solmåneogstjerner Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hva er dette? Hva er bakgrunnen for denne 'dagen'? Ser reklamer om tilbud osv, men forstår ikke opplegget. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 https://www.dinside.no/okonomi/dette-er-singles-day/70446035 Anonymkode: 3cb1d...b54 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. november 2020 Forfatter #3 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: https://www.dinside.no/okonomi/dette-er-singles-day/70446035 Anonymkode: 3cb1d...b54 Takk. Fint å være singel om det er det man ønsker. Men hva har det med shopping å gjøre?? 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Takk. Fint å være singel om det er det man ønsker. Men hva har det med shopping å gjøre?? Hvis du leser innholdet i lenken står det forklart der. Anonymkode: 4a1e8...8e9
solmåneogstjerner Skrevet 11. november 2020 Forfatter #5 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Hvis du leser innholdet i lenken står det forklart der. Anonymkode: 4a1e8...8e9 Jeg har lest, men synes ikke akkurat at det var noen god forklaring. Bare enda en dag vi skal handle. Og det har jo ikke noe med det å være singel å gjøre. 7
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Helt enig. Alle dager skal liksom være "spesielle" nå... I dag fikk jeg sms fra Dressmann med reklame for "singles day". Aldri hørt om før... Det vitner nesten om desperasjon fra bransjen Anonymkode: 2e580...e2c 4
solmåneogstjerner Skrevet 11. november 2020 Forfatter #7 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Helt enig. Alle dager skal liksom være "spesielle" nå... I dag fikk jeg sms fra Dressmann med reklame for "singles day". Aldri hørt om før... Det vitner nesten om desperasjon fra bransjen Anonymkode: 2e580...e2c Advent, jul, nyttår, vår, høst, sommer, vinter, påske, pinse, 17. mai, ferie, vinterferie, høstferie, halloween, black friday, valentins osv osv. Alt er grunn til å kjøre kampanjer for at vi skal kjøpe mer, mer, mer og enda litt mer. 😐😣 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 5 minutter siden, AnonymBruker skrev: bare enda mer sludder og vås som handelsbransjen har funnet på, i håp om å tjene mest mulig penger på befolkningen. Anonymkode: 3cf00...65d Som alle andre dager er det også på Singles Day helt frivillige om man vil kjøpe noe 😊 Anonymkode: 821d0...1cc 2
fjær Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker said: Som alle andre dager er det også på Singles Day helt frivillige om man vil kjøpe noe 😊 Anonymkode: 821d0...1cc Og jeg har fått handlet inn masse julegaver nå. Og klær til ungene.. Spart masse... 1
GammelKaktus Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Jeg liker enhver anledning som gir meg mulighet til å kjøpe noe jeg trenger med rabatt jeg. 😄 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Takk. Fint å være singel om det er det man ønsker. Men hva har det med shopping å gjøre?? Det er bare vås! Handelsstandens måte til å tjene mer penger... Anonymkode: 3cb1d...b54 1
solmåneogstjerner Skrevet 11. november 2020 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Som alle andre dager er det også på Singles Day helt frivillige om man vil kjøpe noe 😊 Anonymkode: 821d0...1cc 2 timer siden, fjær skrev: Og jeg har fått handlet inn masse julegaver nå. Og klær til ungene.. Spart masse... 2 timer siden, FrøkenMånestråle skrev: Jeg liker enhver anledning som gir meg mulighet til å kjøpe noe jeg trenger med rabatt jeg. 😄 Ja det er fint. Spørsmålet var egentlig først og fremst begrepet 'singles day'. En annen ting er jo om man egentlig sparer så mye... 1
newman01 Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Vel, hvis pannekaper, kanelboller og vafler kan ha sin egen høytidsdag kan da single få en dag også. Det nærmer seg én million single husstander i Norge. I Asia er det ganske vanlig å være singel, og det er den største dagen målt i markedsverdi. Den slår tilogmed Black Friday i omsetning i Asia. https://www.businessinsider.com/alibaba-breaks-records-on-singles-day-2019-2019-11?r=US&IR=T
studerende Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 12 timer siden, solmåneogstjerner skrev: Takk. Fint å være singel om det er det man ønsker. Men hva har det med shopping å gjøre?? Butikkene vil selge varer. That's it, mer eller mindre. Det er ikke noen logisk sammenheng. 3
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2020 Forfatter #15 Skrevet 12. november 2020 (endret) 37 minutter siden, newman01 skrev: Vel, hvis pannekaper, kanelboller og vafler kan ha sin egen høytidsdag kan da single få en dag også. Det nærmer seg én million single husstander i Norge. I Asia er det ganske vanlig å være singel, og det er den største dagen målt i markedsverdi. Den slår tilogmed Black Friday i omsetning i Asia. https://www.businessinsider.com/alibaba-breaks-records-on-singles-day-2019-2019-11?r=US&IR=T Ja det kan de gjerne få ha. Men det har jo ingenting med shopping å gjøre! Eller tenker man at siden man er singel så er man avhengig av shopping? Eller liksom må trøste seg selv? Eller noe i den dur? 'Stakars deg som ikke har kjæreste, men du kan trøste deg med en ny tv/bukse/ansiktskrem' Eller 'så bra du er singel! Du fortjener en ny tv/bukse/ansiktskrem!' ? Endret 12. november 2020 av solmåneogstjerner
solmåneogstjerner Skrevet 12. november 2020 Forfatter #16 Skrevet 12. november 2020 28 minutter siden, studerende skrev: Butikkene vil selge varer. That's it, mer eller mindre. Det er ikke noen logisk sammenheng. Nei det er ikke noen logisk sammenheng slik jeg ser det heller.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Noe så dumt! Anonymkode: 60616...efd 1
fjær Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 12 hours ago, solmåneogstjerner said: Ja det er fint. Spørsmålet var egentlig først og fremst begrepet 'singles day'. En annen ting er jo om man egentlig sparer så mye... Ja ang begrepet, det er jo ett påskudd for å ha salg... som alt annet... synes det er greit å ha salg titt og ofte 😉 Ja vi sparte mye. datteren min skulle kjøpe seg gaming pc og der sparte hun flere tusen nå ved å handle på singles day. Vi har fulgt med på priser og så over før vi bestilte så vet vi gjorde ett godt kjøp
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå