rampeguri Skrevet 11. november 2020 #1 Skrevet 11. november 2020 Noen som har forslag til oppskrift på rundstykker som skal serveres ved siden av rundstykker? Eneste "kravet" er at de ikke skal være fine....
AnonymBruker Skrevet 12. november 2020 #2 Skrevet 12. november 2020 21 timer siden, rampeguri skrev: Noen som har forslag til oppskrift på rundstykker som skal serveres ved siden av rundstykker? Eneste "kravet" er at de ikke skal være fine.... Grove rundstykker.... Og hvis de rundstykkene som skal være hovedretten er runde, så kan du jo f.eks lage tilbehørs-rundstykkene litt avlange 😄 Anonymkode: 1593a...f6e 1
AnonymBruker Skrevet 13. november 2020 #3 Skrevet 13. november 2020 Veldig mange år siden jeg har spist ertesuppe nå, men om smaken er slik jeg ser for meg nå, tror jeg grønnsaksrundstykkene til Hatting kan passe til eller noe ala disse https://www.tine.no/oppskrifter/bakst/brod-og-rundstykker/rundstykker-med-gulrot-og-squash#comments, siden du vil lage selv😊 Anonymkode: da216...0ab
Jytte Skrevet 13. november 2020 #4 Skrevet 13. november 2020 (endret) Har en enkel oppskrift fra "gamle dager" i hodet. Egentlig er det en brødoppskrift, men går greit til rundstykker. 50 % hvetemel 25 % sammalt rug, grov (fin går også, men deigen blir mer klissete) 25 % sammalt hvete, grov 25-50 gram gjær 1 ss salt per brød (cirka 800 gram deig) 1,5 ss olje til cirka 800 gram mel Ev. par dl. kruskakli Vann, ev. med litt melk til deigen kan eltes og skiller seg fra bollen. Hvis du ikke baker for hånd, husker jeg ikke mengden væske, men det er bare å sammenligne med andre oppskrifter. Endret 13. november 2020 av Jytte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå