AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hei! Har fått mugg på 50% av tingene i kjelleren etter en vannlekasje. Har ei trapp i treverk og hyller i treverk som også har begynt å mugne. Er det noen som vet om jeg må rive alt i treverk som har mugg på seg for at muggen skal slutte å spre seg? Og må alt i kjelleren kastes, kun det som har mugg eller kan jeg vaske tingene med mugg i? Vannlekkasjen er ordnet opp i og jeg har satt ned luftavfukter. Anonymkode: 4ac68...114
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Kontakt Anticimex eller annen uavhengig aktør med ekspertise på soppangrep/skadedyr/råte. Det korte svaret er at noe må du kaste (porøse overflater), noe kan du vaske (impermeable overflater der hyfene ikke kan ha gått innover i materialet), noe kan kanskje reddes med puss, men det viktigste er at du må få gjort tørking profesjonelt. Det er ikke tørt nok dersom muggen gror, altså. Denne vurderingen må du få gjort av fagfolk. Anonymkode: 400e7...87e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå