AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #41 Skrevet 11. november 2020 Hvor nærtagende er det mulig å bli? Drittunger finnes i alle aldre, ingen får varige mén av å bli betegnet som en. Anonymkode: 6e2f1...cab 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #42 Skrevet 11. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: I min kultur, og jeg vil si at det samme gjelder mange kulturer, er det helt uakseptabelt å bruke stygge ord når man snakker om barn. Man kan gjøre det når man snakker om voksne, ja, men om barn, nei. Det er helt tabu. Anonymkode: de506...9f1 Noen ganger bør vi ta til oss mer fra andre kulturer, tydeligvis. Anonymkode: 8d069...83e
cattleya Skrevet 11. november 2020 #43 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Herrlighet så politisk korrekt da. Mange barn med ufordragelig oppførsel. Hva skal man si da om unger som oppfører seg som drittunger..? Atferdsmessig utfordret? Offer for ikke fordelaktige arv- og miljøfaktorer? Anonymkode: a2f37...834 Mange barn har ufordragelig oppførsel ja, det kan vi være enige om. Å kalle de for ukvemsord bør vi alle holde oss for gode til.
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #44 Skrevet 11. november 2020 Enig med ts.. mange her på forumet som ikke liker barn, eller helst ikke andres barn.. grusomt å lese Anonymkode: 85f55...f20
Drizzt Skrevet 12. november 2020 #45 Skrevet 12. november 2020 8 timer siden, AnonymBruker skrev: Helt uhørt da også! Hilsen norsk dame. Det finnes ikke dårlige barn, bare barn som HAR problemer Anonymkode: 8a3ba...11e Det finnes egentlig all slags barn. Barn som oppfører seg og barn som ikke gjør det. Barn som mobber og barn som ikke gjør det. Barn som plager andre og barn som ikke gjør det. At det i stor grad er avhengig av foreldrene og om de gjorde jobben sin med oppdragelsen er det ingen tvil om. Bortsett fra hvor atferden skyldes diagnose foreldrene ikke kan gjøre noe med. For meg er ord som ''drittunge'' beskrivende kun for atferden og ikke barnet som et menneske. 12 timer siden, Albbas skrev: Godt mulig noen har forklart det sånn til deg, men min erfaring er at det brukes mest om småbarn (barnehagebarn). Jeg trodde i starten at det henviste til små barn som fortsatt bruker bleie når de gjør nummer 2, men ble raskt korrigert at det handler mer om oppførsel som ikke står til alder og modning enn om hvor man gjør nummer 2. Men for all del, folk kan bruke ordet forskjellig. Jeg forholder meg til det som ble fortalt til meg av flere. Kanskje er det bare en av flere måter å bruke ordet på. 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #46 Skrevet 12. november 2020 Drittunger finnes i alle aldre. Mange barn som både voldtar, dreper og torturerer på eget intiativ - det er ikke noen unnskyldning at e er unge. Samme me rusmisbrukere og psykisk syke. Gjør de fæle ting, er de fæle folk. F.eks james bulger Anonymkode: 1e091...c1a 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #47 Skrevet 12. november 2020 14 timer siden, Albbas skrev: Godt mulig noen har forklart det sånn til deg, men min erfaring er at det brukes mest om småbarn (barnehagebarn). Jeg er uenig. Stort sett brukes det akkurat som Drizzt har fått forklart. Anonymkode: cca73...add 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #48 Skrevet 12. november 2020 Det er fælt å si det. Men noen unger er rett og slett noen ordentlige onde drittunge. Når de blir voksne, er de noen ordentlige drittsekker. Alle kjenner noen tenker jeg. Drittunge er unger som tar utrolig mye plass, og gjør bare drit uten noen form for empati for andre. Det er bare ugang og faenskap med de. De er uhelbredelig, og fortsetter som nevnt som noen drittsekker i voksen alder. Først inn og ut av rektors kontor, så inn og ut av fengselet. Anonymkode: 4af98...042 3
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #49 Skrevet 12. november 2020 «Drittunge» er et begrep jeg kun bruker i det stille, og da som mental samlebetegnelse på de barna som passer i følgende kategori: De barna som har grenseoverskridende atferd som skader, forstyrrer og/eller frustrerer majoriteten av oss andre rundt dem, og som IKKE responderer adekvat på saklig, rolig tilsnakk og korrigeringer fra oss, SAMTIDIG som vi ikke er i den posisjon/relasjon overfor dem som setter oss i stand til å sette inn videre tiltak på det nivået som trengs for å faktisk stoppe problematferden. Et barn jeg har ansvar for og albuerom til å korrigere med de (lovlige) midler som måtte kreves for å få stoppet dem fra å plage andre, kvalifiserer ikke som «drittunge». Men et barn i mitt barns klasse, som turer frem som hun vil og foreldrene hører bare ikke på det øret og klikker på meg når jeg rolig og saklig sier ifra, slik at ingen får gjort noe med situasjonen og ungen bare fortsetter - den ungen blir en «drittunge» funksjonelt sett. «Drittunge» er en betegnelse som signaliserer manglende handlingsrom overfor det barnet som utgjør et atferdsmessig problem. Det handler om at man ikke har mulighet til å få gjort noe med situasjonen. Anonymkode: 03460...e37 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #50 Skrevet 12. november 2020 23 timer siden, AnonymBruker skrev: I engelsktalende land kan man fint se folk referere til ungene som "the little shit", "the little fuck", osv. Så det er ikke er særnork fenomen. (...) Anonymkode: 14fe8...d4b Jeg satt og leste tegneserier på måfå da jeg kom over denne, og kom til å tenke på denne tråden. Anonymkode: 52ebb...042 2
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #51 Skrevet 12. november 2020 16 timer siden, AnonymBruker skrev: Er selvmord en vanlig måte å løse problemer på i Norge mener du? det brukes vel oftest om andres barn... Men bestevenninnen min har en gutt som ofte er en drittunge. Da kan hun ringe meg og si at «i dag var Håkon en skikkelig drittunge!» Men hun sier det jo ikke til ham, og jeg sier meg aldri enig (selv om jeg er enig), for jeg tror ikke hun egentlig hadde likt at JEG kalte ham en drittunge. Anonymkode: 71b9f...b09 Ja, det er langt vanligere enn de aller fleste land. Har du sett på statistikkene? Takk for innspill. Anonymkode: de506...9f1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #52 Skrevet 12. november 2020 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Noen ganger bør vi ta til oss mer fra andre kulturer, tydeligvis. Anonymkode: 8d069...83e Alle land og alle kulturer har noen ting de burde forbedre. Jeg har bare vært total overrasket over hvordan Norge skal være et så veldig barnevennlig land, men det jeg leser her, det jeg hører folk si, ... er ikke særlig barnevennlig. F.eks. her på forum klager folk på sine barna sine venner, sine naboer sine barn, kjærester sine barn etc. etc. hele tiden. Det er alltid noe rart eller bekymrende ved andre folks barn, og så sender man bekymringsmeldinger til barnevernet som straff til foreldrene til disse irriterende "drittunger". Synes det er veldig merkelig. Ikke barnevennlig, men barnefiendtlig. Anonymkode: de506...9f1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #53 Skrevet 12. november 2020 10 timer siden, AnonymBruker skrev: Drittunger finnes i alle aldre. Mange barn som både voldtar, dreper og torturerer på eget intiativ - det er ikke noen unnskyldning at e er unge. Samme me rusmisbrukere og psykisk syke. Gjør de fæle ting, er de fæle folk. F.eks james bulger Anonymkode: 1e091...c1a Helt klart, ingen unnskyldning at de er unge. Men hvis du leser innleggene for litt siden så ser du at en kaller naboen sine barn skikkelige drittunger på grunn av at de ringer på for å få leke med vedkommende sitt barn... Det synes jeg er merkelig. Dette er jo bare noe man på måte må tåle når det gjelder barn eller bare si ifra tydelig at sånt gjør man ikke. Anonymkode: de506...9f1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #54 Skrevet 12. november 2020 uoppdragent bortskjemt enebarn, er en snillere beskrivelse av drittunger, men drittunge fungere også flott. Anonymkode: d4e3b...e31
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #55 Skrevet 12. november 2020 Gjett hvem av disse 2 som er en drittunge? Det der ER en drittunge! Anonymkode: 4af98...042
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #56 Skrevet 12. november 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Gjett hvem av disse 2 som er en drittunge? Det der ER en drittunge! Anonymkode: 4af98...042 Uenig. Dette er et småbarn på kanskje tre-fire år som har vansker med å kontrollere følelsene sine. Vi vet ikke hva som har skjedd rett før videoen ble tatt. Kanskje har barnet en eller annen diagnose? Hvorfor forventer vi at barn skal oppføre seg som voksne folk som kan kontrollere seg selv i alle situasjoner? De er jo barn som skal lære seg alt dette med årene. Anonymkode: de506...9f1 1
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #57 Skrevet 12. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Uenig. Dette er et småbarn på kanskje tre-fire år som har vansker med å kontrollere følelsene sine. Vi vet ikke hva som har skjedd rett før videoen ble tatt. Kanskje har barnet en eller annen diagnose? Hvorfor forventer vi at barn skal oppføre seg som voksne folk som kan kontrollere seg selv i alle situasjoner? De er jo barn som skal lære seg alt dette med årene. Anonymkode: de506...9f1 Nå prøver du å analysere hvorfor det er en drittunge. Men han oppfører seg som en drittunge, og kanskje er han det. Anonymkode: 4af98...042 1
Zenobia Skrevet 12. november 2020 #58 Skrevet 12. november 2020 På 11.11.2020 den 11.28, AnonymBruker skrev: Kanskje vi skal innføre begrepet drittvoksen? Drittmenneske? Mest relevant for de som kaller barn for drittunger, tenker jeg. Anonymkode: 16c65...917 Drittsekk er begrepet som brukes om en voksen mannsperson. Drittkjerring om kvinne. Tror shit på engelsk er mer alvorlig en dritt på norsk. Dirt vil jeg si er bedre å oversette det til. Ja, jeg vet at google translate oversetter dritt med shit. Skitt blir oversatt dirt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå