Gå til innhold

Pizza - hvilket fyll syns dere er best?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Får besøk i morgen og skal lage pizza. Vil gjerne ha en del mer grønnsaker på enn det jeg pleier, vanligvis pleier jeg å ha løk og sopp (i tillegg til tomat i tomatsausen da). Hva bruker dere, og hvilken type kjøtt liker dere best på pizza?

Anonymkode: dead5...c21

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Soltørkede tomater, oliven og en spennende spansk eller italiensk pølse av noe slag. 

Anonymkode: 711e9...f4a

Gjest AthenaRavenLuna
Skrevet

80-talls fyll, med kjøttdeig, løk, sopp og paprika. 

Skrevet

Jeg varierer toppingen utifra hva slags type pizza jeg lager.
Noen ting passer godt sammen og andre ikke

Anonymkode: 28b1b...37e

Skrevet

Ananas og bacon 😋

Anonymkode: 6c1e9...35b

• Liker 3
Gjest PunkCouture
Skrevet

En skikkelig rik og god tomatsaus holder for meg. I tillegg til masse ost og en digg bunn. 

Skrevet (endret)

Jeg liker mais, oliven, løk, sopp, paprika, tomater, ananas.Liker best vanlig kjøttdeig evt. karbonadedeig. Og bacon er godt. Kylling er også godt på pizza og soltørkede tomater.

Endret av Eirill
Skrevet

Høres ut som det er pizza ala norsk lørdagspizza du skal lage? På sånn pizza synes jeg kjøttdeig er bra. Hvis du tenker mer "italiensk" type (tynn, sprø bunn og mindre fyll/topping) synes jeg det er godt med mere smaksrik kjøtt, feks guanciale, spekeskinke eller salciccia. Pleier ikke ha så mye grønnsaker på pizzaen kanskje tomat, kapers og evt litt urter. Men serverer enkel salat ved siden av. 

Skrevet

Creme fraiche, karamellisert pære, blå castello, jarlsberg. Toppes med spekeskinke, pinjekjerner og ruccola etter steking.

Anonymkode: 761d9...17a

• Liker 2
Skrevet

Artisjokkhjerter, oliven, pinjekjerner og skinke (serrano eller noe i den gata).

Anonymkode: 940d9...5cb

Skrevet

En god tomatsaus og forskjellig ost er det beste jeg vet. Så kommer tomatsaus, god ost, kantareller og spekeskinke som nr. 2.

Anonymkode: b5734...916

• Liker 1
Skrevet

Pepperoni/chorizo eller kjøttdeig med tacokrydder

mais, rødløk, paprika, sopp

• Liker 1
Skrevet

Tidligere lagde jeg stor langpannepizza som jeg delte inn i 4-5 soner med ulike smaker. Tror det i utgangspunktet var fra oppskrift med Jamie Oliver, men jeg har andre smaker. Digg bunn med skikkelig pizza mel, nydelig tomatsaus og ost. Så blir sonene etter smak og behag. For eksempel

1. italiensk skinke, marinerte artisjokker, pærer og blåmuggost

2. Italiensk skinke, soltørket tomater og mozzarella, toppes med ruccola og ristet pinjekjerner etter steking

3 Kjøttdeig, chorizo, karamellisert løk og marinerte artisjokker

4. Kylling, bacon, tomat og mozzarella

Server en salat ved siden av, og ulike dressinger/sauser som ailoi, bearnaise og balsamico. 

Også hvit pizzasaus smaker knallgodt til mange av disse smakene😊

Anonymkode: a68a4...69b

• Liker 2
Skrevet

Spiser ikke kjøtt,men elsker å overloade med grønnsaker. Rødløk,oliven,artisjokk,bakt paprika,tynne skiver av poteter,sopp og asperges 

Anonymkode: 537d2...c6f

• Liker 2
Skrevet

Tunfisk og oliven er en slager! Ellers er jeg glad i chorizo, ananas, rødløk og paprika. Synes også at kylling og pesto er nydelig, ruccola, prosciutto og en god ost er også digg.

Anonymkode: e60ef...ee8

Skrevet

1) God gammeldags med tykk bunn og kjøttdeig, løk og ost.

2) Italiensk pizza med chevre, rødløk og honning. 

😋

• Liker 1
Skrevet

Jeg har blitt veldig glad i hvit bunn (lager av creme fraishe, olivenolje, hvitløk og krydder i), med mais, paprika, løk, og nachoschips på. Og ost. Kommer an på hva vi har i kjøleskap og skap, lager gjerne pizza før vi ukeshandler for å bruke opp ting :) Bruker sjeldent kjøtt på pizza, spiser mest vegetarisk. 

Anonymkode: 9cd49...eff

Skrevet

Tomatsaus med masse hvitløk, artisjokk, sorte oliven, portobello sopp, prosciutto, mozzarella og litt parmesan. :spise:

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg varierer toppingen utifra hva slags type pizza jeg lager.
Noen ting passer godt sammen og andre ikke

Anonymkode: 28b1b...37e

For et nyttig innlegg. 

Anonymkode: 711e9...f4a

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...