AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Hei, jeg er i en velding fortvilet situasjon og trenger råd. Jeg selv er bergenser, og jeg bor sammen med en mann fra innlandet. Et problem som til stadighet dukker opp er at vi har så utrolig forskjellige måter å uttrykke oss på, og ofte fører det til konflikter. Jeg er ærlig og direkte, og jeg sier akkurat det jeg mener. Min samboer derimot er oppvokst med en kommunikasjonsmåte hvor man konstant går rundt grøten og utrykker seg VELDIG vagt. Det som vanligvis skjer er enten at han blir såret fordi at jeg sier ting direkte, eller utrykker sterkere følelser enn han er vant til. Eller at jeg blir irritert fordi jeg ikke aner hva han tenker eller har planlagt, fordi han bare gir noen svake vage hint, istede for å gi meg ordentlig beskjed om planer som angår oss begge... Ingen av oss mener å såre eller irritere hverandre, men det bare blir sånn... Noen som har erfaring? Anonymkode: 128f9...eae
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Sånn var jeg og eksen. Jeg lærte meg å sukre budskapet. Han lærte seg å si flere ting rett ut. Begge lærte seg å "legge ideer på bordet" heller enn å planlegger alt eller ingenting. Anonymkode: 70b7e...25d
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #3 Skrevet 12. november 2020 Det handler ikke om Bergen vs. Innlandet, eller om geografi. Ikke rart dere miskommuniserer hvis du drar opp slike ville teorier, støtt og stadig. Anonymkode: bd4b6...55a 4
Bamseklemmer Skrevet 12. november 2020 #4 Skrevet 12. november 2020 Det er nok den berømte kjemien som er viktig da, og ikke minst hvor tilpasningsdyktig man er i forhold til egen væremåte. Det er nok derfor det er viktig å se seg selv i speilet, før man gir seg i kast med fortvilelsen. Jeg tror heller ikke det er noe geografisk i dette, det tyder jo bare at noen er "bedre" enn andre... Kommunikasjon og måten man blir oppfattet på, kan mange ganger skape krøll... viktigheten er faktisk å skjønne at det kan oppstå krøll.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå