AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Jeg lurer på om noen har konkrete tips til hvordan man kan få tilliten tilbake i et forhold, hvor den ene har vært utro gjentatte ganger. Er det i det hele tatt mulig? Det er barn involvert, ellers hadde jeg gått videre i livet. Anonymkode: 4ba3e...a1f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Jeg tror ikke det (jeg hadde ikke klart det). Og jeg tror jeg hadde skyldt barna mine å ikke la de vokse opp i et slikt forhold. Vi lærer barna våre hva et sunt forhold er ved å vise det. Anonymkode: 97701...065 4
Gjest Lasox Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Det er ikke noe vits om andre partneren har vært det gjentatte ganger. Beviser bare at han/hun er løs og ser vel deg mest sannsynligvis på som sexobjekt og ikke noe kjærestemateriell. Du må kunne ha tillit personen for å ha et godt og sunt forhold.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Bitter i 15 år her, endte opp med at jeg også var utro. Anonymkode: 8667b...42f 3
Nymerïa Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Tillit har man til folk som er pålitelige. Folk man vet er upålitelige har man selvfølgelig ikke tillit til. Det beste indikasjonen på hvordan noe blir i framtida er å se tilbake på hvordan det har vært før. Og så får trofasthet heller komme som en hyggelig overraskelse hvis det slår til. 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 En voksen som har vert utro over flere år?Eller en umoden nittenåring som var utro flere helger på rad? Anonymkode: bf54f...8a7
Milky Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Tillitt er vel bare å glemme... dere kan jo ha åpent forhold istedenfor. Bli for barna men ha dere med andre
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Han bør vel gi deg full tilgang til hans sosiale medier og telefon iallfall. Det kan kanskje gi deg en viss følelse av trygghet iallfall.. Og hvis han har vært utro flere ganger, men nå absolutt ikke vil miste deg, så bør han vel også droppe gutteturer og fester uten deg.. Men det er jo litt slitsomt å leve sånn, sikkert... Anonymkode: d9403...f84 2
Bernardette Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om noen har konkrete tips til hvordan man kan få tilliten tilbake i et forhold, hvor den ene har vært utro gjentatte ganger. Er det i det hele tatt mulig? Det er barn involvert, ellers hadde jeg gått videre i livet. Anonymkode: 4ba3e...a1f Enda bedre grunn til å gå. Ikke lær dem at det er greit å behandle noen som om de ikke har noen verdi. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Han bør vel gi deg full tilgang til hans sosiale medier og telefon iallfall. Det kan kanskje gi deg en viss følelse av trygghet iallfall.. Og hvis han har vært utro flere ganger, men nå absolutt ikke vil miste deg, så bør han vel også droppe gutteturer og fester uten deg.. Men det er jo litt slitsomt å leve sånn, sikkert... Anonymkode: d9403...f84 Nei, dette bør absolutt ingen gjøre. Man eier ikke partner samme faen hvor rompe partneren skulle være. Enten er et menneske bra nok som de er, ellers må man gå sin vei om man ikke er fornøyd. Anonymkode: fec5f...80b 2
Gjest Alterego666 Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Eneste måten å få tillit på er å starte med å vise tillit. Å kontrollere telefon og slikt er bare mistillit og kontroll. Klarer du ikke å vise tillit er løpet kjørt. Sorry.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Ikke bli bare for barna, vær så snill. Ikke lær dem at utroskap er ok. Anonymkode: 5dad4...5f3 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 13 timer siden, AnonymBruker skrev: En voksen som har vert utro over flere år?Eller en umoden nittenåring som var utro flere helger på rad? Anonymkode: bf54f...8a7 En voksen mann som nok faller under kategorien «notorisk utro». Det virker rett og slett som om han ikke klarer å la være, og han har ikke gode svar på hvorfor. Han sier han elsker meg og vil være sammen med meg, men så fort jeg «snur ryggen til» er han på datingsider, tinder osv for å chatte med andre damer. Han har, så vidt jeg vet, «bare» vært fysisk utro en gang. Men det løy han om i flere år, selv om jeg innerst inne visste sannheten. Han har innrømmet det nå. Hver eneste gang sier han at han har forandret seg og lært og at han ikke vil miste meg, men så skjer det igjen og igjen... 13 timer siden, AnonymBruker skrev: Han bør vel gi deg full tilgang til hans sosiale medier og telefon iallfall. Det kan kanskje gi deg en viss følelse av trygghet iallfall.. Og hvis han har vært utro flere ganger, men nå absolutt ikke vil miste deg, så bør han vel også droppe gutteturer og fester uten deg.. Men det er jo litt slitsomt å leve sånn, sikkert... Anonymkode: d9403...f84 Det høres ut som et slitsomt forhold.. uansett så vokter han telefonen sin som en hauk. Han har den med på do, på badet når han dusjer. Hvis jeg skal låne hans telefon for å sjekke noe henger han over meg og følger med. Jeg er drittlei og føler meg null verdt. Ts Anonymkode: 4ba3e...a1f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ikke bli bare for barna, vær så snill. Ikke lær dem at utroskap er ok. Anonymkode: 5dad4...5f3 De vet jo ikke om det. Anonymkode: 4ba3e...a1f
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: De vet jo ikke om det. Anonymkode: 4ba3e...a1f Tror du at de aldri vil få vite hvorfor dere ble skilt? Mine foreldre ble skilt når jeg var 7, de klarte å gå fra hverandre som venner. Det var først når jeg var ca 25 at mamma fortalte meg at det var pga utroskap. Jeg er glad hun ikke sa det før, men forklaringen hennes om at "de gled fra hverandre" var noe hun ikke ville leve med lengre. Hun ville forklare meg det (uten detaljer selvsagt), så jeg visste hva som faktisk var grunnen. Og vet du? Jeg er stolt av mamma, at hun dro fra pappa når han oppførte seg slik. Det viser bare hvor sterk hun faktisk er. Men jeg kan bare spørre deg, hvorfor tror du det er ok å leve med noen som er utro mot deg? Som ikke verdsetter deg nok til å heller sette strek enn å fly på en annen dame? Du må ha selvrespekt, og ikke bryte deg selv ned. Du skal ikke føle deg null verd i et forhold, det er så feil det kan bli. Stå opp for deg selv og barna, og vit at det er bedre å være alene (med dem) enn å ha det dårlig hver dag i et forhold ❤️ Anonymkode: 5dad4...5f3 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Enten får du akseptere at han ligger rundt, ellers må dere gå fra hverandre. Hvorfor skulle han slutte med noe han tydeligvis ikke synes er feil? Han har garantert ikke vært utro bare en gang. Anonymkode: a1189...466 1
Gjest EmKay Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 (endret) Barn fanger opp mer enn man kanskje tror, og selv om de ikke skjønner at pappa har vært utro, så skjønner de at mamma ikke har det bra/er lykkelig sammen med pappa. Jeg mener at barn får det bedre med foreldre som er lykkelig hver for seg, enn ulykkelige foreldre som holder sammen for enhver pris. Men om du virkelig mener at dette forholdet er verdt å satse på, er jeg enig med Alterego666. Du må starte med å bestemme deg for å ha tillit til din mann, og vise ham dette uten unntak. Det vil sikkert ikke føles helt riktig i starten, men vil komme naturlig etter en stund så lenge han viser at han er til å stole på. Og om jeg var deg ville jeg også satt en klar grense for meg selv; dersom du skal gå inn for å legge fortiden bak deg og stole på han, må det være klinkende klart for han at det er absolutt siste sjanse. For slik du beskriver det nå virker det som at oppførselen hans aldri har fått noen ordentlige konsekvenser, og at han derfor heller ikke gjør noen innsats i å gjøre en endring. Endret 12. november 2020 av EmKay
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #18 Skrevet 12. november 2020 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg lurer på om noen har konkrete tips til hvordan man kan få tilliten tilbake i et forhold, hvor den ene har vært utro gjentatte ganger. Er det i det hele tatt mulig? Det er barn involvert, ellers hadde jeg gått videre i livet. Anonymkode: 4ba3e...a1f Den som har vært utro må bevise over tid at den velger deg. Det er min eneste oppskrift. Anonymkode: 27275...edb
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #19 Skrevet 12. november 2020 Men ts... Det er ikke bare deg han vil ha. Hvor mange bevis trenger du? Du kan få bedre, men selvfølelsen og selvtilliten din er nok på bunn nå pga alt du har opplevd. Men at du blir pga barna er en dårlig unnskyldning ovenfor deg selv. Slutt å lyve for deg selv, og minn deg selv på hvor mye du allerede klarer alene😊 1
Sokkar Skrevet 12. november 2020 #20 Skrevet 12. november 2020 1 time siden, EmKay skrev: Barn fanger opp mer enn man kanskje tror, og selv om de ikke skjønner at pappa har vært utro, så skjønner de at mamma ikke har det bra/er lykkelig sammen med pappa. Jeg mener at barn får det bedre med foreldre som er lykkelig hver for seg, enn ulykkelige foreldre som holder sammen for enhver pris. Men om du virkelig mener at dette forholdet er verdt å satse på, er jeg enig med Hr.Aktiv. Du må starte med å bestemme deg for å ha tillit til din mann, og vise ham dette uten unntak. Det vil sikkert ikke føles helt riktig i starten, men vil komme naturlig etter en stund så lenge han viser at han er til å stole på. Og om jeg var deg ville jeg også satt en klar grense for meg selv; dersom du skal gå inn for å legge fortiden bak deg og stole på han, må det være klinkende klart for han at det er absolutt siste sjanse. For slik du beskriver det nå virker det som at oppførselen hans aldri har fått noen ordentlige konsekvenser, og at han derfor heller ikke gjør noen innsats i å gjøre en endring. Mener du Altergo666?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå