Gå til innhold

Tarot

aniM

Anbefalte innlegg

Synes dette er så spennende, og vil gjerne lære mer!

Noen som vet hvor jeg får kjøpt tarot kort?

Og noen som har noe informasjon å dele med meg ang. emnet?

Hadde satt stor pris på det :D

- Mina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Tarotkort får du kjøpt på bokhandlene. Og info ligger det endel om på nettet. Jeg har funnet endel der selv. Tarot er kjempespennende, men jeg har enda ikke knødd meg til å starte med det. Du får komme deg i gang, og så får du spå deg selv så godt du bare klarer :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det ikke sånn at Tarot-kort er noe man kun skal få som gave? Og ikke kjøpe til seg selv? For det skal være en som gir deg det for å anerkjenne at du har evnen...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Fikk tarot-kort av min mor. De er kjempefine og er i stilen engelsk middelalder....

Lenge siden jeg har brukt dem nå da... Får ta en runde igjen snart.

Mine er kjøpt på Scanalka / Natur og mystikk som lå på Grûnerløkka i Oslo. De har dessverre kuttet ut butikken, men har fremdeles postordrefirma på Harestua.

Kanskje du kan søke på Scanalka på nettet ?

Lykke til :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Tarotkort kan man kjøpe selv, men egentlig best å få de som gave. Kort og bok får du bestilt blant annet på internett siden TarotNorge, og hos Bokkilden.

Om du har lyst å lære deg å bruke tarot er den beste måten å lære dette på å ta et brevkurs innen dette. Kurset står også på siden til TarotNorge, og du kommer til å oppleve mye med kortene. Jeg begynte i 1998 med at jeg kjøpte ei bok og kort å satte i gang. Etterhvert kom jeg til at lærebøkene går ikke an å pugge med. Gjennom brevkurs er det ikke noe pugging i det hele tatt, ikke ei lærebok. Her lærer du med å bære et og et kort av gangen på deg, sove med kortet under hodeputen, og på den måten kan du begynne å drømme. Via drømmer lærer du deg å tolke disse kortene, alt skrives ned. Det er mye skriving, men det beste av alt du får grundig opplæring, samt at du går opp til eksamen.Når du har bestått så er du utdannet tarotist. Du kommer til å oppleve sider ved deg selv som du kanskje ikke var klar over at du hadde. Jeg anbefaler deg dette. Den eneste måte å lære på.

Et annet er du må ha respekt for hva kortene står for. De er ikke et leketøy som du tar fram for å bruke for eksempel i selskaper. Om du kanskje synes at brevkurs blir for dyrt, så anbefaler jeg boken Den Store Tarotboken av Jane Lyle. Der får du i allfall en innføring. Husk på bare ikke spå noen uten deres tillatelse først.

Internettsiden Mortania har også denne boken, og en del spennende kort.

Lykke til med spåingen!! :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan også få kjøpt tarot kort og bok om du melder deg inn i enegica.. Boken du bl.a. får kjøpt heter Den store boken om tarot kort av Jane Lyle.. Den skal være en fin bok for nybegynnere..

Jeg har selv akkurat kjøpt meg dette, og synes det er veldig interresant.. Men må innrømme at det er vanskelig å tyde kortene :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har tarotkort og Den store boken om Tarot av Jane Lyle. (Velkomsttilbudet i Bokklubben Energica)

Jeg har enda ikke brukt mer enn et par timer på de, for jeg føler at det ikke er noe jeg kan presse inn i timeplanen. De må brukes god tid på. Man må klarne/tømme tankene helt før man begynner med de, og det klarer jeg ikke så lenge jeg er i full jobb og er gravid og har 50% av ansvaret for en husholdning :ler:

Må nok vente til en roligere tid.

Ønsker deg iallefall lykke til med forsøket :blunke:

Klem fra Vinga

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hai gais 8)

Takk for mange nyttige og gode svar, er veldig positivt innstilt på det her, og ikke minst kjempeSPENT :)

Gleder meg til å sette igang!

Klem

- Mina

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

En som har respekt for tarot(kunnskap) begynner ikke med kort etter å ha lest en bok.

Svært få kan denne kunsten. Det er noe som går i arv.

leser en tlf.annonsene i eks. dagblad så ser det ut som det er mange som kan det.

Som tarotbruker og leser for andre har en stort ansvar. Du skal være en god menneskekjenner og ha god intuisjon.

Kontakt noen som virkelig kan det.

De som kan dette sier at min. læretid er 5 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tarot er veldig spennende og lærerikt. Om du skal kjøpe kortene selv, vit at der finnes mange forskjellige og velge mellom. Du bør velge de kortene som appelerer mest til deg.

Som de andre sier, dette er ikke noe leketøy, og bruker du kortene riktig kan det være meget nyttefullt. Du utvikler din egen intuisjon og vil nok få deg en del overaskelser-

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...