AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Smittede helsearbeidere blir bedt om å komme på jobb i Belgia. Hadde du gjort det samme? Jeg ville nok vært veldig skeptisk. Selv om noen ikke føler seg syk, så vil jeg tro stress kan føre til forverring. Og stress vil det jo være masse av om det er så travelt at smittede må jobbe. Anonymkode: 4d5d4...a7c
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Det er heldigvis ikke en aktuelt problemstilling hos oss enda og jeg håper inderlig at det ikke blir det heller. Noen hr milde symptomer og kunne helt klart har vært i stand til å jobbe, men hvor mange på sin vei hadde dem smittet. Anonymkode: 744ee...2ac
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Det blir vi da her også. Og ja, med rett utstyr er det tvilsomt vi smitter videre. Og man har ikke akkurat et valg når man blir beordret på den måten. Anonymkode: 45396...bef
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Jeg hadde ikke ville jobbet som helsearbeider nei, men da av redsel for å smitte andre. Jeg ble smittet i mars, og jobbet videre med den største selvfølge siden jeg ikke ble veldig syk - men da på hjemmekontoret i min kontorjobb. Jeg var da fremdeles arbeidsfør i min jobb, men hadde ikke sett meg arbeidsfør ute blant folk. Anonymkode: 000a1...ad6 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Det er jo egentlig en oppskrift på katastrofe. Sykehusene sier at de smittede ansatte bare skal jobbe med koronapasienter og at de er isolert på egne avdelinger, men det er mennesker dette her.. Det er umulig å lage et 100% vanntett system, det kommer til å sprekke og da har du plutselig koronautbrudd over hele sykehuset. Kreftpasienter og hjertepasienter og you name it. Det verste er at de ikke har noe valg i Belgia. For mange syke og for lite mannskap. Vi får bare håpe vi slipper den situasjonen her. Anonymkode: ebb1b...f6c 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Nei, det tror jeg ikke jeg hadde villet. Jeg ville vært bekymret for å smitte andre, og tenkt at regjeringen fikk da for helvete skaffe helsearbeidere annetsteds fra (som at Belgia har et samarbeid med Tyskland kunne vi hatt med f.eks Sverige). Jeg er tidvis imponert over hvor elendig kriseplanleggingen har vært. Greit vi ble overrumplet i mars, men nå er det november. Anonymkode: bf34b...72a 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Nei. Hadde jeg blitt beordret så hadde jeg nektet. Da måtte de gjerne sagt meg opp og tatt autorisasjonen fra meg. Hiver den gladelig ned i dass og trekker i snoren selv! Anonymkode: c7f42...848
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 De blir satt til å jobbe med pasienter som allerede er smittet, ikke med andre. Anonymkode: 533b6...7ac 1
youcancallmejune Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Hvis jeg var en frisk smittet lege eller sykepleier og ble bedt om pleie syke smittede fordi det var kritisk mangel på helsepersonell ville jeg sagt ja forutsett at jeg kunne komme meg til jobben på en trygg måte uten å smitte andre, og at alle jeg jobbet med også allerede hadde smitten. Jeg er ikke helsepersonell og vil neppe havne i en slik situasjon. 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Jeg hadde ikke hatt problemer med å komme på jobb med korona så lenge jeg kun fikk ansvaret for koronapasienter. Hadde ikke tatt ansvar for andre pasienter(jobber på intensiv) Anonymkode: b915e...e40
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå