Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Jeg går frisørlinja nå og lurer på hvordan det er å være frisørlærling. På skolen får vi beskjed om at det er forskjellig fra salong til salong hvordan opplegget er. Så da vil jeg gjerne høre fra dere hva deres erfaringer er.

Når begynte dere med kunder? Hadde dere kunder med en gang? I forhold til lønn, hadde dere 50% begge årene eller gradvis økning? Var dere lærling i kjedebedrift (feks Adam og Eva, Hairport, Nikita) eller liten salong? Følte dere at opplegget var godt planlagt, eller jobber man stort sett selvstendig? Har hørt noen skrekkhistorier av lærlinger som i perioder ikke har hatt veileder.

Skriv gjerne andre ting som er verdt å vite også 😊

Anonymkode: d99a2...573

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var lærling i en privat bedrift, var kun jeg og eieren, pluss en utenlandsk arbeider. Ble utnyttet til det fulle, gikk alene en dag i uken og hadde ansvar for salongen pluss den andre arbeideren som ikke snakket norsk. Annenhver helg alene også. Hadde null kursing, ingen veiledning. Hadde kunder fra dag en. 

Jeg ble til en skikkelig flink frisør, og hadde fulle lister hver dag så eieren tjente nok gode penger på meg! 

Grunnet arbeidsforholdene sluttet jeg etter noen år.. 

Anonymkode: 653ef...c7f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...