Gå til innhold

Er det skadelig for babyen å få "hår" i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jada, vi kan bekymre oss for mye vi som nylig har fått barn.....Men, spør likevell. Min 3 måned gamle sønn har fått ett nytt favoritt kosedyr. En stor isbjørn, med lange fluffy hår, som setter seg på fingrene hans, og overalt. Det jeg lurer på er om det er skadelig for ham å få i seg litt av dette fluffy håret??

Videoannonse
Annonse
Gjest LoisLane
Skrevet (endret)

Litt - nei.

Mye - ikke bra.

Tror jeg hadde prøvd å pense ham over på et litt mindre hårete kosedyr.

Endret av LoisLane
Gjest mor til 3
Skrevet

ville nok ikke latt han leke med dette kosedyret. alt for mye hår i munnen er i beste fall ekkelt og irriterende, i værste fall kan det bli store hårdotter som tetter for luft.noe annet er jo all skitten og midden som samles....hiv det i fryseren med jevne mellomrom!

Gjest Violetta
Skrevet

Jeg ville tenkt litt på hva dette kosedyret kan være innsatt med før man kjøper det. Slike ting er jo ofte innsatt med midler av forskjellig art, av forskjellige grunner.

Hadde ikke likt at mitt barn spiste på det nei.

Skrevet

Enig med Violetta. Selv spiste jeg hybelkaniner da jeg var liten, og min fetter spiste all pelsen av kosekaninen sin, og vi lever da ennå. Men vi var nok eldre enn tre måneder også, da.

Skrevet

Ja, er det rart generasjonen som vokser opp nå alle som en blir alelrgiske og etterhvert utvikler astma? Det er viktig at barn også utsettes for litt støv mens de er små, hvis ikke vil ikke imunnsystemet utvikle seg, og det vil ved senere anledning bli allergisk reaksjon. Selvfølgelig viktig å ikke overeksponere imunnsystemet for tidlig, men tendensen hos dagens mødre er å ha det helt sterilt rundt barna.

Selv vokste jeg opp i et hjem med vegg-til-vegg tepper og en mor som ikke var altfor glad i husarbeid. Jeg har ikke en eneste allergi av noe slag. De av mine venniner som har mødre med støv på hjernen har senere utviklet allergier...

Skrevet

Tror heller økt antall barn med allergi kan ha noe med tilsetningsstoffer mv. jeg - enn at folk har det for rent ;-)

Jeg ville slengt den nye favoritten i vaskemaskinen og gitt den en skikkelig omgang der. Husk å tømme lofilteret etter på. Da er den verste loingen over, evt plastinnsetting på hårene er forhåpentligvis borte, og småtten kan kose seg med favoritten. Om den da fremdeles er det ;-)

Tror neppe det er farlig-farlig, men det kan jo være ubehagelig. Kan kanskje risikere at han får litt irritasjons-hoste mv.?

Vær forsiktig med løse øyne, øre,nese mv. Det høres ikke ut som om dette er et kosedyr beregnet for så små barn, og et øye som løsner kan være mye farligere enn litt hår i munnen.

Skrevet

Denne siden sier også

at amming forårsaker allergi

at antibiotika kan gi allergi

at dieselbiler gir mer allergi

at rene hjem IKKE skaper allergikere, og at disse påstandene er potensielt farlige

og at 97% av artiklene om sammenhengen mellom inneklima og allergi er for dårlige

Artikkelen du linket til viste forøvrig bare at man burde få en lungeinfeksjon på ungene sine så tidlig som mulig dersom vi fungerer som mus, og har ikke noe med inneklima å gjøre... ;) Tror ikke det er større sjanse for å få denne infeksjonen selv om man lar støvet samle seg i heimen. ;)

Med andre ord - ingen fasit å finne på den linken heller. Bare ulike forskningsresultater... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...