Men det er vel vanlig å betale for seg og jobbe dugnad for fritidsakiviteter man går på, noe vi også gjør. Mine barn går på flere fritidsaktiviter i uka både gjennom menigheten og utenfor. Jeg betaler jo selvsagt for oss uansett. Vi betaler også for å kunne bruke det fantastiske anlegget på Brunstad. Barna er helt i ekstase når vi skal på Brunstad, bo noen uker i nærheten av familie og venner på alle kanter, nærhet til sjø, utallige lekeplasser, spisesteder, treningsarena, osv osv. Blir jo som å ha andel i en flott ferieleilighet et sted, det koster jo penger, men man får så utrolig mye igjen for det Anonymkode: a638b...641 Du bekrefter jo hele programmet! Men egentlig helt genialt av lederne. Tenk å bare få millioner i lomma donert av hjernevaskede tilhengere, leve i sus og dus, og holde noen foredrag i ny og ne. Og attpåtil få noen ekstra millioner i statsstøtte! Genialt!! Anonymkode: 634ab...80f 45 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #44 Del Skrevet 11. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Har ikke sett den enda. Finnes Smith Venner fortsatt forresten? Kjente til mange da jeg vokste opp mange skjørtkledde jenter, men tror at de slutta med det på et tidspunkt (også foreldra deres) 🤷♀️ Anonymkode: 04b74...034 Da må du se deg rundt. Smiths eier store landområder. Hele boligfelt. Gårder, firmaer, hele butikkjeden, masse næringsliv rundt oss. Og det er en kjennskap at det er egne regler for Smiths, for de kjenner noen som kjenner noen osv. Er det er område som ikke er tillatt av kommunen til boligbygging, men så blir det godkjent og bygd allikevel.. da er det smiths som bygger der. Anonymkode: a8976...308 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hemmelig158 Skrevet 11. november 2020 #45 Del Skrevet 11. november 2020 Så det koster altså penger å komme inn i himmelen? OK...... 29 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #46 Del Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Sprøyt? 🤔 Alt er 100 % sant. Takk, ønsker deg alt godt også ❤️ Anonymkode: a638b...641 Men hvorfor henger dere ut tidligere medlemmer med fullt navn på siden deres og skriver nedsettende ting om de? Anonymkode: db740...ce5 43 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Chomsky89 Skrevet 11. november 2020 #47 Del Skrevet 11. november 2020 Det er da ikke sektledernes feil at gud alltid trenger penger 😉 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #48 Del Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jobb, vel. Han har drevet egne firmaer. Han får ikke betalt fra menigheten og har aldri fått det. Anonymkode: a638b...641 Å han har bygget dette opp selv? Altså ikke brukt penger fra menighet for å bygge sin egen bedrift ? kan du finne disse bedriftene for meg, søkte ham og men fant ikke alle disse bedriftene han tjener 20+mill på Anonymkode: caa40...dad 20 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #49 Del Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, hemmelig158 skrev: Så det koster altså penger å komme inn i himmelen? OK...... Det har alltid kostet.. Kirkeskatt har vært siden middelalderen. Kollekt (frivillig tvang) , vekkelsesmøter, tigging, kontigenter, "frivillig" betaling.. Anonymkode: a8976...308 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
hemmelig158 Skrevet 11. november 2020 #50 Del Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Det har alltid kostet.. Kirkeskatt har vært siden middelalderen. Kollekt (frivillig tvang) , vekkelsesmøter, tigging, kontigenter, "frivillig" betaling.. Anonymkode: a8976...308 Hehe. Gode poenger. Nå tror ikke jeg på Gud, himmelen eller annet piss. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #51 Del Skrevet 11. november 2020 21 minutter siden, AllahBallah skrev: Hei, du får nok mye tyn her, men takk for at du stiller deg til rådighet, og gir oss ditt syn på saken 🙂 Kan du fortelle oss uopplyste, hvordan disse lederne tjener seg så grådig rike, hvis det ikke er gjennom midler fra BCC? Takk for svar 🙂 Jobb. De har drevet ulike firmaer som har gått bra. Er faktisk mange i menigheten med god økonomi, - og mange som ikke har det. Er også noen i ledelsen som ikke er rike. Vi er like ulike som alle andre ☺️ Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 Populært innlegg #52 Del Skrevet 11. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Flere av mine søsken forlot menigheten (alle har kommet tilbake nå, det er noen år siden). Ingen av de mistet familie eller venner i den tiden de var «utenfor». Noen av de fant også kjæreste utenfor som ble tatt varmt imot av familien min og av menigheten. Hvorfor mener du da at jeg ville mistet familie og venner om jeg forlot menigheten i morgen? Anonymkode: a638b...641 Vel, jeg kjenner personlig noen som har forlatt BCC og som ikke har snakket med familien på flere år. Selv om det ikke er sånn i din familie så vet du utmerket godt at de som forlater BCC som oftest mister hele omgangskretsen sin, det blir vanskelig å holde kontakt med familien etc, fordi man har gått over til fienden, nemlig den verden der "Satan regjerer". Det blir for dumt å late som om du ikke vet dette, klart det blir megaproblematisk når noen av dine barn har blitt glad i denne verden, fester, har kjærester og lever livet. For ikke å snakke om hvis de er homofile. Saken er at det er veldig annerledes i DNK og i DKK. Selvom noen i familien forlater troen, mister de ikke omgangskrets eller familie på den måten dere gjør det i BCC. Og det vet du! Det er en grunn til at Hjelpekilden støtter medlemmer som har gått ut fra trossamfunnet deres. Anonymkode: f9719...0f9 55 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #53 Del Skrevet 11. november 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du bekrefter jo hele programmet! Men egentlig helt genialt av lederne. Tenk å bare få millioner i lomma donert av hjernevaskede tilhengere, leve i sus og dus, og holde noen foredrag i ny og ne. Og attpåtil få noen ekstra millioner i statsstøtte! Genialt!! Anonymkode: 634ab...80f Hm, hva bekrefter jeg? Går man på feks fotball koster det penger uansett om det er i menigheten eller ikke. Så at vi betaler for det vi er med på skjønner jeg ikke helt kritikken på. Kåre Smith og ledelsen får selvsagt ikke penger i lomma fra oss 😊 Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #54 Del Skrevet 11. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Du mener jeg er manipulert på grunnlag av det lille du så av meg her inne. Men jeg er ikke det, jeg har ikke slukt alt rått gjennom livet og stilte spørsmål med mye i oppveksten. Mine foreldre viste meg kristendom i praksis, aldri gjennom manipulering og trusler. Det har alltid vært rom for spørsmål, diskusjoner og også å forlate menigheten. Anonymkode: a638b...641 Da burde du ha stilt opp på Brennpunkt og fortalt dette. Men det gjorde du ikke, for det turte du ikke. Alt du har sagt her i tråden, er akkurat hva andre medlemmer i andre sekter også sier. Helt til den dagen de innser at de er lurt trill rundt, da får pipa en helt annen lyd. Anonymkode: f7726...fdb 36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #55 Del Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jobb. De har drevet ulike firmaer som har gått bra. Er faktisk mange i menigheten med god økonomi, - og mange som ikke har det. Er også noen i ledelsen som ikke er rike. Vi er like ulike som alle andre ☺️ Anonymkode: a638b...641 Så alle de som forlater menigheten, og forteller en helt annen historie enn deg, de lyver bare? Beklager, men for meg er det skremmende å lese hvordan du forsvarer dette og faktisk (tilsynelatende) ikke forstår hva som faktisk foregår. Anonymkode: 49515...b82 33 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #56 Del Skrevet 11. november 2020 Tror jeg må se denne etter hvert. Jeg er fra et lite sted i Trøndelag, og broren til bestemor giftet seg inn i Smiths venner. Visstnok med datteren til en av de mest fremtredende. Jeg har vel møtt ham/dem en gang for mange år siden, husker lite av det. Men har altså mange tremenninger jeg ikke kjenner i det hele tatt eller kontakt med.. Rart å tenke på egentlig. Anonymkode: 6f9a4...771 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #57 Del Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vel, jeg kjenner personlig noen som har forlatt BCC og som ikke har snakket med familien på flere år. Selv om det ikke er sånn i din familie så vet du utmerket godt at de som forlater BCC som oftest mister hele omgangskretsen sin, det blir vanskelig å holde kontakt med familien etc, fordi man har gått over til fienden, nemlig den verden der "Satan regjerer". Det blir for dumt å late som om du ikke vet dette, klart det blir megaproblematisk når noen av dine barn har blitt glad i denne verden, fester, har kjærester og lever livet. For ikke å snakke om hvis de er homofile. Saken er at det er veldig annerledes i DNK og i DKK. Selvom noen i familien forlater troen, mister de ikke omgangskrets eller familie på den måten dere gjør det i BCC. Og det vet du! Det er en grunn til at Hjelpekilden støtter medlemmer som har gått ut fra trossamfunnet deres. Anonymkode: f9719...0f9 Kan godt hende noen opplever det, og det er veldig vondt å høre om. Men personlig har jeg opplevd det motsatte og kjenner også kun til familier som har et godt forhold til de som har forlatt menigheten. Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #58 Del Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Da burde du ha stilt opp på Brennpunkt og fortalt dette. Men det gjorde du ikke, for det turte du ikke. Alt du har sagt her i tråden, er akkurat hva andre medlemmer i andre sekter også sier. Helt til den dagen de innser at de er lurt trill rundt, da får pipa en helt annen lyd. Anonymkode: f7726...fdb Ingen har spurt meg om å stille opp. De har ikke spurt noen fornøyde bcc-medlemmer om noe som helst. Flere har sendt Mail til nrk og sagt de vil stille opp, men det ønsket ikke nrk Anonymkode: a638b...641 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #59 Del Skrevet 11. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så alle de som forlater menigheten, og forteller en helt annen historie enn deg, de lyver bare? Beklager, men for meg er det skremmende å lese hvordan du forsvarer dette og faktisk (tilsynelatende) ikke forstår hva som faktisk foregår. Anonymkode: 49515...b82 Det har jeg vel aldri sagt? Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #60 Del Skrevet 11. november 2020 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men hvorfor henger dere ut tidligere medlemmer med fullt navn på siden deres og skriver nedsettende ting om de? Anonymkode: db740...ce5 Hvor er dette? Er det Jonathan van der linden du mener så er han dømt for å ha underslått mange millioner kroner. Anonymkode: a638b...641 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå