AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Har hatt en enorm belastning siste måneden. Sykdom i familien og jeg har stått på hele veien. Både på jobb, hjemme, barna og med den syke. Nå i helgen kjente jeg at kroppen var utslitt. Var hos lege i går og fikk en uke sykmelding. Tenkte at nå har jeg en uke til å slappe av og ta vare på meg selv. da kom feberen og hodepinen. normalt at en får feber og blir syk av å stå i stress over flere uker? Anonymkode: 45c5e...cca
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Har hatt en enorm belastning siste måneden. Sykdom i familien og jeg har stått på hele veien. Både på jobb, hjemme, barna og med den syke. Nå i helgen kjente jeg at kroppen var utslitt. Var hos lege i går og fikk en uke sykmelding. Tenkte at nå har jeg en uke til å slappe av og ta vare på meg selv. da kom feberen og hodepinen. normalt at en får feber og blir syk av å stå i stress over flere uker? Anonymkode: 45c5e...cca Ja tro meg kjære deg det er veldig veldig normalt. Du må ta det med ro! Du er bare et menneske ikke overbelast deg selv med så mye om gangen. Men det som skjer med stress er at når det går over lenger tid så vil immunforsvaret ditt svekkes og da er det lettere for kroppen å ta inn bakterier og virus som forårsaker engstelse og sykdom. Jeg råder deg på det sterkeste til å sette deg ned pust i bakken og slapp helt av denne uka her. Jeg kjenner ike deg men føler at du er et god menneske som står på for harde livet og gjør alt for at ting skal gå. Rundt. Nå er det viktig at du prioriterer egen tid og du puster. Kjenn på følelsene dine. Tankene. Hva er det som du savner som du ikke har hatt deg så mye tid til? Lese en bok? Skrive? Kontakte noen gamle venner? Hvor er du hen. Feberen kom fordi du har tillatt kroppen å gi etter for mye. Bare ta det med ro og prøv å samle krefter igjen til å lære av hva du vol bli bedre på når du er friskmeldt igjen. Masse lykke til! Og god bedring 😊🌼 Anonymkode: 7368d...0f6 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 39 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja tro meg kjære deg det er veldig veldig normalt. Du må ta det med ro! Du er bare et menneske ikke overbelast deg selv med så mye om gangen. Men det som skjer med stress er at når det går over lenger tid så vil immunforsvaret ditt svekkes og da er det lettere for kroppen å ta inn bakterier og virus som forårsaker engstelse og sykdom. Jeg råder deg på det sterkeste til å sette deg ned pust i bakken og slapp helt av denne uka her. Jeg kjenner ike deg men føler at du er et god menneske som står på for harde livet og gjør alt for at ting skal gå. Rundt. Nå er det viktig at du prioriterer egen tid og du puster. Kjenn på følelsene dine. Tankene. Hva er det som du savner som du ikke har hatt deg så mye tid til? Lese en bok? Skrive? Kontakte noen gamle venner? Hvor er du hen. Feberen kom fordi du har tillatt kroppen å gi etter for mye. Bare ta det med ro og prøv å samle krefter igjen til å lære av hva du vol bli bedre på når du er friskmeldt igjen. Masse lykke til! Og god bedring 😊🌼 Anonymkode: 7368d...0f6 Tusen takk for et omsorgsfullt og godt svar 😍 får ikke helt til å slappe av før i morgen, da kommer mannen hjem fra jobb.. og jeg er alene med barna. Men jeg sover og ligger å spiller på tlf og slapper av. Orker ikke så mye annet. Har ungdommer så de er selvgående, men det er jo hele tiden noe.. kjenner jeg trenger tid til å bare slappe av uten at noen krever noe fra meg. Anonymkode: 45c5e...cca
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Oi, god bedring! Det er ikke unormalt å bli syk av stress og utslitthet, men akkurat nå ville jeg bedt om en coronatest også, siden du har feber og hodepine - for å være sikker på at jeg ikke var farlig for omgivelsene mine. Anonymkode: 12171...266
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 41 minutter siden, AnonymBruker skrev: Tusen takk for et omsorgsfullt og godt svar 😍 får ikke helt til å slappe av før i morgen, da kommer mannen hjem fra jobb.. og jeg er alene med barna. Men jeg sover og ligger å spiller på tlf og slapper av. Orker ikke så mye annet. Har ungdommer så de er selvgående, men det er jo hele tiden noe.. kjenner jeg trenger tid til å bare slappe av uten at noen krever noe fra meg. Anonymkode: 45c5e...cca Ingenting å takke for. Du er ei sterk kvinne som driver ditt eget rede. Og jammen meg er det tøft til tider å holde styr på alt. Men noe spesielt jeg ville gjort med tanke på at du har barn og mann kanskje er å sette deg ned med alle sammen og si at nå er jeg helt utslitt. Jeg trenger bare litt rom til å ta en pause fra ting og ville satt pris på at dere som barna mine og mann ville satt pris på det og verdsatt denne lille tiden jeg har. Jeg vil finne meg selv igjen og jeg er altfor hard mot meg selv. Det tærer på meg og jeg ønsker ikke å gå rundt med hundre armer og bein når jeg innerst inne har det sånn. Det vil hjelpe for dem. De vil klare å se at mamma trenger ro akkurat nå og det eneste de trenger å gjøre er å gi litt tilbake ved å gi deg fred. Du greier det! Vi er hundretusenvis av kvinner som daglig må ty til så mye i løpet av en dag. Så dette fortjener du. Kjenn på kroppen. Hva trenger jeg? Hva er det jeg sliter med? Hvor har jeg meg selv akkurat her og nå? Gjør ting du ellers ikke ville gjort for da våkner man litt av den underbevisstheten man går rundt og har. Du er innmari god nok som du er det skal du vite. Det tror jeg dine nærmeste ser og ikke minst vennene dine. Stå på sier bare jeg Livet er så altfor kort for bekymringer og stress. Ta vare ❤️ Anonymkode: 7368d...0f6 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ingenting å takke for. Du er ei sterk kvinne som driver ditt eget rede. Og jammen meg er det tøft til tider å holde styr på alt. Men noe spesielt jeg ville gjort med tanke på at du har barn og mann kanskje er å sette deg ned med alle sammen og si at nå er jeg helt utslitt. Jeg trenger bare litt rom til å ta en pause fra ting og ville satt pris på at dere som barna mine og mann ville satt pris på det og verdsatt denne lille tiden jeg har. Jeg vil finne meg selv igjen og jeg er altfor hard mot meg selv. Det tærer på meg og jeg ønsker ikke å gå rundt med hundre armer og bein når jeg innerst inne har det sånn. Det vil hjelpe for dem. De vil klare å se at mamma trenger ro akkurat nå og det eneste de trenger å gjøre er å gi litt tilbake ved å gi deg fred. Du greier det! Vi er hundretusenvis av kvinner som daglig må ty til så mye i løpet av en dag. Så dette fortjener du. Kjenn på kroppen. Hva trenger jeg? Hva er det jeg sliter med? Hvor har jeg meg selv akkurat her og nå? Gjør ting du ellers ikke ville gjort for da våkner man litt av den underbevisstheten man går rundt og har. Du er innmari god nok som du er det skal du vite. Det tror jeg dine nærmeste ser og ikke minst vennene dine. Stå på sier bare jeg Livet er så altfor kort for bekymringer og stress. Ta vare ❤️ Anonymkode: 7368d...0f6 Om du bare hadde visst hvor like vi egentlig er. Da ville du ikke følt det så aleine heller. Jeg føler med deg 💕 Anonymkode: 7368d...0f6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Takk dere ❤️ jeg er egentlig ei energibombe som står på og får gjort unna det meste. Men når det blir mye motgang så går lufta ut av ballongen. Altså.. motgang og motgang.. ene foreldren min fikk akutt hjerneslag og har fått vaskulær demens pga skaden i hjernen. å se sin egen forelder i denne tilstanden er forferdelig tøft. Roter voldsomt og ble pleiepasient over natta. stiller opp alt vi kan, men det er først nå jeg begynner å ta inn over meg hva som har skjedd Anonymkode: 45c5e...cca
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Ja du kan få feber, hodepine, ondt i kroppen, ubehag og sykdomsfølelse av psykisk stress. Jeg har opplevd det mange ganger. Kroppen og psyken henger sammen og påvirkes av hverandre. Hatt feber og kroppslig ubehag og dårlig pga psykisk stress og problemer. Jeg blir dårlig nå av korona, fordi jeg har helseangst. Kjenner meg dårlig i kroppen. Ser ikke på nyhetene mer nå, må hvile meg og komme til hektene igjen. Anonymkode: cf708...8db
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 30 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja du kan få feber, hodepine, ondt i kroppen, ubehag og sykdomsfølelse av psykisk stress. Jeg har opplevd det mange ganger. Kroppen og psyken henger sammen og påvirkes av hverandre. Hatt feber og kroppslig ubehag og dårlig pga psykisk stress og problemer. Jeg blir dårlig nå av korona, fordi jeg har helseangst. Kjenner meg dårlig i kroppen. Ser ikke på nyhetene mer nå, må hvile meg og komme til hektene igjen. Anonymkode: cf708...8db Det er vel ikke uten grunn at folk blir syk når de har ferie.. når kroppen først har mulighet til å slappe av så kommer det. koronan er noe dritt!! Vi bor et sted i landet der det er null smitte i kommunen, så kjenner ikke på dette nå. Var verre i mars da alt var nedstengt. verre for folk som bor der det er mye, og mye restriksjoner. Anonymkode: 45c5e...cca
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå