Gå til innhold

Låse Tesla Model X innenfra?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg må vaske bilen i maskinvask for første gang, og har sett skrekkvideoer av at falcondørene åpner seg ved spyling av vann utenfra. Tips til hvordan jeg låser dørene og at de forblir låste under vaskingen?

Anonymkode: ea897...dce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lese instruksjonsboken? Trykke på knappen? 

Anonymkode: 7872b...a23

Skrevet
9 timer siden, AnonymBruker skrev:

Lese instruksjonsboken? Trykke på knappen? 

Skjønte ikke helt svaret ditt. Hvilken knapp?

Skrevet

Du trenger jo ikke sitte i bilen under vaskingen, du har tid til å gå ut før maskinen starter. Så gå ut og lås bilen fra utsiden. Problem solved.

Anonymkode: 6859c...25a

Skrevet

Låse bilen fra utsiden? Det er en Tesla, den har ikke låser.

Skrevet

Hvor god tid har man? Må passe på å løpe langt nok unna da 😅

Skrevet

Hvor nærme funker nøkkelen i så fall? 🤔

Skrevet
7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg aner vel ikke hvordan man låser en Tesla... Jeg kjører dies-EL-bil.

Skrevet
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Jeg aner vel ikke hvordan man låser en Tesla... Jeg kjører dies-EL-bil.

Hvorfor svarer du i denne tråden da? Håper på svar fra noen som visste. Hadde ikke lurt hvis det var en lås på den så jeg kunne låse den utenfra. 

• Liker 2
Skrevet

Jeg har ikke Tesla X, men jeg har fin bil. Aldri, aldri i livet ville jeg ha sendt finbilen i maskinvask. Her er det kun skånsom håndvask som gjelder. Maskinvask er som å kaste grus på et maleri. Det kan gå bra, men jeg ville ikke ha forventet det.

Anonymkode: aced9...513

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Jentadi skrev:

Lås den med mobilappen.

Takk for hjelpen! Fikk ikke sjekket nå som bilen allerede var låst, men da skal jeg teste i morgen :)

Skrevet

Øverst på skjermen i venstre hjørne er det bilde av en hengelås. Om du trykker på den åpner eller lukker hengelåsen seg. Altså dørene. Låst hengelås = låste dører. Er iallfall slik jeg låser min S. Men du kan også låse den med mobilappen

Anonymkode: 0d742...6d5

Skrevet

Han ene Sagenbrødrene i Radioresepsjonen vasker kun i børsteløs maskin pga dører som har åpnet seg under børstevask. 
Han hadde lest det på Teslaforumet. 
Min Mercedes låser seg automatisk når jeg kjører. Kan endre innstillingen på det i menyen. Ville jo tro at Tesla også kan låses innenfra. 

Skrevet
15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står den åpen konstant da? Nei? 

Skrevet

Du kan vel låse bilen med nøkkelen? Eller appen? Du har vel en knapp på nøkkelen? Uansett, ville aldri i livet vasket en ny bil i maskin

Anonymkode: 85aa6...d48

Skrevet
20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Øverst på skjermen i venstre hjørne er det bilde av en hengelås. Om du trykker på den åpner eller lukker hengelåsen seg. Altså dørene. Låst hengelås = låste dører. Er iallfall slik jeg låser min S. Men du kan også låse den med mobilappen

Anonymkode: 0d742...6d5

Tusen takk for hjelpen! Har ikke tenkt over den hengelåsen før.

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Han ene Sagenbrødrene i Radioresepsjonen vasker kun i børsteløs maskin pga dører som har åpnet seg under børstevask. 
Han hadde lest det på Teslaforumet. 
Min Mercedes låser seg automatisk når jeg kjører. Kan endre innstillingen på det i menyen. Ville jo tro at Tesla også kan låses innenfra. 

Ser ut som den kan låses på skjermen ja. Men ville likt å få det fastslått. 

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Står den åpen konstant da? Nei? 

Den låser seg av seg selv når man går unna. Men jeg vet ikke hvor raskt den låser seg. Og vil foretrekke å kunne sitte i bilen.

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du kan vel låse bilen med nøkkelen? Eller appen? Du har vel en knapp på nøkkelen? Uansett, ville aldri i livet vasket en ny bil i maskin

Anonymkode: 85aa6...d48

Nei, den låser seg av seg selv, men ser ut som den kan låses på appen. Den har bare knapper som åpner og lukker de forskjellige dørene. Bilen er ikke ny. Har alltid vasket bilene våre med børsteløs vask innimellom, intet problem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...