AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Prøver å kutte i matbudsjettet noe. Tenkte derfor prøve å kjøpe med varer nedpriset pga kort holdbarhet. Noen som har erfaring med når butikker priser ned varene, type kveld eller morgen etc.? Anonymkode: f9ba7...ef4
GammelKaktus Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Som regel kvelden før det går ut på dato.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Der jeg jobbet gjorde vi det om morgenen. Et tips er å handle på lørdag, da priser de ned varene som går ut søndag også. Anonymkode: 4a617...1e8 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Det er nok litt forskjellig fra kjede til kjede og butikk til butikk.. Noen bryr seg ikke, kan det virke som. Noen butikker jeg er i har allerede utgåtte varer i hyllene - disse får man ofte ikke kjøpt. I noen butikker har jeg funnet varer som har datostempling dagen etter. Da sier jeg bare dette i kassen og får varen til -40% Anonymkode: 05037...631
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Her jeg bor, er situasjonen denne: På Meny er det rene "bonanza" når det gjelder å kjøpe nedprisede datovarer hver mandag et par timer etter åpningstid. Utrolig stort utvalg! 4 "etasjer" i en kjøledisk der man kan velge og vrake i massevis av god mat. Men: På Kiwi (som er omtrent like stor) er det bare en knøttliten del av en en kjøledisk som tilbyr datovarer. Og der er det nesten aldri noe å finne. Rart, egentlig? Greit at utvalget av fersk mat på Meny er større enn Kiwi, men det burde vel likevel ikke være så utrolig stor forskjell? Blant annet når det gjelder Fjordland og lignende: Begge butikkene har dette i sin varebeholdning. På Meny er det konstant et bra utvalg av Fjordland og lignende i datohyllen. På Kiwi har jeg aldri sett en eneste pakke. Og ja, jeg er i begge butikkene hver mandag rundt kl. 10.00/10.30 (har hatt hjemmekontor i 8 måneder). Anonymkode: b4376...590
Gjest Villfisker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Samme dag. Syns det er frekt. En og to dager før siste forbruksdag burde vært prisredusert ved lov. Særlig kjøtt. Det blir ofte dårlig før.
bundaberg Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 På min lokale KIWI finner jeg utgåtte varer på mandager som regel. Men etter 1500 er det som regel nesten tomt.
Lady Lovelylocks Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Dagen etter siste forbruksdag stort sett...
Gjest ti10 Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Tror det kan variere ut fra både butikk, type mat og hvor mye de vil kvitte seg med. Et tips hvis du har mulighet til det kan være å gå på butikker som ikke har så mange kunder, de har gjerne oftere nedsatte varer.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 19 timer siden, Villfisker skrev: Samme dag. Syns det er frekt. En og to dager før siste forbruksdag burde vært prisredusert ved lov. Særlig kjøtt. Det blir ofte dårlig før. Ikke rødt kjøtt. Det blir bedre over datostempling. Kjøper alltid nedpriset biffkjøtt når jeg finner det (særlig på mandags morgen) og fryser det. Billig biff! Men kylling og fisk kjøpes aldri om det ikke skal brukes samme dag. Anonymkode: 142fc...a5a
Gjest Villfisker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ikke rødt kjøtt. Det blir bedre over datostempling. Kjøper alltid nedpriset biffkjøtt når jeg finner det (særlig på mandags morgen) og fryser det. Billig biff! Men kylling og fisk kjøpes aldri om det ikke skal brukes samme dag. Anonymkode: 142fc...a5a Det har jeg ikke prøvd, så det kan jeg ikke uttale meg om. Men kylling er grusomt på siste forbruksdag. Glemte å sjekke dato en gang, og kom hjem til den fæle stanken. Æsj Fersk fisk bør brukes samme dag ja. Blir fort dårlig. Endret 12. november 2020 av Villfisker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå