AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Du vet "Fader vår" regla. Anonymkode: d1e42...5ad
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Nei, liker ingen religiøse fantasigreier. Men liker science fiction som alle vet er falskt Anonymkode: 07a62...4df 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Nei, liker ingen religiøse fantasigreier. Men liker science fiction som alle vet er falskt Anonymkode: 07a62...4df Jeg likte denne. Den var på Viasat 4 før. Men den er ikke lenger der men var gøy med den serien Anonymkode: d1e42...5ad
Million Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Nei, ikke noe særlig. Da jeg gikk i femte klasse, bodde jeg ett år på vestlandet, og der hadde de mye mere kristne innslag i skolehverdagen enn jeg var vant til fra Oslo. Blant annet måtte vi stå ved pulten vår hver morgen og be Fader Vår før vi fikk sette oss. Måtte også be en bønn for maten vår før vi fikk spise i lunsjen. Men uansett, jeg lærte Fader Vår på nynorsk for 40 år siden, og husker den søren meg ennå...! 😆
Gjest PunkCouture Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Nei. Synes den er traust og gammeldags.
HalldirV2 Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Tror ikke jeg husker den faktisk. Men den går vel noe omtrent slik: Fader vår, du som er i himmelen. La ditt navn holdes hellig, la din vilje skje på jorden som i himmelen. Gi oss i dag vårt daglige brød, og forlat oss våre synder? Slik vi forlater våre syndere? Hmm. Frels oss fra det onde, og led oss ikke inn i fristelsen, for makten og æren er din i all evighet. Amen Var ikke halvgærent det der, men korrekt var det ikke.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Jeg måtte faktisk Google den nye versjonen, for jeg kunne bare den gamle. Og jeg kan vel ikke si at jeg liker noen av de. Anonymkode: e475b...822
Gjest Willasmo Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Liker overhode ikke hverken overtro eller hersketeknikker. Vi klarer oss helt fint uten slikt.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 14 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, liker ingen religiøse fantasigreier. Men liker science fiction som alle vet er falskt Anonymkode: 07a62...4df Det er ikke fantasi, det er sannheten. Det må den ynkelige lille minoriteten av ateister snart akseptere og vise litt ydmykhet over. Anonymkode: bb561...410
Gjest Willasmo Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Det er ikke fantasi, det er sannheten. Det må den ynkelige lille minoriteten av ateister snart akseptere og vise litt ydmykhet over. Anonymkode: bb561...410 Sannhet? Trodde det handlet om å tro. Men det kan vel vries om akkurat slik det passer.
Zenobia Skrevet 14. november 2020 #13 Skrevet 14. november 2020 Ganske ironisk at Jesus i versene før 'Fadervår' sier dette: Matt 6:7 - Når dere ber, skal dere ikke si det samme om og om igjen* ... Og så er det akkurat det som skjer. Jeg er oppvokst i en tid da vi resiterte Fadervår ved pulten hver dag. Så den regla (1930-oversettelsen med 'helliget vorde ditt navn, komme ditt rike' osv) sitter godt plantet. Når Jesus sier 'slik skal dere be', (vers 9 i samme kapittel), er det ikke innlysende at vi ikke skal repetere akkurat de samme ordene?? Vi skulle jo IKKE si det samme om og om igjen. Jeg skjønte ingenting av de linjene jeg gjenga ovenfor som barn. Vorde? Rike? Betydningen har kommet bedre frem i moderne språkdrakt, heldigvis. *kan også gjengis med 'ramse opp ord; komme med tomme gjentagelser' 1
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #14 Skrevet 14. november 2020 På 12.11.2020 den 8.18, AnonymBruker skrev: Det er ikke fantasi, det er sannheten. Det må den ynkelige lille minoriteten av ateister snart akseptere og vise litt ydmykhet over. Anonymkode: bb561...410 Hva skjer om vi ikke snart blir litt ydmyke ? 😱 Anonymkode: 8db09...c2c
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #15 Skrevet 14. november 2020 Jeg liker "Velsignelsen" bedre https://www.youtube.com/watch?v=WgfCFk2nrmM&lc=UgiEa6aZgb7rSHgCoAEC Herren velsigne deg og bevare deg! Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig! Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred! Han skal gi deg kraft til å leve gi håp og framtidstro. Han har sagt:"Kom til meg du som strever og jeg vil gi deg ro!" Han skal bevare deg fra alt ondt,gi deg styrke når du er svak. Tross ditt svik,dine nederlag er hans nåde ny hver dag. Anonymkode: a7f56...ec4
AnonymBruker Skrevet 14. november 2020 #16 Skrevet 14. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg liker "Velsignelsen" bedre https://www.youtube.com/watch?v=WgfCFk2nrmM&lc=UgiEa6aZgb7rSHgCoAEC Herren velsigne deg og bevare deg! Herren la sitt ansikt lyse over deg og være deg nådig! Herren løfte sitt åsyn på deg og gi deg fred! Han skal gi deg kraft til å leve gi håp og framtidstro. Han har sagt:"Kom til meg du som strever og jeg vil gi deg ro!" Han skal bevare deg fra alt ondt,gi deg styrke når du er svak. Tross ditt svik,dine nederlag er hans nåde ny hver dag. Anonymkode: a7f56...ec4 Anonymkode: a7f56...ec4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå