Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal i samtale om KS. Jordmor ønsker å skrive fødeplan, og var generelt veldig imot KS og drog opp forrige fødsel fra 15år siden og beskrev den som en "drømmefødsel" utifra journal. Det var den helt sikkert! Men ikke for meg. Det var konstant sjekking, jeg ble tatt på (på magen) sjekket innvendig (av jordmor og studenter) de var inne på fødestuen hele tiden, det var en relativt raskt første fødsel (5 timer) så ting var hektisk, han satt litt fast på slutten så jordmor måtte inn å lirke han løs og det opplevde jeg som forferdelig traumatisk, fordi jeg har opplevd to overgrep i barnealder. 

Følelsen av å ha null kontroll over min egen kropp er helt forferdelig, og dette vil jeg ikke gjennomgå en gang til. 

Jeg hadde en lang barseldepresjon og nøt overhode ikke barseltiden. Dette vil jeg virkelig unngå, og jeg vil derfor ha KS denne gangen. Jeg ønsker ikke å utsette meg selv for den psykiske påkjenningen en gang til. 

Ja, jeg VET hva et KS innebærer, jeg har gjort hjemmeleksa, men jeg klarer ikke i noen scenarioer se for meg hvor en vaginal fødsel kan være et alternativ når jeg ikke har kontrollen selv. 

Alt dette la jeg frem, men jordmor ville ikke høre. Det blir ny samtale, da med overlege og gynekolog. Fikk inntrykk av at de tar avgjørelsen. Må jeg gjennom hele historien igjen, og avslår de like bastant? 

Skal føde på Bodø sykehus. 

Anonymkode: 5e71c...cff

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Må du virkelig opprette flere tråder om dette? 

Anonymkode: 6230d...579

• Liker 3
Skrevet
41 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Skal i samtale om KS. Jordmor ønsker å skrive fødeplan, og var generelt veldig imot KS og drog opp forrige fødsel fra 15år siden og beskrev den som en "drømmefødsel" utifra journal. Det var den helt sikkert! Men ikke for meg. Det var konstant sjekking, jeg ble tatt på (på magen) sjekket innvendig (av jordmor og studenter) de var inne på fødestuen hele tiden, det var en relativt raskt første fødsel (5 timer) så ting var hektisk, han satt litt fast på slutten så jordmor måtte inn å lirke han løs og det opplevde jeg som forferdelig traumatisk, fordi jeg har opplevd to overgrep i barnealder. 

Følelsen av å ha null kontroll over min egen kropp er helt forferdelig, og dette vil jeg ikke gjennomgå en gang til. 

Jeg hadde en lang barseldepresjon og nøt overhode ikke barseltiden. Dette vil jeg virkelig unngå, og jeg vil derfor ha KS denne gangen. Jeg ønsker ikke å utsette meg selv for den psykiske påkjenningen en gang til. 

Ja, jeg VET hva et KS innebærer, jeg har gjort hjemmeleksa, men jeg klarer ikke i noen scenarioer se for meg hvor en vaginal fødsel kan være et alternativ når jeg ikke har kontrollen selv. 

Alt dette la jeg frem, men jordmor ville ikke høre. Det blir ny samtale, da med overlege og gynekolog. Fikk inntrykk av at de tar avgjørelsen. Må jeg gjennom hele historien igjen, og avslår de like bastant? 

Skal føde på Bodø sykehus. 

Anonymkode: 5e71c...cff

Jeg opplever det samme, bare på Bærum sykehus. Min forrige fødsel var for seks år siden. Hadde ikke trodd at det skulle være så vanskelig å bestemme over egen kropp 😥

Anonymkode: 96134...8a0

Skrevet (endret)

Lykke til iallfall! Du er tøff. Vet ikke hvordan fødsel føles men du har min støtte

Endret av Janus82
Skrevet

Jeg håper du får keisersnitt når det er det du har kommet fram til at er best for deg.

Hvis det av en eller annen grunn ikke blir keisersnitt så foreslår jeg at du tar med en person du stoler på som kan være agenten din i denne situasjonen. En person som utelukkende vil deg vel og som har autoritet. Denne personen gjør det helt klart at det skal ikke være noen studenter i rommet. (Jeg ble informert på forhånd om at sykehuset trengte vår tillatelse hvis det skulle være studenter tilstede). Og ivaretar deg på alle mulige måter ellers også.

Lykke til, TS. Jeg skjønner at du er redd, samtidig tenker jeg at dette går sannsynligvis veldig bra.

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...