Gå til innhold

Boller og sjokoladekake

Anbefalte innlegg

Gjest prestekrage
Skrevet (endret)

Driver å baker boller til to bursdagsselskap i morgen...

Lurer bare på om jeg skal fryse ned de bollene som ikke skal serveres før kl 1800?

Det første selskapet starter kl 12 så de bollene fryser jeg ikke.

(har ikke lyst til å servere "tørre" boller.

Hvis jeg skla fryse ned de til ettermiddagsselskapet; kan det være en ide å putte de (ferdig opptinte) i stekeovnen noen få minutter før de serveres? Så de er litt "lunkne", eller vil de da kunne bli tørre?

Kunne vel sikkert bare gått til bakeren å kjøpt boller, har meget store tvil ang mine bollebaker kunnskaper. Men engang må man jo starte...

Men; bakte i går mitt livs første vellykkede sjokoladekake!!! (nærmer meg 30 så det var vel på tide).

Ligger i fryseren nå. Lurer bare på om noen kan anslå hvor lang tid den vil bruke på å tine i normal romtempratur? Er ca 3,5 cm høy, liten langpanne.

Vurdere evt å dele den i to, og bare ta opp en del til hvert selskap...

NB: All opptining vil skje i romtemperatur (har ikke micro).

PS: vavittig glad for at mamma ikke vet om dette forumet. Da hadde jeg hørt latteren hennes helt fra andre siden av byen...

PPS: for å være på den helt sikre siden; har kjøpt inn til vaffler i tilfelle alt går ått skogen, noe det alltid gjør... (men huska i allefall gjær i bolledeigen og bakepulver i sjokokaka denne gang....

Endret av prestekrage
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville fryst ned alle bollene og tatt dem opp i morgen tidlig. Like før servering ville jeg lunket dem i ovnen (100 grader i 5 minutter eller noe...).

Sjokoladekaken ville jeg ikke fryst i det hele tatt hvis den var laget i dag og skulle serveres i morgen, men siden du allerede har fryst den syns jeg du skal ta den også opp i morgen tidlig.

Lykke til med selskapene!

Gjest prestekrage
Skrevet

Bollene ble jammen vellykket de også!

Takker for råd om frysing. Sjokoladekaka ble laget i går ettermiddag, så jeg syntes det ble vel lenge med 2 døgn (som det hadde blitt med tanke på selskap nr 2 i morgen...)

Gjest Gjesta
Skrevet

Jeg ville ikke brukt hundre grader, bare femti og satset på noen minutter lengre. Da blir de ikke tørre.

Skrevet
Jeg ville ikke brukt hundre grader, bare femti og satset på noen minutter lengre. Da blir de ikke tørre.

Det gjør de ikke på 100 grader heller, ser du... Dette er noe jeg har lang erfaring i!

Prestekrage:

Jeg trodde du hadde bakt sjokoladekaka også i går. Som sagt, lykke til med selskap! Pass på å kose deg litt selv også! ;)

Gjest prestekrage
Skrevet

Dette skal nok bli en fantastisk dag for min lille 4 år gamle prinsesse. Har allerde startet med pakke fra meg og boller og melk på senga.

Bare så uendelig glad for at baksten ble vellykket. Over all forventning...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...