Gå til innhold

Sensitiv hud og Mac fix + settingspray

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lyst å prøve denne, men er redd den vil svi på huden min?

Har opprinnelig fet hud, men har brukt Airol rundt 1 år nå, og akkurat nå er huden litt sår og tåler ikke så godt produkter med f.eks. har parfyme i seg (det har jo den settingsprayen).

Har noen erfaringer de vil dele? 😊🙏

Anonymkode: 02231...496

Skrevet

Er kjempefornøyd med denne! Der er en av få setting sprays jeg vil bruke for den inneholder ikke alkohol. Den svir ikke på meg. 

Anonymkode: 10c07...ddc

Skrevet

Jeg har sensitiv hud og bruker denne uten problemer. Må dog nevnes at det ikke er en setting spray, det er en ansiktsspray og primer. Jeg bruker den før jeg har sminket meg som en primer, og underveis for å få sminken til å smelte sammen. Det er mange som bruker den som en setting spray og er fornøyd med det, men jeg personlig synes ikke den påvirket holdbarheten til sminken - den er tross alt ikke laget for det formålet. Du kan selvsagt prøve og se om den fungerer som en setting spray for deg, men ellers kan jeg varmt anbefale Urban Decay sin All Nighter Setting Spray. Den, kombinert med Mac Fix + som primer huden og får sminken til å smelte sammen, gjør at sminken sitter like bra rett etter påføring, som den gjør etter 10 timer og 20 tequila shots.

• Liker 1
Skrevet

Har sensitiv hud, men reagerer ikke på denne. Men bruker den som primer, den fungerer ikke som et settingspray i mine øyne. 

Skrevet
3 timer siden, Nerine_ skrev:

Har sensitiv hud, men reagerer ikke på denne. Men bruker den som primer, den fungerer ikke som et settingspray i mine øyne. 

Bruker du den da etter hudpleie og før sminke? Eller underveis i sminkingen? 😊

Skrevet
13 timer siden, Lisa Rowe skrev:

Jeg har sensitiv hud og bruker denne uten problemer. Må dog nevnes at det ikke er en setting spray, det er en ansiktsspray og primer. Jeg bruker den før jeg har sminket meg som en primer, og underveis for å få sminken til å smelte sammen. Det er mange som bruker den som en setting spray og er fornøyd med det, men jeg personlig synes ikke den påvirket holdbarheten til sminken - den er tross alt ikke laget for det formålet. Du kan selvsagt prøve og se om den fungerer som en setting spray for deg, men ellers kan jeg varmt anbefale Urban Decay sin All Nighter Setting Spray. Den, kombinert med Mac Fix + som primer huden og får sminken til å smelte sammen, gjør at sminken sitter like bra rett etter påføring, som den gjør etter 10 timer og 20 tequila shots.

Takk for tips!

Kan man legge den lagvis? Hvis det gir mening 🙈 

Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Bruker du den da etter hudpleie og før sminke? Eller underveis i sminkingen? 😊

Bruker den både som primer og litt sånn underveis🙂 liker den veldig godt, men må avslutte med UD all nighter settingspray for at det skal holde hele dagen. 

Skrevet
3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Takk for tips!

Kan man legge den lagvis? Hvis det gir mening 🙈 

Om jeg forstår riktig, så ja. Jeg sprayer den på huden før jeg har sminket meg, etter jeg har satt sminken med settingpudder og igjen etter jeg har påført contour, blush og highlight. Det får sminken til å smelte sammen, i stedet for å ligge på huden som et pudderlag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...