Gå til innhold

Økonomiske rettigheter som vikar ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har .an økonomiske rettigheter som tilkallingsvikar hvis man må ringe seg syk en dag? 

Anonymkode: a67e7...892

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva sier arbeidsgiveren din om hva som gjelder?

Anonymkode: 37d6e...df2

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva sier arbeidsgiveren din om hva som gjelder?

Anonymkode: 37d6e...df2

Jeg stilte akkurat samme spørsmål som jeg skrev her, og da spurte han hva jeg tenkte på 😑

Skrevet

Har du jobbet i løpet av de siste 14 dagene så får du sykelønn som alle andre. Er det mer enn 14 dager siden sist så får du ikke. 

Anonymkode: d89d8...07a

• Liker 2
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Har du jobbet i løpet av de siste 14 dagene så får du sykelønn som alle andre. Er det mer enn 14 dager siden sist så får du ikke. 

Anonymkode: d89d8...07a

Jobbet senest i går...

Skrevet

Retten til sykepenger går tapt hvis det går mer enn 14 dager mellom hver arbeidsdag i en bedrift. 

Dar du jobbet i bedriften under 4 uker må du lever sykemelding (kan ikke bruke egenmelding).

Anonymkode: b9d70...d3b

Skrevet

Vær oppmerksom på at sykepengene ikke vil fastsettes ut fra hva du har tapt den dagen, men regnes ut fra et gjennomsnitt over en periode. 

Skrevet

Fikk svar nå at jeg ville få sykelønn. Er ikke annet enn en rennende nese som holder meg hjemme i dag. Veldig frustrerende og måtte være hjemme pga noe så lite 

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Fikk svar nå at jeg ville få sykelønn. Er ikke annet enn en rennende nese som holder meg hjemme i dag. Veldig frustrerende og måtte være hjemme pga noe så lite 

Rennende nese er ikke nok til å holde karantene.... Da ville halve sykehuset vært i karantene

Anonymkode: f4bab...4b8

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Vær oppmerksom på at sykepengene ikke vil fastsettes ut fra hva du har tapt den dagen, men regnes ut fra et gjennomsnitt over en periode. 

Sykepenger fra arbeidsgiver fastsettes fra hva man ville tjent den dagen (minus evt tillegg for ubekvem arbeidstid). Sykepenger fra NAV (etter dag 16) beregnes ut fra hva du tidligere har tjent.

Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Rennende nese er ikke nok til å holde karantene.... Da ville halve sykehuset vært i karantene

Anonymkode: f4bab...4b8

Er enkelte der jeg jobber som er helt hysteriske. Jeg har blitt sendt hjem før med rennende nese og vil ikke gjenta det. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...