AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Del Skrevet 11. november 2020 Før regjeringen gjorde det svært kostbart å bestille ting fra utlandet, pleide jeg å kjøpe alt jeg trengte fra AliExpress. Jeg bor langt ut i gokk og de hadde alt, til svært rimelige priser. Nå skulle jeg bare kjøpe de tingene som jeg antar fortsatt lønner seg derfra, med ekstraskatt, diverse avgifter og behandlingsgebyrer og alt det der. Men brått ser jeg på ordren fra kun én butikk at her ligger det skatt og et enormt beløp for frakt. Dette var uvant. Er dette blitt den nye normen? Plutselig er en bestilling av postkort for 300kr mutert til 700+kr, og i tillegg kommer da skatt i Norge og alle disse andre greiene, så vi snakker en tusenlapp. For to år siden var dette altså 300kr...dette blir jeg litt matt av. Anonymkode: f5320...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
stan Skrevet 11. november 2020 #2 Del Skrevet 11. november 2020 Her er det jo frakten som drar på mest. Det har bestandig vært frakt på varer hos noen butikker på AliExpress. Men det er også mulig å finne gratis frakt. Du kan jo sette dette som standard, så får du bare opp varer med gratis frakt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Del Skrevet 11. november 2020 Nå har jeg snakket med en kundebehandler der og de påstår at det er del av VOEC avtalen med Norge. Slik at skatten er den norske merverdiavgiften, og jeg slipper håndteringsgebyret lokalt. Om dette stemmer (et stor if her), er jo det en fin ordning. Anonymkode: f5320...48b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Del Skrevet 11. november 2020 ...endte opp med ørten ordre og totalt over 3000 kr i utlegg. Blir spennende å se om dette er et mageplask eller en velfungerende VOEC-bestilling. Anonymkode: f5320...48b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Del Skrevet 11. november 2020 Ble for dyrt å handle der. Ble normal, tgr, søstrene grene på meg istedenfor. Anonymkode: 8aa37...af2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå