AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Skal ta medisink abort, skal få den første pillen på sykehuset imorgen og gjøre resten hjemme på lørdag. Noen som har erfaring med dette? Fikk dere noen bivirkninger av den første pilla? Blødde dere masse når dere tok de siste illene hjemme 2 dager etter? Gruer meg😒 Anonymkode: 14d7b...1fa
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Jeg tok denne for noen år siden. Angret med engang jeg hadde tatt den og fikk en ultralyd noen dager etterpå. Babyen hadde overlevd aborten og jeg fortsattw svangerskapet. Har idag en velskapt jente. Så vær forberedt på at det er ikke 100% sikkert at babyen dør av denne pillen og du kan risikere at babyen er levende når du tar pille nr 2. Anonymkode: 7f174...9b8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Jeg tok abort i juni. Hadde ingen bivirkninger av den første tabletten. Fikk bare kraftige mensensmerter nederst i magen. Blødde som en veldig kraftig mens de første 2 dagene. Etter der som vanlig mens i 1 uke, og så gradvis mindre og mindre. Blødde vel i ca 2 uker. Synes ikke det var spesielt vondt, me ubehagelig. Jeg var 8ish uker på vei da jeg tok abort. Noe mer du lurer på så bare spør 😊 Anonymkode: 12b0e...f17
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, AnonymBruker skrev: Jeg tok abort i juni. Hadde ingen bivirkninger av den første tabletten. Fikk bare kraftige mensensmerter nederst i magen. Blødde som en veldig kraftig mens de første 2 dagene. Etter der som vanlig mens i 1 uke, og så gradvis mindre og mindre. Blødde vel i ca 2 uker. Synes ikke det var spesielt vondt, me ubehagelig. Jeg var 8ish uker på vei da jeg tok abort. Noe mer du lurer på så bare spør 😊 Anonymkode: 12b0e...f17 Begynte ikke å blø av den første tabletten, men de man tok hjemme forresten! Anonymkode: 12b0e...f17
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Har gjort det to ganger. Gikk som det skulle første gangen. Men andre gangen så trodde de at alt var ute, men det stemte ikke, så et par mnd etterpå måtte jeg skrape ut. Overlevde det også. Blødde en stund etterpå. Faktisk i et par uker minst. Var litt slitsom akkurat den biten, da jeg blødde ganske mye. Jeg fikk ingen bivirkninger Anonymkode: 125f8...6ef
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg tok denne for noen år siden. Angret med engang jeg hadde tatt den og fikk en ultralyd noen dager etterpå. Babyen hadde overlevd aborten og jeg fortsattw svangerskapet. Har idag en velskapt jente. Så vær forberedt på at det er ikke 100% sikkert at babyen dør av denne pillen og du kan risikere at babyen er levende når du tar pille nr 2. Anonymkode: 7f174...9b8 Slutt å lyve og trolle nå, gå et annet sted med abortmotstanden din. Du burde uansett lære deg forskjellen på et foster og en baby. Anonymkode: d46a0...0ca 9
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Jeg gjorde dette «ofte» da vi hadde endel MA før vi fikk barn, altså at fosteret ikke ble støtet ut av seg selv. Det har føltes litt ut som en kraftig mens hver gang, men jeg har alle gangene fått pinex forte til å sette i rompa. De sier at man skal sette den samtidig som de pillene i vagina, men av «erfaring» (det høres så jævlig ut når jeg skriver det sånn..) så begynner ikke krampene/det å blø før en tid etterpå, så jeg har ventet med å sette den i rompa til jeg har begynt å merke noe. Og så har jeg egentlig bare ligget på sofaen, kjøpt meg smågodt, take away, sett på serier, knaska litt pinex og tatt det med ro. Men det jeg har opplevd hver gang er at 1-4 dager senere så kommer det MYE blod, eller mye koagulert blod, altså ekstreme mengder - føles det som iallefall. En gang så blødde det så mye at de hvite converse skoene mine fikk blodflekker til og med, rant nedover beina mine på jobb .. Så nattbind/tjukke bind er et must! Lykke til ❤️ Anonymkode: a9c1e...a45
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Har tatt den tabletter som svelges som skal gjøre at fosteret slutter å utvikle seg, men er det samme du skal ta!? den jeg tok tok jeg romfarer før å ble skikkelig dårlig , med konstant opplast og blødning. men selve aborten (medisinsk) Var ingen problem. Anonymkode: d846c...6d6
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 Jeg tok tre piller tror jeg, en for å stoppe utvikling, en for å støte det ut... husker ikke siste. Det var helt jævlig. Ikke så mye på grunn av blødningene, det gjorde ikke så veldig vondt i magen og alt der det, men jeg kastet opp og hadde diare hele dagen, så jeg følte meg helt forferdelig. Men det var ikke "vondt" sånn sett. Anonymkode: 62446...9b2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ta medisink abort, skal få den første pillen på sykehuset imorgen og gjøre resten hjemme på lørdag. Noen som har erfaring med dette? Fikk dere noen bivirkninger av den første pilla? Blødde dere masse når dere tok de siste illene hjemme 2 dager etter? Gruer meg😒 Anonymkode: 14d7b...1fa Ja jeg blødde veldig mye jeg blødde gjennom 3 joggebukser dem tykkeste binda på sykehuset funka ikke ble mye søl. Jeg annbefaler å spise mye jern etterpå ellers risikerer du å slite med jernmangel! Anonymkode: c6ee3...15f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 20 timer siden, AnonymBruker skrev: Skal ta medisink abort, skal få den første pillen på sykehuset imorgen og gjøre resten hjemme på lørdag. Noen som har erfaring med dette? Fikk dere noen bivirkninger av den første pilla? Blødde dere masse når dere tok de siste illene hjemme 2 dager etter? Gruer meg😒 Anonymkode: 14d7b...1fa Jeg har bakovervendt livmor og sjev livmorhals så det tok meg over 10 timer med smerter å få fosteret ut dem måtte prøve å få det ut med klype men det hjalp ikkke heller. Jeg hadde skikkelige rier og morfin tabletter hjalp ikke. Jeg hadde så mye smerter at jeg ikke kjente bena mine til slutt måtte ligge på gulvet og skalv ukontrolert. Men slike smerter varierer fra person til person. Min kropp reagerte ektremt det mente sykepleierne også. Det ar så gale at dem ville jeg skulle sove på sykehuset hvis det ikke kom ut i fare for at jeg skulle fortsette å besvime å skade meg hjemme. Jeg spydde masse pga av smerten det er det mest smertefulle jeg har opplevd. Jeg har ikke født barn da. Ikke for å skremme deg men det var MIN opplevelse. Anonymkode: c6ee3...15f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå