Gå til innhold

Kosepose prøver ikke på mini

Kosepose

Anbefalte innlegg

Gjest Unicorn27

Jeg kjenner meg såå igjen!! 

Ventet maange år på mannen før han ble klar til å prøve! 

Endelig ble han klar og vi har nå prøvd i snart 7 mnd uten hell.. 

Jeg vet så godt hvor vanskelig det er å vente når man så gjerne vil ha barn! Men hold ut for plutselig en dag blir han klar og det er verdt ventingen ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Godis : Ja, krysser fingrene for at han endrer mening🤞 jeg ønsker absolutt ikke en presset mann som føler han ikke tok del i avgjørelsen, så det er veldig viktig at han ønsker dette like mye som meg. Han sier at for at det skal skje må han være ferdig utdannet, han er redd for å ikke være den pappaen han ønsker om man blander masteroppgave+nyfødt.. og jeg ønsker jo å respektere det, jeg er jo fortsatt ung! Han har jo sagt vi kan begynne prøving slik at baby kommer rett etter han har avsluttet utdanning, men så er det jo den prøvingen da, som kan ta mange år! Menmen! jeg er heldig som har verdens fineste mann og en mann som viiirkelig har lyst på barn om noen år❤️

Unicorn27 : åå, håper det klaffer for deg snart ❤️ Er jo litt sånn at man ikke kan planlegge alt, selv om jeg ønsker.. Men veldig fint at du sier det! jeg kjenner jo jeg blir litt stressa av tanken på at jeg skulle blitt gravid når kjæresten ønsker å vente!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kosepose skrev (1 time siden):

Menmen! jeg er heldig som har verdens fineste mann og en mann som viiirkelig har lyst på barn om noen år❤️

Fokuser på disse følelsene, så håper jeg ventetiden går raskere enn fryktet ❤️

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også lyst på mini. Mannen min også.  Vi har jobbet for det i mange år og spart opp mange penger til det skal skje, så endelig..... skal jeg få oppleve det store øyeblikket hvor jeg for første gang ser min egen lille,  MINI hos BMW-forhandleren 😛

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår så godt hvordan den ventingen er! Jeg har igrunn vært babysyk siden jeg var 16 😅 Og siden jeg var 20 hatt lyst på min egen lille, og ikke bare drømmen om det. Var også lenge sikker på at jeg skulle være mamma innen jeg fylte 23... 

Etter det som føltes som en evighet med prøving har jeg nettopp testet positivt! Om alt går veien blir jeg mamma et par måneder etter jeg fyller 25 🥰 Så årene med venting har vært lange her også, men nå er ikke min mann usikker og vår livssituasjon usikker. Vi har begge trygge jobber, biler og en god bolig den lille kan vokse opp og utfolde seg i ❤️

Bare tenke på det, at for hver måned og hvert år som går, så blir dere mer modne og kan gi barnet en enda bedre start på livet 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

@Niny Oj! jeg så plutselig at det var en kommentar jeg ikke hadde fått med meg😮 Gratulerer så mye med graviditet, du er heldig! ❤️  Er jo viktig å fokusere på de positive tingene og er jo alltid deilig å ha flere ting i boks, som utdanning! Tiden går heldigvis fort nå, ikke lenge igjen til dette semesteret er over!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei @Kosepose,

Så koselig med en tidlig "prøvedagbok"! Jeg har nylig opprettet meg en prøvedagbok selv, selv om vi ikke skal starte prøvingen helt riktig enda. Man har så utrolig mange følelser, forhåpninger og ikke minst bekymringer i denne prosessen, selv før man faktisk har startet helt opp med prøvingen, så det er veldig deilig å ha et sted hvor man kan dele alle disse tankene med andre likesinnede.

Jeg kjenner meg igjen i lengselen din, og føler såå på den selv. For meg er barneønsket veldig ferskt, og har faktisk først dukket opp for noen måneder siden. Da var det som om en bryter bare ble skrudd på, og var helt umulig å få av igjen🙊Siden da har det bare blitt mer og mer intenst og altoppslukende, så kan ikke forestille meg hvordan det må føles når ønsket har vært så sterkt i snart 10 år! Altså... man blir jo faktisk litt gal av dette her?!🙈

Håper du får babyønsket ditt oppfylt veldig snart altså🤞 Er det fremdeles 2025 som er året dere planlegger å starte? En lur ting du kan starte med i god tid i forveien (som kanskje kan føre til at ventetiden gir litt mer mening) er å slutte på hormonell prevensjon, og starte opp med temping for å få full kontroll over eggløsningen og syklusen din :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@AnnabelHar nettopp lest gjennom dagboken din, er ikke så god på å legge igjen spor, men gleder meg til å følge deg videre! Krysser fingrene for at det går raskt for dere🤞 Ja, er så godt å ha noen å dele det med når det noen gang blir litt for mye for kjæresten.

Jaa, kan absolutt skrive under på at man blir litt gal av å ha det ønsket! Høres deilig ut at ønsket plutselig kom og så får du startet så fort! Tror nok det som holder meg litt igjen fra å gå fra vettet(🤪) er at jeg ikke har startet å finne syklus, så da er jeg lykkelig uviten om når jeg har EL og lignende! 

Planen er kanskje endret litt igjen faktisk, så kaaan se ut som vi starter prøving våren 2023 for å prøve på termin rundt jan-mars(litt likt som dere?)! Så faktisk å starte å tempe og finne syklus neste vår, gleder meg allerede👏🤗  føler at når jeg skal begynne å finne syklus så er jeg liiittegrann nærmere en prøveperiode!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

For tiden er jeg så utrolig babysyk, kanskje litt våryr🙈 et familiemedlem har fått hund, jeg får passe den lille valpen mye, så for nå holder det som en liten erstatning for en liten baby🐶 likevel går jeg rundt med mye vondt i magen, tror kanskje det kommer av lengsel. Kjæresten har forresten gått med på å begynne prøving om 2 år🥳  og han har sagt at det er noe han selv ønsker og han kommer ikke til å skifte mening fordi han så hvor vondt det var for meg! Gleder meg jo litt allerede! Planen er som sagt å ta ut spiral neste vår/sommer og så begynne å finne ut av syklusen min! Startet på p-piller for 10 år siden, så husker ikke i det hele tatt hvor ofte jeg hadde mensen! Syntes kaanskje å huske at syklusen ikke var stabil, men det er egentlig bare gjetning🤷🏼‍♀️ 

alle dager er like nå i korona, det gjør at tiden går utrolig fort! Litt synd at jeg bare ser fremover til prøvestart, men prøver å nyte de små øyeblikkene i hverdagen! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig at det blir prøving om to år 🥰 Det er en stund til, men det er faktisk ikke såå lenge. Jeg synes du har en god plan for å bruke tiden fremover produktivt til tross for at prøvingen ikke starter enda. Å begynne neste vår med å finne ut av syklusen kommer nok til å bli gull verd 👏 Og om syklusen var litt ustabil før prevensjonstart trenger ikke ha noe å si, etter så mange år kan den ha endret seg av andre årsaker uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 6 måneder senere...

@Godis takk for koselig kommentar! Er veldig lite aktiv her, så glemmer også å svare på kommentarer🙊

Lengselen har tatt seg skikkelig opp i det siste, heldigvis går dagene fort! Nå er det ikke lenge igjen🥰 forhåpentligvis hvertfall..

Redd jeg rosemaler graviditet/babytid! Selv om jeg føler det eneste man får innprinta er hvor tungt graviditet og baby er, så sier jo mange at man ikke vet hvor tungt det er før man står i det! Hmm, vet ikke hva jeg tenker om det! Spent hvertfall på når det blir min tid!

Har begynt å trene skikkelig igjen, må si at eneste motivasjonen for treningen er så jeg kan ha en sterk kropp til graviditet! Eller er jo godt for hodet også da! 

tenkte bare å komme innom med en oppdatering, mest for min egen skyld kanskje🥰

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hyggelig å høre fra deg! Sikkert ikke dumt å begrense hvor mye tid du bruker her inne. Høres kjempelurt ut å trene kroppen opp til graviditet, jeg kjenner at jeg gjerne skulle hatt et litt sterkere utgangspunkt å tære på i alle fall. Det er BARE positivt med en sterk kropp 😊

Ellers forstår jeg godt hva du mener med å rosemale graviditet og babytid. Nå som jeg har vært gravid i mange mange måneder, kan jeg skrive under på at det er mulig å rosemale, og jeg har definitivt gjort det i forkant. Som jeg gledet meg til å bli gravid før jeg ble det, og så har jeg omtrent hele graviditeten hatt et svært anstrengt forhold til hele situasjonen. Men nå som jeg er gravid og misliker det, kan jeg love deg at jeg likevel sitter her og rosemaler babytiden, selv om den for alt jeg vet kan bli grusomt tung den også 😄 Jeg tror det er sunt å glede seg og se for seg den best mulige situasjonen, men samtidig kan det jo være greit å være litt forberedt på at det kan gå andre veien også. Så det ikke kommer helt som et sjokk og blir vanskelig å takle 🤭

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 11 måneder senere...

Hei, lenge siden sist☺️ Helt utrolig at det har gått ett år siden siste post! Det med baby ligger i bakhodet alltid, men har ikke samme savn/lengsel nå som før! Heldigvis! 

Jeg ønsker jo å begynne prøving neste september.. men kjæresten føler seg ikke klar, så det er jo litt vanskelig. Neste år blir han 29 år, så er jo en fin tid sånn sett. Lurer på om han aldri blir helt klar, men at man må hoppe i det, er hvertfall det våres felles venner sier.

Har blitt et litt vanskelig tema, det med baby. Kommer vel av at jeg har snakket om det i så mange år nå, mens han ikke er helt klar.. så sier han at han blir litt lei av at jeg tar det temaet opp hele tiden, så har forsøkt å ikke nevne det så ofte!

liten oppdatering fra meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 år senere...

Annonse

Hei igjen, lenge siden sist🩷 samboer sa endelig ja til å begynne prøving i april, så det gjorde vi! Og det gikk faktisk på første forsøk! Så nå er jeg 4+4 uker på vei❤️ er utrolig lykkelig!

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer så mye! 🤩 Da ligger vi dønn likt omtrent, er 4+3 i dag selv 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kosepose skrev (35 minutter siden):

Så gøy🥰 @Yrno

har dere prøvd lenge?

Vi skulle begynne å prøve i juni, så har ikke prøvd i det hele tatt denne gangen 🙈 Har en mini fra 2022 som satt på PP2 ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...