Gå til innhold

Julekort til barnehagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er dette vanlig? Tenker det kan være hyggelig å gi et julekort med bilde av familien og kanskje konfekt. 

Eller er det bare rart? Barnet vårt går i en liten avdeling.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville ikke gitt konfekt. 

Det er ikke vanlig med julekort, og enda mindre vanlig at foreldre gir julegaver. FAU kan gi gave til hver avdeling, men bare rart om en forelder gjør det. 

Og konfekt er ikke lurt i korona-tider... 

Anonymkode: 75c7e...2c9

• Liker 1
Skrevet

Her er det helt vanlig å både gi julekort og julegaver til de ansatte i barnehagen. På skolen gir FAU fra hele trinnet, mens i barnehagen er det opp til hver enkelt. 

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er ikke vanlig med julekort, og enda mindre vanlig at foreldre gir julegaver. FAU kan gi gave til hver avdeling, men bare rart om en forelder gjør det. 

Det er like vanlig å gi julekort som å ikke gi det i min barnehagen. Beggen deler er helt ok

• Liker 5
Skrevet

Om en likevel lager julekort, så gir en gjerne til barnehagen også. Der vi har gått, har det alltid vært noen som har gitt, og så henger de opp. Julegave fra hvert barn har jeg ikke hørt om. Kullene spleiser på gave til de ansatte når de skal slutte for å starte på skolen

Anonymkode: 4e5f9...980

• Liker 1
Skrevet

I vår barnehage (privat) er det dessverre vanlig at foreldre går sammen om en gavekurv til de ansatte på avdeling. 50 kr per foreldrepar. Jeg er i mot dette og det er et veldig press. Man tør ikke si nei. Et år var det ikke gavekurv, men foreldre kjøpte selv gaver, og så sto det en kurv fremme i avdelingen som de putta oppi. Da spurte jeg forsiktig om de var innenfor å ha den fremme. Vi har gitt julekort med bilde, som vi uansett lager hver jul og gir til familie og venner. Men i år igjen er det spleis på vår minste avdeling. Ble lagt ut som et forslag på Facebook, og allle synes det er kjempe fin ide osv, gi de ansatte oppmerksomhet for jobben de gjør. Jeg er imot, fordi de skaper kjøpepress, ikke alle har økonomi til sånt, dessuten skal barnehagen fremstå som miljøvennlig og er opptatt av gjenbruk. Det gir ikke minst et sosialt press, det ender opp med at du bare blir med på det. Har så lyst å ta opp med problematikken med styrer, men usikker på ordleggingen. 

Anonymkode: 7b116...2d1

• Liker 2
Skrevet

I vår bhg (privat) så får alle vi ansatte en kurv med div godt å spise/drikke av foreldrene. Styret pleier å gi et gavekort fra dittgavekort. Men vi forventer ingen gaver!!!

Er også helt vanlig at familiene gir julekort, de henges opp og er så koselig:) 

Skrevet

I vår barnehage gir su en liten julegave fra alle. Det er frivillig å betale inn. Syntes det er en veldig grei løsning😊

Anonymkode: 59825...295

Skrevet

Vi gir julekort, kjøper gjerne noe sjokolade også ☺️

Anonymkode: 309fa...2a5

Skrevet

I barnehagen jeg jobber får de ansatte en fruktkurv fra su hver jul. Også er det litt forskjellig fra hva enkelte foreldre velger å gjøre på avdelingene. Men julekort er jo alltid koselig! Trenger ikke være med bilde, men en tegning barnet har tegnet og en liten tekst? 

Skrevet
På 11.11.2020 den 17.17, AnonymBruker skrev:

I vår barnehage (privat) er det dessverre vanlig at foreldre går sammen om en gavekurv til de ansatte på avdeling. 50 kr per foreldrepar. Jeg er i mot dette og det er et veldig press. Man tør ikke si nei. Et år var det ikke gavekurv, men foreldre kjøpte selv gaver, og så sto det en kurv fremme i avdelingen som de putta oppi. Da spurte jeg forsiktig om de var innenfor å ha den fremme. Vi har gitt julekort med bilde, som vi uansett lager hver jul og gir til familie og venner. Men i år igjen er det spleis på vår minste avdeling. Ble lagt ut som et forslag på Facebook, og allle synes det er kjempe fin ide osv, gi de ansatte oppmerksomhet for jobben de gjør. Jeg er imot, fordi de skaper kjøpepress, ikke alle har økonomi til sånt, dessuten skal barnehagen fremstå som miljøvennlig og er opptatt av gjenbruk. Det gir ikke minst et sosialt press, det ender opp med at du bare blir med på det. Har så lyst å ta opp med problematikken med styrer, men usikker på ordleggingen. 

Anonymkode: 7b116...2d1

Jeg er enig og syntes det er tull, kjpepress og mye styr. Det er mer enn nok julegaver i desember og hvorfor skal barnehageansatte ha noe? Tror jeg har mer å takke helsepersonell for enn barnehageansatte men det blir tullete å gi gaver her og der så gjør ikke det. Mange mennesker og hverdagshelter burde hatt en takk men det er unødvendig å kjøpe gaver hele tiden. Farsdagsgave, morsdagsgave, bursdager, babyshower,  fødsel, begravelseblomster, bryllup, jul, pluss masse andre anledninger. Det er enkelte som er så utrolig clade i oppmerksomhet og absolutt skal gi på vegne av alle. Tar bilder av seg selv som overrekker gaver som er fra alle. En liten " se hvor flink jeg er til å ordne"- oppmerksomhet. 

Anonymkode: ced03...a97

Skrevet
På 11.11.2020 den 13.14, AnonymBruker skrev:

Joda, det er vanlig. Vi får mange, henger dem opp på avdelingen. Veldig rørende. Det hender vi får gaver også. Jobbet i Oslo tidligere, der fikk vi veldig mange gaver til jul og sommerferien. 

Jeg pleier også å gi en jule og sommergave til de på avdelingen til barna mine, pluss lærer på barneskolen. 

Anonymkode: 79107...794

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...