Gå til innhold

Erfaringer aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sikkert blitt spurt om før her, men fikk ikke noe opp i søket😅 Dere som har flere barn, ville dere gått for aldersforskjell mellom søsken på 2 år, 2,5 år, 3 år eller 3,5 år? 

Såklart klar over at man ikke kan velge dette, men hvis man i teorien kunne tenker jeg da😄 

Anonymkode: 0c348...782

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det der er vanskelig. Jeg vil si det avhenger helt av barnet man har og barnet man får. Vi fikk nummer to når eldste var 2 år og 3 måneder. Det har vært veldig hektisk siden eldste var veldig aktiv og hadde dårlig språk. Skulle jeg valgt ville jeg hatt minst 3 år mellom våre. Men jeg ser at andre har to år mellom barna sine ig hvor dette fungerer fint. De har rolige barb fra før.

Skrevet
34 minutter siden, lille pille skrev:

Det der er vanskelig. Jeg vil si det avhenger helt av barnet man har og barnet man får. Vi fikk nummer to når eldste var 2 år og 3 måneder. Det har vært veldig hektisk siden eldste var veldig aktiv og hadde dårlig språk. Skulle jeg valgt ville jeg hatt minst 3 år mellom våre. Men jeg ser at andre har to år mellom barna sine ig hvor dette fungerer fint. De har rolige barb fra før.

Mine har også 2 år og 3 måneder imellom, eldste her (eller nå begge to!) er som en ape, alltid høyt aktivitetsnivå, hadde lite språk da lillesøster kom. Var ekstremt tøft første året, nå er de 2 og 4, og jeg er ekstremt glad for at det ikke er større aldersforskjell! Om du har en mann som er flink å ta sin del av arbeidet så går det bra! 

Anonymkode: 78605...708

Skrevet

3 år

Anonymkode: 7e9b3...115

Skrevet

2 år. Og de har vært gode søsken hele veien.

Anonymkode: c6e89...dee

Skrevet

Vi har 2 år og det har vært hektisk men fint. De har et utrolig nært forhold og like interesser. Svigerinne har litt over 3 år og sliter enda med at eldste er så sjalu da han husket og forstod mer av det å være enebarn.. Men det er jo bare våre opplevelser og sikkert andre med andre erfaringer 

Anonymkode: b14cb...cdc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...