AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Er det på tide å slutte å jobbe? Er i uke 31. Stadig nye tilfeller her jeg bor, og jeg jobber ute i kommunen med pasientnært arbeid. Brukerne mine drar «overalt». Flere sykepleiere som føler på det samme nå? Anonymkode: 0cac9...2d6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Jeg er sykepleier og jobber på sykehjem, med økende smitte i min kommune, og også tilfeller med ansatte og pasienter med smitte på sykehjemmet. Har selv ikke vært i kontakt med pasienter med smitte, men er usikker på hva jeg bør gjøre.. er bare i uke 6, og ønsker å vente med å fortelle det til folk, men vil heller ikke utsette baby for noe.. Anonymkode: 60f90...2e5
Jegogduogvito Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Jeg er også veldig usikker... Er i uke 10. Jobber på sykehjem og føler at vi vet altfor lite om graviditet og covid 19. Føler jeg driver med gambling...Hadde jeg kommet så langt som deg TS så hadde jeg sykmeldt meg!
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Vi blir skjermet på min jobb på bakgrunn av et føre-var prinsipp. Jobber på sykehus. Hvis ikke arbeidsgiver tilrettelegger for skjerming og begrenset kontakt med andre ville jeg hørt med lege/jordmor om svangerskapspenger på bakgrunn av risiko for smitte og føre-var prinsipp. Anonymkode: 2b531...78b 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Antar at du/dere ikke drar på butikk, trening, besøk hos andre/mottar besøk, heller da..? Anonymkode: dc712...410 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Søke om svangerskapspenger og være hjemme resten av tiden? Anonymkode: 6dcbc...f0c
Patriotpaula Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Gravide er vel ikke i risikogruppen? (hvilken idiotos bestemte det? Gravide er jo skjermet for svært mye annet. Jeg mener at gravide skulle ha vært det). Jeg er selv sykepleier på sykehus og måtte fint jobbe da jeg var gravid selv om covid florerte, men arbeidsgiver var heldigvis raskt ute med å si at gravide ikke trengte å være i nærheten av mistenkte smittede eller bekreftet smittede. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Antar at du/dere ikke drar på butikk, trening, besøk hos andre/mottar besøk, heller da..? Anonymkode: dc712...410 Drar på butikk tidlig eller sent når det er lite folk, ikke medlem på treningssenter og har kun begrenset besøk. Dette er jo en del av den nasjonale smitteforebyggingen. Er du en av dem som ikke bryr deg? Anonymkode: 2b531...78b 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 18 minutter siden, AnonymBruker skrev: Drar på butikk tidlig eller sent når det er lite folk, ikke medlem på treningssenter og har kun begrenset besøk. Dette er jo en del av den nasjonale smitteforebyggingen. Er du en av dem som ikke bryr deg? Anonymkode: 2b531...78b Er nok en av de som mener gravide ikke skal få tilpassing, men helst jobbe til krampa tar dem. Alltid en sånn i hver tråd om gravide og sykmeldinger Anonymkode: d2b07...983 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 Jeg er i uke 31 og jobber som sykepleier på sykehjem. Blir skjermet fra å gå in til rom med mistanke om smitte, og har ikke hatt bekreftet smitte på sykehjemmet. Jeg føler meg trygg på at det er nok, er jo det helsedirektoratet sier. Anonymkode: 49781...2f8 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Jeg jobbet på sykehjem hvor en ansatt fikk påvist smitte. Vi var raskt ute med smittevern og fikk testet alle beboerne på avdelingen den ansatte jobbet. Vi måtte gå i smittevernutstyr hele vakten. Egentlig skulle jeg ikke jobbe på den avd fordi det var så usikkert med tanke på graviditet og covid-19, men siden andre ansatte begynte å true sjefen med å sykemelde seg hvis de ble plassert der så hadde jeg ikke noe valg.. Jobbet mye på den enheten i fult smittevern, minimalt med pauser for å spise eller drikke. Hadde migrene etter hver eneste vakt. Dette var i mars/april. Anonymkode: 8ef59...908
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg jobbet på sykehjem hvor en ansatt fikk påvist smitte. Vi var raskt ute med smittevern og fikk testet alle beboerne på avdelingen den ansatte jobbet. Vi måtte gå i smittevernutstyr hele vakten. Egentlig skulle jeg ikke jobbe på den avd fordi det var så usikkert med tanke på graviditet og covid-19, men siden andre ansatte begynte å true sjefen med å sykemelde seg hvis de ble plassert der så hadde jeg ikke noe valg.. Jobbet mye på den enheten i fult smittevern, minimalt med pauser for å spise eller drikke. Hadde migrene etter hver eneste vakt. Dette var i mars/april. Anonymkode: 8ef59...908 Her tenker jeg at du selv har utsatt deg for smitte som Helsedirektoratet hele tiden har sagt at gravide ikke skal bli utsatt for, altså mistenkt/påvist Hvis andre truer med å sykemelde seg er det ingen grunn til at den gravide skal være helten i det hele og ta ansvar for et problem som ligger på arbeidsgiver. Hva fikk du igjen for å være snill pike? Migrene og ingen pauser... Vi bor i Norge. Vi har rettigheter. Anonymkode: 2b531...78b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå