Gå til innhold

Noen med kunnskap/erfaring som kan gi råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble ferdig utdannet nå i Juni, men sliter å skaffe meg «fast» jobb.

Jeg lurer på om noen har kunnskap/erfaring med bemanningsbyråer? Med tanke på fordeler og ulemper?

Jeg lurer også på om noen vet hvor mye de gir i lønn, for jeg vet at jeg får mindre enn om jeg hadde vært fast ansatt et bestemt sted. I min siste jobb (slutta i sommer pga. flytting) tjente jeg 163kr i timen (vikar på sykehjem), og det syns jeg er litt lite nå som er jeg ferdig utdannet og har en bachelor. Litt kjipt om jeg kommer til å tjene mindre enn det.

Håper på svar!

Anonymkode: bf720...d81

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet jo ikke hvilket fagfelt du har tatt bachelor i, men min mann som var nyutdannet master i økonomi ble tilbudt en årslønn tilsvarende 400K gjennom et bemanningsbyrå. Dette var i 2017. Altså ikke noe å skryte av, men all relevant erfaring er jo nyttig, og nå har han fast jobb med bedre lønn.

Anonymkode: 3493e...5a0

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Vet jo ikke hvilket fagfelt du har tatt bachelor i, men min mann som var nyutdannet master i økonomi ble tilbudt en årslønn tilsvarende 400K gjennom et bemanningsbyrå. Dette var i 2017. Altså ikke noe å skryte av, men all relevant erfaring er jo nyttig, og nå har han fast jobb med bedre lønn.

Jeg er utdannet innenfor helse- og sosialsektoren. Startet rett etter vgs. for 3-4 år siden.

Det var jo en kjempegod god lønn! Jeg kommer nok ikke til å være så heldig😂 

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er utdannet innenfor helse- og sosialsektoren. Startet rett etter vgs. for 3-4 år siden.

Det var jo en kjempegod god lønn! Jeg kommer nok ikke til å være så heldig😂 

Det er dårlig lønn for en med mastergrad, jo. Hva du som har bachelorgrad kan forvente tør jeg ikke gjette på, men sannsynligvis lavere, ja.

Skrevet

Innenfor helse og sosialsektoren kan være veldig mye. 

Er du f.eks. sosionom, bvped, vernepleier eller lignende er det nok dessverre alderen din som står litt i veien. Veldig få ønsker en så ung inn i f.eks. barneverntjenesten - noe som er forståelig. Mange steder har også aldersgrenser vet jeg.

De fleste jeg studerte med måtte jobbe litt som ringevikar rundt forbi, og kanskje flytte på seg. 

Anonymkode: f3845...332

Skrevet
4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Innenfor helse og sosialsektoren kan være veldig mye. 

Er du f.eks. sosionom, bvped, vernepleier eller lignende er det nok dessverre alderen din som står litt i veien. Veldig få ønsker en så ung inn i f.eks. barneverntjenesten - noe som er forståelig. Mange steder har også aldersgrenser vet jeg.

De fleste jeg studerte med måtte jobbe litt som ringevikar rundt forbi, og kanskje flytte på seg. 

Anonymkode: f3845...332

Fikk høre tidlig på studiet at alderen kom til å bli et problem for meg😩

Jeg trenger virkelig ikke noe fast i første omgang, bare en helgestilling/vikarstilling! Jeg kunne nok fått jobb på et sykehjem, men vil jobbe med noe mer relatert til studiet mitt. Dessverre gjør Korona, alderen min og lite erfaring det litt vanskelig😬

Jeg skulle gjerne flyttet litt på meg, men kan ikke av personlige årsaker. Er «masse» ledige stillinger her jeg bor, må bare få napp!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...