AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Har inntrykk fra det virkelige liv (familie, barselgruppe etc..) at ammingen går problemfritt. Noen blir såre men thats it virker det som. Men leser på nett at det er vanlig? Så spørsmålet mitt er hvilke utfordringer du hadde/har med ammingen og når det løste seg? Selv er jeg på 4. uka med brystskjold (baby 6 uker). Fikk ikke til ammingen de to første ukene pga. sugesvak baby. Måtte pumpe og koppmate. Hver amming tar fortsatt en times tid og ofte en gråtende og kavete baby. Blir mange timer daglig i sofaen og føler jeg aldri kommer meg noen vei! Del gjerne deres erfaring slik at vi som har problemer ikke føler oss alene❤ Anonymkode: c7100...c9e 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Å bruke en time på en amming og å tilbringe mange timer om dagen med amming er jo helt vanlig når baby er bare 6 uker. Anonymkode: d3784...1f2 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Hadde ikke melkeproduksjon, løste seg ved at han fikk flaske. Anonymkode: 95b03...ce3 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Foreslår du googler litt om ammeproblemer. For da ville du sett at nei, det er ikke uvanlig, hele 40% strever med ammingen. Og ja, det er helt vanlige problemer at amming tar eviglang tid, barnet er sugesvakt og får ikke i seg nok næring bare ved diing for det blir for slitent til å die til det har fått nok, klumper i puppene, tette melkeganger, overproduksjon, for lite produksjon, såre og blødende brystvorter, brystvegring, osv. Anonymkode: 15898...607
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Prøvde noen måneder, fikk det aldri ordentlig til. Hylende baby og trist mamma. Gikk over til flaske, alt føltes bedre. Litt trist der og da, men tenker jo aldri på det nå lenger, flere år senere. Skal sies at baby brukte laaang tid på å spise flaske også da, gjerne 45 minutter Anonymkode: 9d7d0...80f 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Tusen takk for svar dere! Greit å lese om andres erfaringer da dette er min første og ikke har så veldig mange venninner med babyer heller. Er det virkelig vanlig at ammingen tar over en time? Trodde det var mye pga. jeg bruker ammeskjold + babyen er sugesvak. I barselgruppa mi er vi 7 stk, 2 gir flaske. De resterende legger babyen til puppen, den ligger der mellom 5-30 min uten tull/gråt. Det er bare jeg som sitter så lenge og må koble babyen på hele tiden fordi hun gråter. Alle babyene er født i september. Min er født i slutten av måneden da, så kanskje det har noe å si🤔 Anonymkode: c7100...c9e
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 De første 2-3 månedene lå mini mer eller mindre konstant på puppen. Altså, hver ammestund tok gjerne en-halvannen time, og hun var gjerne sulten igjen en liten time senere. Og jeg vil ikke si jeg hadde ammeproblemer per se, hun var bare treig til å spise. Det kom seg når hun begynte å bli mer interessert i verden rundt. Les gjerne om fjerde trimester, det kommer ikke til å være sånn for alltid 😊 Anonymkode: aabea...27f
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Her er baby tre måneder, og jeg ammer fortsatt med skjold. Får det noenlunde til uten, men det er mye kaving og gråting fra baby og blir da generelt veldig stressende. Da foretrekker jeg å heller ha en koselig ammestund ved hjelp av skjold 😊 Baby ligger gjerne på puppen mellom 30-45 minutter (brukte gjerne lenger tid når han var yngre), men han er en type som koooser seg med maten. Personlig velger jeg å ikke se på det som et nederlag å bruke skjold 😊 Det gjør det bedre for både mor og barn i vårt tilfelle! Vi fortsetter å prøve uten innimellom, men jeg orker ikke at det skal bli en negativ greie for noen av oss! Anonymkode: 6567a...634
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Jeg har også en baby på 6 uker. Har ikke samme problemer som deg, men baby her slipper ALDRI puppen for å vise at hun er fornøyd. I tillegg gulper hun noe sinnsykt. Det ødelegger også for det meste av søvnen hennes. Men det rare er at når hun får flaske gulper hun så og si aldri. Så for både hennes og mitt beste går vi nå gradvis over til mme. (Har ikke pumpevennlige pupper.) Anonymkode: 5d7a0...cd8 1
boblevann Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Min er ett år og amming er avsluttet - men de første to månedene var et sant helvete. Etter fødsel tok han ikke brystet, så jordmødrene bare stappet det i munnen hans. Han fikk helt feil sugetak, og hadde det hele ammeperioden. Han fikk aldri tømt brystet, jeg fikk overproduksjon i tillegg - så ungen ble spylt ned hveeer gang. Satt masse i halsen, og hadde masse luft. I tillegg hadde jeg store, åpne kjøttsår på begge puppene i mååånedsvis og gråt ved hver eneste amming. Brukte en halv formue på kremer, salver osv for puppene totalt uten effekt. Gruet meg til neste amming før forrige var ferdig. Det var en helt heslig periode, savner det ikke på en flekk 😛 Redningen ble tungebåndsklipp+en helt fantastisk ammehjelper over Facetime. Helsestasjonen kunne ikke hjelpe i det hele tatt. Men det gikk seg til etter det overnevnte 😍
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå