Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har hatt tre mislykkede samboerskap . To av gangene har jeg flyttet inn i huset som mannen eier . Det har vært et pes å finne seg en plass å bo når det har blitt slutt og alt det medfører . Siste gangen flyttet han inn i leiligheten jeg leide . Det var et pes å få han ut igjen ! Nå har jeg møtt en ny mann , men å flytte sammen frister ikke . Leier en kjempefin leilighet , billig og nytt og stortrives . Han eier hus og det forventes liksom at jeg skal flytte inn . Huset er gammelt og kaldt . Det haster med Evt barn , men samtidig orker jeg ikke flytte mer 🙁

Anonymkode: 88335...844

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ikke orker flytte mer er jo saken avgjort. 

• Liker 6
Skrevet

Hvor lenge har dere vært sammen , kan dere være særboere inntil videre til du kjenner at dette vil du og dere bestemmer dere for å kjøpe felles leilighet/hus? 

Anonymkode: 858b8...c65

• Liker 3
Skrevet

Hva mener du det haster med barn? Og dere kan da kjøpe noe sammen, som ikke er gammelt ig kaldt?

• Liker 4
Skrevet

Da sier du at du må tenke på framtida og ikke vil bo i kald bolig. 

Man kan fint være særboere og evt flytte sammen etterhvert. 

Anonymkode: 18ce9...0d8

Skrevet

Kanskje du skal ta deg tid til å tenke gjennom ting før alt går åt skogen, så du slipper å gå fra det ene mislykkede livsprosjektet til det andre? Med mindre du er over 50 år, er det ikke normalt å ha hatt så mange samboere. Med mindre du haster deg inn i ting med øynene igjen, så klart.

Skrevet
2 minutter siden, Bernardette said:

Kanskje du skal ta deg tid til å tenke gjennom ting før alt går åt skogen, så du slipper å gå fra det ene mislykkede livsprosjektet til det andre? Med mindre du er over 50 år, er det ikke normalt å ha hatt så mange samboere. Med mindre du haster deg inn i ting med øynene igjen, så klart.

Næsj, tre er ikke mye

Anonymkode: 17d53...9bd

• Liker 2
Skrevet

Trikset er å IKKE flytte sammen med en gang☺️

• Liker 3
Skrevet

Ta deg bedre tid før du flytter sammen, og kjøp noe sammen heller enn å flytte inn i en bolig du egentlig ikke ønsker å bo i. 

Skrevet

Hadde først spurt mannen hvor mye han vil ha i leie pr.mnd - fast sum, all inclusive. Dersom det er noen penger å spare, hadde jeg flyttet inn til ham, og spart differensen på sparekonto. 

Anonymkode: b031e...d0c

• Liker 3
Skrevet

Da er man sammen lenge nok til at forholdet er stabilt. Så gir begge opp respektive leiligheter/hus. Så finner man noe felles. Å flytte inn hos den andre fungerer sjeldent. 

Anonymkode: 30712...af7

• Liker 3
Skrevet

Forventes det at du flytter inn? Merkelig. Mange bor hver for seg i årevis før de flytter sammen. Tror DU har litt feil syn på ting i livet.

Anonymkode: 0061e...798

• Liker 2
Skrevet

Om du ikke vil flytte sammen med han fordi du er redd for at forholdet ikke varer og du må flytte, er det kanskje ikke rett mann eller tid for barn heller. 

Om det bare er det at du ikke vil bo i det spesifikke huset kan han vell flytte inn med deg og leie ut huset en stund. Til dere har funnet en løsning som fungere for dere begge. F.eks kjøpe nytt hus/leilighet sammen eller pusse opp huset han eier. Husk å ikke gå i samboerfella. Der han eier alt og du sitter igjen med gardiner og håndduker om det blir slutt. 

Anonymkode: a020c...659

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...