AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Skulle levere i barnehagen i dag, og mens jeg står ute og gjør vogna klar til soving hører jeg en dame som skriker og kjefter veldig. En dame, som går med to barn i barneskolealder bak seg. Hun virker enten rusa eller ekstremt sint. Skriker og banner mye til barna, barna sier ingenting. Observerte henne ca 1 min, og hun snudde seg kontinuerlig til barna for å skrike, kjefte og banne, selvom barna ikke sa et ord. Sier ting som «over mitt døde jævla lik», «dere kommer aldri til å finne noen som er så jævla snill som meg» osv.. Har jo selv barn, og er jo ikke alltid like pedagogisk og rasjonell, men synes kanskje dette var litt voldsomt. Vet ikke om jeg burde sagt noe, eller om det ville vært å gå over streken. Aner jo ikke hvem dama er heller, fikk bare en skikkelig dårlig følelse. Føles kanskje litt overdrevent å ringe barnevernet, særlig når jeg ikke aner hvem hun eller barna er? Hva ville dere gjort i en lignende situasjon? Overreagerer jeg veldig? Anonymkode: 6477e...649
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #2 Skrevet 11. november 2020 Ja, her forstår jeg du har dårlig samvittighet for å ikke ha grepet inn. Er det en du kjenner til? Som du kan følge litt med på? Anonymkode: 029b9...304
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #3 Skrevet 11. november 2020 På hvilken måte tenker du at du overreagerer. Om noe, kan man vel heller si at du "underreagerte". Anonymkode: 029b9...304 6
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #4 Skrevet 11. november 2020 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Ja, her forstår jeg du har dårlig samvittighet for å ikke ha grepet inn. Er det en du kjenner til? Som du kan følge litt med på? Anonymkode: 029b9...304 Nei, aner ikke hvem hun eller barna er. Leverer jo til ca samme tid hver dag, så kan jo være litt mer årvåken fremover, og gripe inn hvis det skulle gjenta seg da. Anonymkode: 6477e...649
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #5 Skrevet 11. november 2020 Jeg hadde reagert kraftig på slike uttalelser fra en mor til sine barn. "Over mitt lik" - uff.. Det kan virke som mor sliter litt.. Uansett blir selvsagt barneværnet overdrevent. Kanskje jeg hadde sagt hei. Som for å fortelle at jeg har observert den voldsomme kjeftingen. Anonymkode: ae897...488 5
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #6 Skrevet 11. november 2020 Du kan filme dama og levere film til barnevern eller politi. Anonymkode: 50d84...11a 3
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #7 Skrevet 11. november 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: På hvilken måte tenker du at du overreagerer. Om noe, kan man vel heller si at du "underreagerte". Anonymkode: 029b9...304 Ja, kanskje du har rett. Men jeg fikk bare med meg et minutt av livet til disse barna og moren. Jeg burde kanskje sagt noe, men der og da føltes ikke det ut som min plass. Derfor ville jeg gjerne drøfte det her. Anonymkode: 6477e...649
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #8 Skrevet 11. november 2020 De aller, aller færreste ville faktisk gjort noe i en sånn situasjon. Selv de som skinnhellig kritiserer deg over. Folk flest er alt for konfliktsky til å legge seg opp i sånt. Jeg ville ikke gjort noe. Jeg ville tenkt at det godt mulig var en dårlig dag. ETT minutt av en persons liv er ikke mye å dømme etter. Anonymkode: 6aa34...316 8
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #9 Skrevet 11. november 2020 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg hadde reagert kraftig på slike uttalelser fra en mor til sine barn. "Over mitt lik" - uff.. Det kan virke som mor sliter litt.. Uansett blir selvsagt barneværnet overdrevent. Kanskje jeg hadde sagt hei. Som for å fortelle at jeg har observert den voldsomme kjeftingen. Anonymkode: ae897...488 Dette synes jeg var et godt tips. Takk. Anonymkode: 6477e...649
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #10 Skrevet 11. november 2020 Ingen normale mennesker sier plutselige noe slikt pga en dårlig dag!! Når hun er slik ute blant folk, hvordan tror du hun er hjemme? Du har vært vitne til vold. Ungene kommer til å vokse opp og føle seg null verdt om ikke de får hjelp! Ring barnevernet! Anonymkode: 535eb...472 1
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #11 Skrevet 11. november 2020 1 time siden, AnonymBruker skrev: Ingen normale mennesker sier plutselige noe slikt pga en dårlig dag!! Når hun er slik ute blant folk, hvordan tror du hun er hjemme? Du har vært vitne til vold. Ungene kommer til å vokse opp og føle seg null verdt om ikke de får hjelp! Ring barnevernet! Anonymkode: 535eb...472 Og hva skal barnevernet gjøre tenker du? Jeg aner jo ikke hvem barna eller moren er. Anonymkode: 6477e...649 2
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #12 Skrevet 11. november 2020 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Og hva skal barnevernet gjøre tenker du? Jeg aner jo ikke hvem barna eller moren er. Anonymkode: 6477e...649 Det går sikkert an å finne ut av. Hun har sikkert barn på den lokale skolen Anonymkode: 535eb...472
AnonymBruker Skrevet 11. november 2020 #13 Skrevet 11. november 2020 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Ingen normale mennesker sier plutselige noe slikt pga en dårlig dag!! Når hun er slik ute blant folk, hvordan tror du hun er hjemme? Du har vært vitne til vold. Ungene kommer til å vokse opp og føle seg null verdt om ikke de får hjelp! Ring barnevernet! Anonymkode: 535eb...472 Enig med deg. Dette er psykisk mishandling... Anonymkode: f078e...1a4 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #14 Skrevet 13. november 2020 Om jeg hadde observert det igjen så ville jeg muligens snakket med barnehagen om dette. For dette er ikke ok oppførsel over for særlig sine egne barn, men også andres. Det kan også hende barnehagen sitter med opplysninger som kan forklare oppførselen hennes. Anonymkode: 8d289...3a8 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå