AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Synker HCG ved MA? Produserer man fortsatt HCG når fosteret er dødt? Kan en eventuelt graviditetstest gi indikasjon i og med den måler HCG? Anonymkode: b3931...346
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Nei, ikke nødvendigvis. Det som kjennetegner MA er jo at fosteret dør men kroppen får det ikke helt med seg og støter det ikke ut selv. I tillegg så er en graviditetstest bare egnet til å måle om det fins hcg i urinen, ikke mengde, og i alle fall ikke pålitelig nok til å måle stigning. Det må i såfall gjøres med blodprøve hos legen. Om du er nygravid og engstelig, så er det dessverre ingen garantier som kan fortelle deg at akkurat denne graviditeten kommer til å gå bra. Men det er større sannsynlighet for at det går bra enn ikke, og den stiger for hver dag som går. Om du er veldig engstelig kan du spandere på deg en privat tidlig ultralyd for å se om det er liv etter uke 7 eller så. Anonymkode: 4bb1e...f1b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Jeg hadde en MA som ble oppdaget da jeg var litt over 8 uker, HCG steg i omtrent to uker etter at fosteret sluttet å utvikle seg men sank da det var konstatert MA (oppdaget 8+6, sluttet å utvikle seg rundt uke 6). Anonymkode: eb6df...3cb
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Hos meg utviklet det seg aldri foster (anembryotisk svangerskap), men HCG steg jevnt og trutt, og kroppen oppdaget ikke selv problemet før i uke 14. Anonymkode: 481e7...e54
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå