Gå til innhold

"Hvorfor bruker du tid på dette? Kom deg videre" - I hver eneste tråd!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lagt merke til at dette svaret kommer i tråd etter tråd, uansett hva TS sliter med.

"Foreldrene mine behandler meg dårlig og utsatte meg for omsorgssvikt" - "Hvorfor bruker du tid på dette? Kom deg videre"

"Mannen min har bedratt meg og nå skal vi skilles, jeg er knust" - "Hvorfor kaster du bort tid på ham? Kom deg videre"

....osv osv.

Nå er ikke jeg utdannet psykolog, men har erfaring med å gå i behandling, og disse rådene strider da veldig imot all psykologisk logikk? Altså, på et tidspunkt må jo alle gå videre og rette energien mot noe annet, men det krever jo at man først har stått i de vanskelige følelsene, fått anerkjennelse for sin smerte og urettferdige situasjon, bearbeide sorgen og tillate sinne og tårer. SÅ kan man tenke på andre ting.

Hva er greia med å be alle gå videre, selv om de står midt oppi konflikten og det emosjonelle kaoset?

Anonymkode: c05d3...8df

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så må TS’en skrive at der trengs tips til hvordan å stå i situasjonen. 
Ellers er å komme seg videre et meget godt bud. 

Anonymkode: ca906...5ac

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så må TS’en skrive at der trengs tips til hvordan å stå i situasjonen. 
Ellers er å komme seg videre et meget godt bud. 

Anonymkode: ca906...5ac

Det er vel som regel det de spør om? Har sjelden opplevd noen midt i en vanskelig situasjon/krise her som ønsker råd om å gå videre fortest mulig, er jo heller å takle situasjonen de faktisk står oppi de ønsker hjelp til å navigere.

Alle må gå videre på et tidspunkt, men synes ofte folk hopper over noen viktige steg i prosessen når de gir råd her inne. Man kan ikke lappe sammen et sår før man har tatt seg tid til å rense det. 

Anonymkode: c05d3...8df

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes jeg ser og får selv rådet «hold kjeft og trives!!» for alt mulig. Ubrukelig. 

Anonymkode: 7bbea...5d5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...