AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Er lønnssats ene det samme i dagligvare som i klesbutikker? Anonymkode: 4b33a...95a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Sånn ca. iallfall. Anonymkode: a15e4...e7b
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 Kommer an på om butikken benytter seg av tariffavtale, er det store kjeder har de gjerne forpliktet seg til det, det er lengre åpningstider på matbutikker enn motebutikker så da får du gjerne UB tillegg hvis du skal jobber over 50 timer i mnd Er det ikke tariffavtale har man gjerne sykt lav timesbetaling, mange mindre "motebutikker" benytter seg av dette, men lokker med goder som personalrabatt ect Anonymkode: 9af32...9fe 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Kommer an på om butikken benytter seg av tariffavtale, er det store kjeder har de gjerne forpliktet seg til det, det er lengre åpningstider på matbutikker enn motebutikker så da får du gjerne UB tillegg hvis du skal jobber over 50 timer i mnd Er det ikke tariffavtale har man gjerne sykt lav timesbetaling, mange mindre "motebutikker" benytter seg av dette, men lokker med goder som personalrabatt ect Anonymkode: 9af32...9fe Jepp, jobber i klesbutikk i en stor kjede, uten tariffavtale, og lønna er skammelig dårlig. Har et veldig gunstig personalkort med rabatter i en hel masse butikker - som stort sett kun finnes i hovedstaden. Det gjør ikke lønna verdt det, mao. Derfor jeg lurer på om lønna kan være annerledes i en dagligvarebutikk. Ser en av de store kjedene lyser ut en stilling, og selv om jeg ikke trives veldig godt i nåværende jobb så er det ikke fryktelig fristende å jobbe i dagligvarehandelen hvis ikke lønna er merkbart bedre. Anonymkode: 4b33a...95a
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 3 timer siden, AnonymBruker skrev: Jepp, jobber i klesbutikk i en stor kjede, uten tariffavtale, og lønna er skammelig dårlig. Har et veldig gunstig personalkort med rabatter i en hel masse butikker - som stort sett kun finnes i hovedstaden. Det gjør ikke lønna verdt det, mao. Derfor jeg lurer på om lønna kan være annerledes i en dagligvarebutikk. Ser en av de store kjedene lyser ut en stilling, og selv om jeg ikke trives veldig godt i nåværende jobb så er det ikke fryktelig fristende å jobbe i dagligvarehandelen hvis ikke lønna er merkbart bedre. Anonymkode: 4b33a...95a Jeg jobber i dagligvare. Har 211 kr timen pluss tillegge, her faller vell kravet om såså mange timer for rett på tillegg bort nå ved ny tariff. Skam godt betalt er det ikke, jeg byttet fra 70/80% til 100% og merker goodt at alle tilleggene er borte. Jobber man stengevakter er det jo plutselig ålreit betalt jobb. Anonymkode: b562f...05b
Gjest ti10 Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Det kommer an på hvor du jobber, dvs. hvilken motebutikk, men jeg mener jeg har hørt at det er bedre betalt i dagligvarekjeder. Og i dagligvare/bensinstasjon er det også kvelds-/helge-/høytidstillegg, disse tilleggene er det nok færre av i klesbutikker.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 Jeg tjente 210 kr/t på Kiwi, men 175 kr/t i klesbutikk. Tror dagligvare generelt er bedre betalt, men kommer kanskje an på butikken. Anonymkode: f3535...024
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 Jeg tjente 120 kr i timen da jeg jobbet deltid i dagligvarebutikk. Men dette er syv år siden, så regner med at lønningene har steget en del. Anonymkode: 70051...185 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 Jeg jobber i dagligvare, vi har ikke tariffavtale, men vi følger den, så jeg har 211kr med full ansiennitet, har også UB tillegg, og 50% og 100% hvis jeg jobber overtid. Ikke veldig godt betalt i forhold til mange andre yrker, men hjelper godt med tillegg 😊 Jobber da også søndager, ikke så gøy, men veldig godt betalt og heldigvis bare tidligvakt. Anonymkode: 0eff2...2f8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå