Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin om noen uker og mannen min har blitt skikkelig på dårlig humør. Jeg begynner å få skikkelig angst nå merker jeg. Våknet opp i natt med diare og føler meg kvalm.. han har blitt så gretten og klager på alt jeg gjør og ungen. Jeg er så nervøs om morgen for jeg vet ikke hva han skal klage på eller være irritert over. Nå idag tidlig begynte han å omryddd kjøkkenet for alt er så feil sier han. Jeg føler bare jeg må prøve få han på godt humør ... Vil bare han skal være normal igjen :(

Anonymkode: 75d5f...aad

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet du hva. Under middagen i dag sier du til han at dere må snakke litt sammen. Spør når det passer best for han iløpet av kvelden. Så prater dere ordentlig sammen der han faktisk må forklare oppførselen sin. Kanskje han er redd for forandringen som snart kommer til å skje, kanskje det er mye med korona og jobb, kanskje du har forandret deg uten at du vet det. Dere må snakke om det rolig og saklig :)

Anonymkode: d9df8...cf6

• Liker 8
Skrevet

Har du forsøkt å snakke med han? Fortelle hvordan dette er for deg?
Menn er ikke tankelesere vet du :)

Anonymkode: ca265...4af

Skrevet
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg har termin om noen uker og mannen min har blitt skikkelig på dårlig humør. Jeg begynner å få skikkelig angst nå merker jeg. Våknet opp i natt med diare og føler meg kvalm.. han har blitt så gretten og klager på alt jeg gjør og ungen. Jeg er så nervøs om morgen for jeg vet ikke hva han skal klage på eller være irritert over. Nå idag tidlig begynte han å omryddd kjøkkenet for alt er så feil sier han. Jeg føler bare jeg må prøve få han på godt humør ... Vil bare han skal være normal igjen :(

Herreguud, det er som å høre min mann fortiden. Er vel og merke ikke gravid. Men mannen her i hus har vært sur i over 3 uker, snakker lite!! Jeg holder ut, og prøver så godt jeg kan for å blidgjøre han (selvom jeg vet det blir feil). Han klager på at jeg setter ting feil inn i maskinen. Jeg har spurt han hva det er, han nevnte det var mye småting her og der som irriterte han. 

Jeg får også vondt i magen, sover lite og får panikkanfall. 

Kan det være depresjon? Har de møtt noen andre? Spm er mange. Trøst deg med at du er ikke alene Ts. 

Anonymkode: cb6c3...0e4

Skrevet
4 minutter siden, AnonymBruker said:

Herreguud, det er som å høre min mann fortiden. Er vel og merke ikke gravid. Men mannen her i hus har vært sur i over 3 uker, snakker lite!! Jeg holder ut, og prøver så godt jeg kan for å blidgjøre han (selvom jeg vet det blir feil). Han klager på at jeg setter ting feil inn i maskinen. Jeg har spurt han hva det er, han nevnte det var mye småting her og der som irriterte han. 

Kan det være depresjon? Har de møtt noen andre? Spm er mange. Trøst deg med at du er ikke alene Ts. 

Så godt å høre jeg ikke er alene? Han er mye hjemme pga korona og og dårlig med arbeidsoppdrag.. jeg har tatt det opp med han men han virker ikke å ta det inn og sier bare han har rett i det han gjør . Og maser mye om alt må være på plass om babyen. Han er på mye bedre humør når ungen har lagt seg eller om han har hvilt litt .. han spør jo om det går bra med meg. Men jeg har vært i voldig forhold før og får litt flashback og tenker hva hvis det blir verre. Men han er ikke veldig og er ikke slem mot meg. Jeg vil bare vi skal glede oss til babyen kommer. 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Ps mannen her sier også småting irriterer han og

Skrevet

Kan høres ut som begynnende depresjon.  Menn kan også få "fødselsdepresjon". 

Anonymkode: d831f...472

• Liker 1
Skrevet

Dere må kommunisere med partner :)

Sett dere ned, fjern distraksjoner, og prat. Helt ærlig må dere kunne kommunisere før barnet kommer og alt blir kaos.

Anonymkode: 8a70d...15c

Skrevet

Som alle andre her sier, sett deg ned å snakk ordentlig med han. Dere skal gå igjennom en stor forandring, dere får et barn! 
Det kan være han er stressa, eller noe med jobben, corona, venner, familie, you name it. Snakk ut med han under middagen og finn ut av det i stedet for å holde det for deg selv :) Lykke til! 

Skrevet
10 minutter siden, Tuppeluri said:

Som alle andre her sier, sett deg ned å snakk ordentlig med han. Dere skal gå igjennom en stor forandring, dere får et barn! 
Det kan være han er stressa, eller noe med jobben, corona, venner, familie, you name it. Snakk ut med han under middagen og finn ut av det i stedet for å holde det for deg selv :) Lykke til! 

Har prøvd å snskke med han. Men han bare fortsetter?

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ps mannen her sier også småting irriterer han og

Har begge mennene våre havnet i en depresjon kanskje? De er like i væremåten. Min er småsur, irritabel, kort lunte, trist og nedstemt.

Hvor gamle er dere? 

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker said:

Har begge mennene våre havnet i en depresjon kanskje? De er like i væremåten. Min er småsur, irritabel, kort lunte, trist og nedstemt.

Hvor gamle er dere? 

35 og 39.... Godt mulig? En kombinasjon av alt inkl korona? 

Skrevet
44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så godt å høre jeg ikke er alene? Han er mye hjemme pga korona og og dårlig med arbeidsoppdrag.. jeg har tatt det opp med han men han virker ikke å ta det inn og sier bare han har rett i det han gjør . Og maser mye om alt må være på plass om babyen. Han er på mye bedre humør når ungen har lagt seg eller om han har hvilt litt .. han spør jo om det går bra med meg. Men jeg har vært i voldig forhold før og får litt flashback og tenker hva hvis det blir verre. Men han er ikke veldig og er ikke slem mot meg. Jeg vil bare vi skal glede oss til babyen kommer. 

Da må du sette deg ned og  snakke med han om at han trigger angsten din. Dette er faktisk både slemt og psykisk vold. 

Anonymkode: 78a32...ce9

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja, kanskje. Virker det som at han har mistet interessen for deg? Det kjenner jeg på. Samt at han klager og er innesluttet. Ikke alltid lett å forstå hva menn tenker. Hadde de vært litt mer åpne og snakket om følelser så hadde det vært så mye enklere. Mannen min er 45. 

Skrevet

Du sier selv at han er mye hjemme og har lite arbeidsoppdrag pga korona. Han er mest sannsynlig superstresset pga dette - det kommer tross alt en ny tass om kort tid. Å gå på denne måten kan tære på alle. Det er ingen unnskyldning, men det kan være en forklaring. Du må snakke med han TS og forklare hva oppførselen hans gjør med deg.

Anonymkode: cc812...db9

Skrevet

Høres ut som ett snev av fødselsangst/fødselsdepresjon hos menna deres. Alle menn får det til en viss grad. Noen blir sure, noen blir bare litt stressa mens noen går helt i kjelleren. Prat med dem, kommunikasjon er veldig viktig i en så sårbar situasjon som dere er i nå. Prøv å ikke beskylde dem, men annerkjenne at de har det tøft og at dere kanskje trenger input fra en nøytral tredjepart 😊 og kontakt gjerne helsestasjonen, dere skal ikke måtte ha det sånn hjemme med den påkjenningen som en graviditet allerede er! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...