AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Jeg har en venninne som ringer meg og skravler om alt mulig. Jeg blir kjempeglad når hun ringer, men sliter med å gjøre det samme. Det er som om det stopper opp hvis jeg skal ringe, uten en klar agenda på forhånd. Jeg prøvde å gjøre det med en annen venninne, men ble bare stresset over det. Tenkte med en gang at hun sikkert syntes jeg var litt rar som ringe og spurte hvordan det gikk. Hva tror dere at dette handler om? Klarer dere å slå dere løs og ringe uten å ha noe spesifikt å prate om? Anonymkode: bd2b0...1a5
Guddla Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Pleier ikke ha noen agenda jeg når jeg ringer mine venninner. Skravla går uansett den. Men har veldig skravlete venninner da. Er ikke alle som liker å snakke i telefonen. Pleier bare spørre hvordan det går eller hva de gjør på så er vi i gang. 4
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Med foreldrene mine og en veldig nær venninne kan jeg ringe uten agenda. Alle andre må jeg liksom ha en agenda for, ellers får jeg helt panikk. Anonymkode: c2cf1...707 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 21 timer siden, AnonymBruker skrev: Med foreldrene mine og en veldig nær venninne kan jeg ringe uten agenda. Alle andre må jeg liksom ha en agenda for, ellers får jeg helt panikk. Anonymkode: c2cf1...707 jeg øver meg på det, men det har lett for å stoppe opp. TS Anonymkode: bd2b0...1a5
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #5 Skrevet 12. november 2020 På 11.11.2020 den 17.02, AnonymBruker skrev: Jeg har en venninne som ringer meg og skravler om alt mulig. Jeg blir kjempeglad når hun ringer, men sliter med å gjøre det samme. Det er som om det stopper opp hvis jeg skal ringe, uten en klar agenda på forhånd. Jeg prøvde å gjøre det med en annen venninne, men ble bare stresset over det. Tenkte med en gang at hun sikkert syntes jeg var litt rar som ringe og spurte hvordan det gikk. Hva tror dere at dette handler om? Klarer dere å slå dere løs og ringe uten å ha noe spesifikt å prate om? Anonymkode: bd2b0...1a5 Agendaen kan vel være å vise interesse for venninnene. Vise at du bryr deg om å høre hvordan det går med dem og hva som skjer i hverdagen deres. Med eller uten corona kan man kanskje ikke møtes så ofte, men man kan ha tid til å ringe dem. Anonymkode: e5109...da0 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #6 Skrevet 12. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Agendaen kan vel være å vise interesse for venninnene. Vise at du bryr deg om å høre hvordan det går med dem og hva som skjer i hverdagen deres. Med eller uten corona kan man kanskje ikke møtes så ofte, men man kan ha tid til å ringe dem. Anonymkode: e5109...da0 jeg vet, men det å ringe uten agende gjør meg litt stressa. Merker at jeg ikke klarer å slappe av. Og da er vel noe av poenget borte? Anonymkode: bd2b0...1a5 1
Gjest Elder Millennial Skrevet 12. november 2020 #7 Skrevet 12. november 2020 Jeg ringer aldri noen. Verste jeg vet er å snakke i telefonen. Eller å lukke opp døren om det ringer på 🤫😂
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #8 Skrevet 12. november 2020 Hvorfor skal man ringe noen om det ikke er noen årsak til at man skal snakke sammen? Er årsaken at du lurer på hvordan hun har det så spør du om det... Anonymkode: b285a...142 3
Haniel Skrevet 12. november 2020 #9 Skrevet 12. november 2020 2 minutter siden, Elder Millennial skrev: Jeg ringer aldri noen. Verste jeg vet er å snakke i telefonen. Eller å lukke opp døren om det ringer på 🤫😂 Samme her. Får helt fnatt. Hehe 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #10 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: jeg vet, men det å ringe uten agende gjør meg litt stressa. Merker at jeg ikke klarer å slappe av. Og da er vel noe av poenget borte? Anonymkode: bd2b0...1a5 Noen liker ikke å snakke i telefon og det er helt greit. Personlig skjønner jeg ikke hva som er stressende ved å spør hvordan folk har det og hva som er nytt/oppdatering om noe dere snakket om forrige gang. Men hvis du føler deg stresset av slike spørsmål så trenger du jo ikke ringe. Anonymkode: e5109...da0 2
mammahjarte Skrevet 12. november 2020 #11 Skrevet 12. november 2020 Eg er vanligvis ikkje så glad i å snakke på telefonen bare for å snakke. Men det hender eg tar ein telefon til mamma og forteller om nye ting og diskuterer litt planar for neste gang vi kjem o.s.v 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #12 Skrevet 12. november 2020 Uff, nei. Telefonsamtaler skal være korte og presise, med et soleklart formål, og avsluttes så fort det er avklart. Men jeg er mann, da. Anonymkode: a85f8...838 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #13 Skrevet 12. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Uff, nei. Telefonsamtaler skal være korte og presise, med et soleklart formål, og avsluttes så fort det er avklart. Men jeg er mann, da. Anonymkode: a85f8...838 Det har ikke noe med kjønn å gjøre. Jeg kjenner kvinner som ikke liker å prate på telefon og menn som elsker timelange samtaler på telefon. Anonymkode: e5109...da0 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #14 Skrevet 12. november 2020 Jeg ringer uten mål og mening, og skravler i timesvis. Har aldri noe tema klart på forhånd, sjelden ihvertfall. Har som regel en del på hjertet, og er også interessert i å høre hvordan det står til med den jeg ringer. Hvis du er interessert i andre, og spør litt om dem, så flyter som regel samtalen bedre enn om du bare prøver å komme på ting å si selv. Anonymkode: b78b3...240 1
Gjest TheCatLady Skrevet 12. november 2020 #15 Skrevet 12. november 2020 Jeg er ikke så glad i det, men da jeg var yngre pleide venninner å ringe til meg for å skravle. Det ble til at de skravlet mest og så svarte jeg litt her og der Jeg har egentlig ikke noe imot det, men er forferdelig dårlig på det. Men synes egentlig det er bedre enn å chatte. Jeg liker egentlig å se personen jeg snakker med, men så blir det ofte mest meldinger allikevel.
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #16 Skrevet 12. november 2020 Jeg avstår fra ringing i disse coronatider. Tar ingen sjanser, så holder meg til sms. Anonymkode: b7f7d...9a9 4
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #17 Skrevet 12. november 2020 Jeg har noen venninner jeg ringer til bsre for å prate om alt om ingenting. Starter typ "Hei, hva skjer?" Så forteller vi hva vi gjør, så glir det utover i andre tema. Hva som har skjedd i det siste, ting som plager oss, menn vi dater, jobb osv. Kan ofte snakke i et par timer... Av og til sitter vi på hver sin kant og scroller på tlf og sier bare noe innimellom, eks "se det bildet jeg sendte deg på insta nå". Vi er rundt 26-28. Det skal sies at vi bor spredt over hele landet og ses 1-2 ganger i året så det har kanskje noe å si? Jeg kan også gjøre dette med både mamma og far. Synes det er veldig koselig! Men ikke hver dag da, kanskje en gang annen hver uke. Anonymkode: 0be8f...45f 4
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #18 Skrevet 13. november 2020 Nei, jeg må ha et spesielt tema og prate om. For min del er det pga sosial angst, usikkerhet, redsel for å være bredt og klein, overanalysering, kontroll og at mangelen på nonverbal kommunikasjon gjør det litt vanskeligere for meg å tolke den andres signaler. Anonymkode: 75990...fdf 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå