AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hei. Min mor ble for ett års tid siden uføretrygdet. Det var nok så og si helt riktig for hennes del da hun har slitt med helsa ei stund. Problemet er at hun kjeder seg og er veldig kontaktsøkende. Jeg kan ikke ha en eneste fridag omtrent uten at hun snuser det opp og ringer å sier at hun tar seg en tur "siden jeg har fri". Eller hun spør om jeg kan være sjåfør for henne, da hun ikke kjører bil selv. Veldig ofte kommer hun uten å si fra på forhånd også. Når hun kommer blir hun gjerne på timesvis, selv om hun ser jeg står midt oppi noe annet. Hun er veldig opptatt av hvilke dager jeg har fri, og jeg synes det blir veldig dumt at jeg må begynne å lyve og febrilsk ordne andre planer når jeg en sjelden gang har lyst på en dag fri for meg selv i mitt eget hus. Enten for å slappe av, eller for å få gjort unna husarbeid eller andre ting som må gjøres uten å bli forstyrret. Er det noen som har tips til aktiviter jeg eventuelt kan foreslå for henne, slik at hun ikke kjeder seg sånn? Hun har dessverre ikke noen spesiell hobby eller interesse, så derfor er jeg litt i beita for hva jeg kan foreslå. Corona setter jo også sine begrensninger nå. Hun har en samboer som jobber ganske mye, så tror hun også føler at han er litt lite tilstede. Anonymkode: 8291b...dc8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Hun kan bli hundelufter. Mange som trenger hjelp til å lufte hunden av og til. Har selv gjort det. Da får hun lange turer, mosjon og frisk luft. Anonymkode: 8a9a7...07a 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Dersom hun er dårlig på tekniske ting, lær henne om streaming, foreslå lydbok-app, last ned Candy Crush😉 Kanskje foreslå et kjæledyr dersom hun ikke har. Legg det fram som at det er bra for henne å slappe av litt når man er syk. Anonymkode: b1679...3c3 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Tror du må tørre å være ærlig, si at du har behov for egentid når du endelig har litt fri innimellom, for hun forstår det tydeligvis ikke selv. Anonymkode: b93bf...27b 1
Kokeshi Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Jeg tror det er greiest å si det som det er. Få frem at det er hyggelig å tilbringe tid med henne, og at du skjønner at hun kjeder seg. Men, at du også trenger litt tid for deg selv når du først har en dag fri. Det er jo mye hun kan finne på, det kommer jo an på hva hun liker å drive med. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå