AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Jeg har tidligere bodd hos nær familie i fosterhjem,da foreldrene mine er døde. Jeg er nå voksen og har egne barn og familie,men det er alltid vi som må be de på besøk. Denne uka sa jeg ifra at jeg og barna kommer innom en tur å sier hei etter skolen. De visste vi kom rett fra skole og arbeid, men vi ble likevel ikke bedt til å spise sammen med de. Får alltid bare en kopp kaffe og kanskje en kjeks. Er det dårlig av meg å bli litt skuffa over at vi aldri blir bedt eller at de er gjestfrie mot oss? Anonymkode: b8156...168 8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 De forstår heller ikke at jeg ikke er student,men jobber,og tror at jeg er i en praksis på flere år. Er så lei av å bli sett på som et barn. Jeg er voksen og har hus og mann. Anonymkode: b8156...168 2
Maleficenta Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har tidligere bodd hos nær familie i fosterhjem,da foreldrene mine er døde. Jeg er nå voksen og har egne barn og familie,men det er alltid vi som må be de på besøk. Denne uka sa jeg ifra at jeg og barna kommer innom en tur å sier hei etter skolen. De visste vi kom rett fra skole og arbeid, men vi ble likevel ikke bedt til å spise sammen med de. Får alltid bare en kopp kaffe og kanskje en kjeks. Er det dårlig av meg å bli litt skuffa over at vi aldri blir bedt eller at de er gjestfrie mot oss? Anonymkode: b8156...168 Forstår deg godt jeg 16
Maleficenta Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: De forstår heller ikke at jeg ikke er student,men jobber,og tror at jeg er i en praksis på flere år. Er så lei av å bli sett på som et barn. Jeg er voksen og har hus og mann. Anonymkode: b8156...168 Om de ser på deg som er barn er det iallefall rart at de ikke er gjestfri. Man lar jo ikke barn gå sultne når de kommer på besøk liksom... 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 De forventet vel ikke at dere skulle bli til middag når dere bare skulle poppe innom for å si hei? Den siste linjen er litt motsigende. Du skriver at dere aldri blir bedt og samtidig at de er gjestfrie overfor dere...? Anonymkode: e340c...a07 14
Maleficenta Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: De forventet vel ikke at dere skulle bli til middag når dere bare skulle poppe innom for å si hei? Den siste linjen er litt motsigende. Du skriver at dere aldri blir bedt og samtidig at de er gjestfrie overfor dere...? Anonymkode: e340c...a07 Er ikke gjestfritt å tilby kaffe og kjeks under middagstid mens vertene selv sitter og spiser middag 11
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: De forventet vel ikke at dere skulle bli til middag når dere bare skulle poppe innom for å si hei? Den siste linjen er litt motsigende. Du skriver at dere aldri blir bedt og samtidig at de er gjestfrie overfor dere...? Anonymkode: e340c...a07 Mener ikke gjestfrie. Anonymkode: b8156...168 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, Maleficenta skrev: Er ikke gjestfritt å tilby kaffe og kjeks under middagstid mens vertene selv sitter og spiser middag De rakk akkurat å rydde av maten til vi kom inn døra. Anonymkode: b8156...168 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 ...men dere skulle jo bare innom og si hei! Anonymkode: dd5f0...d55 26
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Er det du som bodde hos søsteren din? I såfall, dessverre må du bare gi opp. Hun er jo ikke interessert 😕 Lag din egen familie av venner og svigerfamilien ❤️ Anonymkode: 0b25c...d81 1
Kokeshi Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 Tja, hvis folk sier til meg at de bare kommer innom en tur for å si hei, da tilbyr ikke jeg heller middag. Jeg regner med at innlegget ditt bunner ut i noe annet enn at dere ikke blir invitert på middag. 19
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 55 minutter siden, Kokeshi skrev: Tja, hvis folk sier til meg at de bare kommer innom en tur for å si hei, da tilbyr ikke jeg heller middag. Jeg regner med at innlegget ditt bunner ut i noe annet enn at dere ikke blir invitert på middag. Man ber ikke seg selv til middag. Anonymkode: b8156...168 5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 Så smålig, da hadde vært litt kort. Etter 45 min hadde jeg sakt at nei vi får reise videre ! Ungene er sultene. Anonymkode: 2a181...bd9 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Som gift med barn hadde jeg aldri forventet å få middag om jeg stakk innom mamma og pappa! En kaffe er mer enn nok! Du virker litt kravstor 😳 Anonymkode: 25a4f...c85 20
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Husk på at du kanskje har dratt med deg en sensitivitet pga oppveksten din. Det kan gjøre at du overanalyserer vanlige hendelser og gjør dem mer negative enn de er. Snakker selv som en biologisk mor med voksen sønn som kommer innom på kjeks og kaffe rett som det er. Anonymkode: 2cc57...51a 13
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Skjønner du blir skuffet. Folk er så utrolig forskjellige. Noen er gjerrige og får nesten eksem av å skulle bruke penger på mat til andre enn seg selv. Andre igjen disker opp og elsker å ha gjester. Og andre der igjen tenker kanskje ikke over det og har kanskje selv vokst opp med at det ikke var naturlig å hive seg rundt og være gjestfri møt besøkende. Osv osv... Jeg tenker, senk forventningene dine. De er tydeligvis lite gjestfrie. Dra på besøk mett og regn med alt ekstra som en bonus. Lær barna dine å være gjestfrie og vis gleden over å være god mot andre. Men så klart, du må finne en balanse så du ikke sliter deg ut. Skap deg din egen gjeng og kanskje med svigerfamilie og venner. Venner kan bli nesten som familie. Lykke til. Klem 🤗 Anonymkode: 461b8...a5f 8
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Jegh tror også at du kanskje overanalyserer her. Det å avtale å poppe innom å si hei fører kanskje ikke til at de tenker at dere vil bli til middag. Vi har mye kontakt med mine foreldre. MEN det er på grunn av at vi selv inviterer dem på middag tidt og ofte. Tipper vi inviterer dobbelt så ofte som dem. Men det hender de sier at dette var koselig, kanskje dere vil komme til oss og spise i overimorgen? Eller lignende. Hvis du ønsker dem mer delaktiv i livet ditt, må du være den som inviterer, tror jeg. Slik at det blir en vane å spise middag sammen når dere møtes. Anonymkode: c09b5...2f6 6
Hactar Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Denne uka sa jeg ifra at jeg og barna kommer innom en tur å sier hei etter skolen. I denne situasjonen, ville jeg ikke reagert på å få servert bare kaffe. Du annonserer at dere stikker innom for å si hei. Da høres det ut som dere ikke skal bli så veldig lenge, og det går fint at dere stikker innom selv om det ikke nødvendigvis passer så godt med langbesøk. Med et slikt type besøk, må dere rett og slett akseptere at dere kommer inn i en ettermiddag som går sin gang med dere på lasset. Men jeg mistenker at her er det mer som ligger til grunn for din reaksjon, som har gjort deg ekstra sensitiv for avvisning. For i denne situasjonen hvor du har invitert deg selv, er det ikke naturlig å forvente full bevertning. 7
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Saken er at jeg føler jeg siden jeg ble atten er kastet ut. Handler om at man kan ta vare på hverandre selv om man er voksne. Jeg har ikke vært der på middag mer enn kanskje fem ganger på ti år etter jeg ble voksen. Anonymkode: b8156...168 6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 Jeg forstår deg godt. når mine barn kommet innom slik har jeg alltid ordnet middag. Ofte noe enkelt hvis det er mitt i uka men jeg vil gjerne vise de at jeg setter pris på tiden de bruker på meg. Har de andre barn? Hvis de blir behandlet likt kan det jo være at de ikke tenker på det. Anonymkode: 2b0b8...29a 8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå