GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Det går for langt når det er viktig å holde skoler åpne men samvær med foreldre ikke er viktig??? Her har vi en far som har sittet i hjemmekontor siste 2 ukene. Han har knapt vært utenfor døra utenom handling. Han har en datter annenhver helg. Plutselig får han ikke ha henne pga smittevern regler.. er det ikke lov å bruke hue og skjønn?? Er så oppgitt over dette hysteriet. 3
Outlander Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, Bente1234 said: Det går for langt når det er viktig å holde skoler åpne men samvær med foreldre ikke er viktig??? Her har vi en far som har sittet i hjemmekontor siste 2 ukene. Han har knapt vært utenfor døra utenom handling. Han har en datter annenhver helg. Plutselig får han ikke ha henne pga smittevern regler.. er det ikke lov å bruke hue og skjønn?? Er så oppgitt over dette hysteriet. Hvordan er det forbudt med samvær? 7
spinnwild Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 Hvilke smittevernsregler er det som ødelegger for samvær? Bufdir 1
MockingJay Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Hvilke regler? Ingen regler som sier man skal stoppe samvær. Det er ikke lov å stoppe fravær. Med mindre far eller mor som skal ha samværet faktisk er coronasmittet og i isolasjon. 1
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #6 Skrevet 11. november 2020 Kjærringa... mora til barnet
MockingJay Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, Bente1234 skrev: Kjærringa... mora til barnet Det kan hun ikke gjøre 🤷🏽♀️ 3
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #8 Skrevet 11. november 2020 (endret) Ser ut som hun Kan d i dette tilfellet .. en mann som gruer seg til helgen🙄. Tragisk Endret 11. november 2020 av Bente1234
Outlander Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, Bente1234 said: Kjærringa... mora til barnet Men hjelpes - da gir du skylden hvor den skal ligge. Hos moren. 8
spinnwild Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Nei, foreldrene kan bli enige om å endre. Lar han seg kanskje overkjøre?
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #11 Skrevet 11. november 2020 Mulig hun har jo ny familie og har massive støtte hjemme. Han har ikke🙄
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #12 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, Outlander skrev: Men hjelpes - da gir du skylden hvor den skal ligge. Hos moren. Selvsagt er det hennes skyld i å lage drama rundt dette som er en selvfølge
Outlander Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 Just now, Bente1234 said: Selvsagt er det hennes skyld i å lage drama rundt dette som er en selvfølge Nå skal du være litt forsiktig også. Egentlig har det ingenting med deg å gjøre, men vil være snill og si at viruset og barnas trygghet trumper farens sin ego..og din og. Da vi har ikke noe info om hvorfor hun holder tilbake samvær kan ikke vi si helt ut om hun tar feil eller ikke.
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #14 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, Outlander skrev: Nå skal du være litt forsiktig også. Egentlig har det ingenting med deg å gjøre, men vil være snill og si at viruset og barnas trygghet trumper farens sin ego..og din og. Da vi har ikke noe info om hvorfor hun holder tilbake samvær kan ikke vi si helt ut om hun tar feil eller ikke. Det er sant men jeg har bare fra fars synspunkt at han ble lei seg når han fikk beskjed om at barnet ikke kommer til helgen pga smittefare. Jeg syns og det er rart men vet jo at foreldre kan være stygge nok til å bruke ett barn mot den andre for å ramme dem hardere. ... men dette var unødvendig da far hadde dattera flere helger på rad fordi mor var opptatt hver helg. Og det har da fungert fint hele tiden til nå da grunnen var smittefare.
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #15 Skrevet 11. november 2020 Kan være så enkelt som at barnet er forkjøla da kan d jo holdes hjemme
Outlander Skrevet 11. november 2020 #16 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, Bente1234 said: Det er sant men jeg har bare fra fars synspunkt at han ble lei seg når han fikk beskjed om at barnet ikke kommer til helgen pga smittefare. Jeg syns og det er rart men vet jo at foreldre kan være stygge nok til å bruke ett barn mot den andre for å ramme dem hardere. ... men dette var unødvendig da far hadde dattera flere helger på rad fordi mor var opptatt hver helg. Og det har da fungert fint hele tiden til nå da grunnen var smittefare. Hun må ha veldig god grunn til å kan holde tilbake samvær, så om det er bare fordi hun velger å bruke korona for å straffe faren, må han bare stå på sitt og si at hvis hun holder tilbake vanlig samvær, ringer han politiet. (eller FVK, vet ikke hvem mann ringer når en av foreldrene nekter gyldig samvær). 1
Outlander Skrevet 11. november 2020 #17 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, Bente1234 said: Kan være så enkelt som at barnet er forkjøla da kan d jo holdes hjemme men om barnet er forkjølet skal den selvfølgelig holder seg hjemme hvor den er. Er barnet forkjølet? Vil du helst ha syk barn hos dere?
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #18 Skrevet 11. november 2020 Takk for linken til Bufdir ... han snakker engelsk så ikke så enkelt å skjønne norske retningslinjer men mora er norsk ... jeg prøver bare å hjelpe han for jeg syns d er urettferdig når mora er norsk
GrønnNellik68 Skrevet 11. november 2020 Forfatter #19 Skrevet 11. november 2020 Akkurat nå, Bente1234 skrev: Takk for linken til Bufdir ... han snakker engelsk så ikke så enkelt å skjønne norske retningslinjer men mora er norsk ... jeg prøver bare å hjelpe han for jeg syns d er urettferdig når mora er norsk Han vet ikke om disse retningslinjene så skal forklare den eller han kan oversette dem sjøl
Lou Salome Skrevet 11. november 2020 #20 Skrevet 11. november 2020 23 minutter siden, Bente1234 skrev: Kjærringa... mora til barnet Da er det henne, og ikke smittevernreglene. Ring koronatelefonen og få konkrete råd ang. situasjonen.
Anbefalte innlegg